کد مطلب: ۳۷۸۲۸۱

خودروی جدید سایپا وارد بازار می‌شود

خودروی جدید سایپا وارد بازار می‌شود

قائم‌مقام مدیرعامل سایپا گفت: امسال خودروی رهام به عنوان محصول جدید وارد بازار می‌شود و سایپا اردیبهشت امسال موفق شد با تولید ۴۲ هزار و ۸۵۱ دستگاه، خودروساز اول کشور شود.

به گزارش تجارت‌نیو ز، علیرضا بادکوبه‌ای، قائم‌مقام مدیرعامل سایپا در یک نشست خبری اعلام کرد ظرف یک ماه آینده ۸۰ درصد خودروهای ناقص وارد بازار می‌شود.

وی افزود: امسال خودروی رهام به عنوان محصول جدید وارد بازار می‌شود.

قائم‌مقام مدیرعامل سایپا در امور مالی و اقتصادی همچنین گفت: سایپا اردیبهشت امسال موفق شد با تولید ۴۲ هزار و ۸۵۱ دستگاه، خودروساز اول کشور شود.

وی افزود: شورای اقتصاد مقاومتی ۲ هزار میلیارد تومان در اسفند ماه پارسال به سایپا برای سرمایه در گردش تخصیص داد که همه آن تاکنون جذب شده است.

تولید قطعات «های‌تک» خودروها طی شش ماه آینده در داخل کشور

وی یادآور شد: با موافقت سازمان بورس ۱،۱۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت توزیع کردیم که تاکنون ۷۰۰ میلیارد تومان آن جذب شده و ۴۰۰ میلیارد تومان مابقی تا یک ماه آینده جذب می‌شود.

وی افزود: ظرف ۶ ماه آینده قطعات «های‌تک» در داخل تولید می‌شود تا وابستگی به واردات کاهش یابد.

بادکوبه‌ای تصریح کرد: در دوماهه نخست امسال سایپا توانست ۶۳ هزار و ۶۴۹ دستگاه خودرو تولید کند که سری ساینا و تیبا ۲۵ هزار و ۲۲۰ دستگاه بود.

وی افزود: در تیرماه ۹۷ که به دلیل تحریم‌ها تولید کاهش یافت، پس از ۱۰ ماه توانستیم بار دیگر تیراژ را به ماهی ۴۰ هزار دستگاه در اردیبهشت ۹۸ برسانیم.

قائم‌مقام مدیرعامل سایپا در امور اقتصادی اظهار کرد: در سال ۹۸ برای خروج از زیان‌دهی سایپا، افزایش سرمایه خواهیم داد.

وی گفت: قیمت سهام سایپا ۱۳۵ تومان است و برای آن صف خرید تشکیل شده است.

بادکوبه‌ای ادامه داد: در سال ۹۷ تا اول بهمن ماه که سازمان حمایت مصرف‌کنندگان اجازه افزایش قیمت داد، پراید را به قیمت مصوب شورای رقابت تا رقم ۲۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان به فروش رساندیم.

وی افزود: تعهدات ما تاکنون ۴۴۲ هزار دستگاه است که ۱۰۰ هزار دستگاه آن به طرح اتوخدمت تعلق دارد و ۲۲۰ هزار دستگاه آن نیز تعهدات معوقه است.

کمیته خودرو درباره قیمت‌گذاری ۵ درصد بالاتر از نرخ بازار تصمیم می‌گیرد

بادکوبه‌ای ادامه داد: سایپا سال گذشته ۶ هزار میلیارد تومان زیان دهی داشت که علت آن قیمت‌گذاری دستوری بود. علی‌رغم تورم سال گذشته، قیمت خودرو ۲ تا ۴ درصد رشد داشت. این زیان به سهام‌داران سایپا منتقل شد.

وی اظهار کرد: کمیته خودرو در وزارت صنعت تشکیل شده تا فرمول ۵ درصد حاشیه بازار را تعیین کند

وی گفت: این حاشیه برای خودروهای x100 (سری پراید) ۳۷ میلیون تومان به اضافه ۵ درصد است. ما به هیچ وجه قیمت بالای ۵۰ میلیون تومانی را قبول نداریم و آن را نرخ بازار نمی‌دانیم.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.