کد مطلب: ۳۰۶۳۸۲

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

خودرو جدید چینی در بازار ایران عرضه می‌شود/نمایش رقیب چینی هیوندای النترا

خودرو جدید چینی در بازار ایران عرضه می‌شود/نمایش رقیب چینی هیوندای النترا

فعالان خودرویی در مراسمی از اصحاب رسانه دعوت کردند تا جدیدترین سدان لوکس چری و رقیب هیوندای النترا را در ایران نمایش دهند. این مراسم که در قالب کلینیک خودرو و معرفی برگزار شد و قابلیت این خودرو در بازار ایران مورد واکاوی قرار گرفت.

به‌گزارش تجارت‌نیوز، فعالان خودرویی می‌گویند که چری آریزو6 از نظر فاصله محوری و بسیاری از اصول پایه پلتفرم با آریزو۵ برابری دارد. آن طور که مدیران خودرو در کاتالوگ اولیه چری آریزو۶ اعلام کرده است، این خودرو می‌خواهد در دو تیپ لاکچری و اکسلنت به بازار ایران عرضه شود که تنها در تعداد کیسه‌های هوا و برخی امکانات رفاهی با هم متفاوت هستند.

9 15

اما با توجه به تشدید تحریم‌های غرب علیه ایران که کمتر از 18 هفته از آن باقی مانده است، این سوال مطرح می‌شود که آیا چین همچنان به عنوان نخستین شریک تجاری ایران باقی می‌ماند و کالاهای خودرو را از قبیل خودرو وارد ایران خواهد کرد؟ فعالان خودرویی هدف از رونمایی چری آریزو۶ را ورود این خودرو در بازار ایران می‌دانند. البته آنها هم معتقدند که با تشدید تحریم‌ها ورود خودروهای چینی به بازار در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

با این حال عده‌ای براین باورند که تجربه نشان داده که بعد از مدتی مدیران خودرو فولترین نسخه خودروهای خود را برای فروش قرار می‌دهد و در شرایط فعلی می‌توان پیش‌بینی کرد که این شرکت آریزو۶ را با تیپ اکسلنت و فول آپشن به دست مشتریان ایرانی می‌رساند.

2 4 1

آنها معتقدند هنوز چینی‌ها فاصله زیادی با خودروسازان اروپایی، آمریکایی، کره‌ای یا حتی ژاپنی‌ها دارند، اما فاصله زمانی در تولید خودرو از سوی چینی‌ها نشان داده که هر روز این فاصله توسط خودروسازان این کشور کمتر می‌شود و گاهی با برخی ابتکارها سرعت خود را برای رسیدن به خودروسازان مطرح دنیا بیش از حد انتظار افزایش داده‌اند.

5 3 1

از سوی دیگر برخی فعالان بازار خودرو می‌گویند در صورت ثبات نسبتی اقتصاد و بهبود شرایط صنعت خودروی کشور، مدیران خودرو چری آریزو۶ را به صورت رسمی در سومین دوره از نمایشگاه بین‌المللی خودروی تهران برای عموم مردم رونمایی می‌کند و از اواخر پاییز سال جاری، پیش فروش و تولید اولیه آن را آغاز خواهند کرد.

با رونمایی از این خودرو برخی این پرسش را مطرح می‌کنند که با توجه به نوسانات شدید نرخ ارز قیمت نهایی این خودرو در بازار ایران و برای مصرف‌کنندگان چه میزان خواهد بود. در این باره یکی از فعالان بازار خودروهای چینی پاسخ می‌دهد که به دلیل نوسانات نرخ ارز قیمت مشخصی برای این خودرو مشخص نشده، اما پیش‌بینی‌ها حاکی از این است که با نرخ دلار 15 هزار تومانی این خودرو با قیمت حدود 200 میلیون تومان عرضه خواهد شد. در حقیقت باید به این نکته اشاره کرد که هنوز کمپانی چری، آریزو GX یا همان آریزو۶ را به صورت رسمی در چین و سایر کشورها عرضه نکرده و قیمت جهانی مشخصی برای آن وجود ندارد.

7 2 1

همچنین گفته می‌شود که خودروی معرفی شده در مراسم چهارشنبه شب گذشته به عنوان نمونه در ایران حضور دارد و نسخه این خودرو در بازار ایران ممکن است برخی امکاناتش بیشتر یا کمتر از نسخه بازار چین باشد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.