کد مطلب: ۱۵۵۳۴۶

دانمارک نرخ مالیات بر درآمد را کاهش داد

دانمارک نرخ مالیات بر درآمد را کاهش داد

دانمارک با بالاترین نرخ مالیات در جهان، در نظر دارد طی اقدامی تازه مالیات بر درآمد را با هدف افزایش نرخ اشتغال و رشد اقتصادی، کاهش دهد.

الهام میرمحمدی: وزیر اقتصاد دانمارک روز سه‌شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد، این کشور در نظر دارد در اقدامی تازه، نرخ مالیات را در دانمارک کاهش دهد که منجر به افزایش اشتغال و رشد اقتصادی در این کشور خواهد شد.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از سی‌ان‌ان، دانمارک بالاترین نرخ مالیات در جهان را دارد و به گفته تحلیل‌گران چنین راهکاری موجب کاهش آسیب‌های اقتصادی در این کشور می‌شود.

متوسط نرخ مالیات در میان کشورهای عضو سازمان همکاری و توسعه اقتصادی، 25.5 درصد است. این در حالی است که کارگران دانمارکی در سال 2016، به طور متوسط 36 درصد مالیات پرداخت کرده‌اند که در مقایسه با نرخ متوسط کشورهای عضو این رقم بسیار بالاست.

بر اساس نظرسنجی‌ها، این کشور در حال حاضر با کمبود نیروی کار مواجه است. و مزایای بیکاری در مقایسه با اشتغال برای دانمارکی‌ها جذاب‌تر است.

به گفته یک اقتصاددان اروپایی، کاهش مالیات راهکاری مناسب برای جذب نیروی کار بیشتر، افزایش نرخ اشتغال و به دنبال آن افزایش رشد 0.5 درصدی اقتصاد این کشور در ربع دوم سال جاری است.

دولت دانمارک همچنین کاهش مالیات ثبت خودرو را پیشنهاد کرده است که این طرح نیز هزینه‌های مالکیت خودرو را تا 15 هزار کرون کاهش خواهد داد.

دولت برای اجرای این اقدامات و تصویب اصلاحات مورد نظر، نیاز به حمایت احزاب سیاسی دارد.

لازم به ذکر است، دانمارکی‌ها در ازای پرداخت مالیات بالا، دسترسی به آموزش و مراقبت‌های بهداشتی رایگان دارند. همچنین برنامه‌های رفاه اجتماعی که از سوی دولت ارائه می‌شود، از دیگر مزایای پرداخت مالیات در این کشور است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.