کد مطلب: ۶۹۹۲۳۶

چند درصد از درآمد ایرانی‌های خارج‌نشین به کشور برمی‌گردد؟

چند درصد از درآمد ایرانی‌های خارج‌نشین به کشور برمی‌گردد؟

بر اساس آمار بانک جهانی نیروهای کار هندی در رتبه نخست ارسال درآمد مازاد به کشورشان هستند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، نیروهای ایرانی هم در پله ۲۱ ارسال درآمد مازاد به کشور ایستاده‌اند.

به نقل از نود اقتصادی، بانک جهانی هرساله آماری را تحت عنوان «Remittance» منتشر می‌کند. این آمار بخشی از درآمد مازاد نیروی کار اعزام‌شده به خارج از کشور بوده که آنان به کشور مبدا خود (به خانواده‌هایشان) می‌فرستند.

براساس گزارش بانک جهانی، طی سال ۲۰۲۱ درآمد مازاد ارسالی نیروی کار به خانواده‌هایشان ۷۰۱میلیارد و ۹۳۱میلیون دلار بوده است.

637981349230616617

نیروی کار اعزامی هند با ارسال بیش از ۸۳میلیارد دلار به کشورشان، در رتبه اول جهان قرار دارند. چینی‌ها با ۵۹/۵میلیارد دلار دوم و مکزیکی‌ها با ارسال نزدیک به ۴۳میلیارد دلار سوم بوده‌اند. فیلپینی‌ها با ۳۵میلیارد دلار، مصری‌ها با حدود ۳۰ میلیارد دلار و پاکستانی‌ها با ۲۶میلیارد دلار در رتبه‌های چهارم تا ششم قرار دارند.

براساس این آمارها، نیروی کار ایرانی شاغل در خارج از کشور نیز طی سال ۲۰۲۱ یک میلیارد و ۳۳۰میلیون دلار از درآمد مازاد خود را به خانواده‌هایشان فرستاده‌اند که معادل فقط ۱۹/. درصد از درآمد صادرات نیروی کار در جهان است. سهم ۱۹/. درصدی ایران درحالی است که سهم کشورمان از جمعیت جهان حدود ۱ درصد است.

قابل ذکر است طی سال ۲۰۲۱ بیشترین مقدار پول خارج شده از سوی نیروی کار (از کشورهای واردکننده نیروی کار) نیز مربوط به آمریکا با ۶۸میلیارد دلار، امارات ۴۳میلیارد دلار، عربستان سعودی با ۳۴.۶میلیارد دلار، سوئیس باغ ۲۸ و آلمان با ۲۲میلیارد دلار بوده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.