کد مطلب: ۵۰۶۷۲۲

درج قیمت مسکن در آگهی‌ها مجدد ممنوع می‌شود؟

اظهارات عجیب وزیر راه و شهرسازی / حمایت محمد اسلامی از سانسور قیمت

اظهارات عجیب وزیر راه و شهرسازی / حمایت محمد اسلامی از سانسور قیمت

وزیر راه و شهرسازی که پیش از این از انتشار اطلاعات مربوط به وضعیت ماهانه بازار مسکن جلوگیری کرده بود، این بار با درج قیمت مسکن در آگهی‌ها مخالفت کرده است. این درحالیست که از روز گذشته درج قیمت مسکن در آگهی‌ها شروع شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، محمد اسلامی پیش از این به دلیل جلوگیری از انتشار اطلاعات ماهانه بازار مسکن مورد نقد خیلی از کارشناسان قرار گرفته بود که در نتیجه این انتقادات اعلام شد وزارت راه و شهرسازی به دنبال انتشار آمارهای کشوری به جای آمارهای مربوط به بازار مسکن تهران است.

اما این بار وزیر راه و شهرسازی در یک اقدام قابل تامل از درج آگهی قیمت مسکن گلایه کرده است. این درحالیست که از نگاه خیلی از کارشناسان نوسان قیمت در بازار مسکن دلایل مهمتر دیگری می‌تواند داشته باشد.

این مقام دولتی نیز پیش از این وضعیت دیگر بازارها را عامل گرانی قیمت مسکن معرفی کرده بود. اما حالا وزیر راه و شهرسازی ضمن مخالفت شدید با بازگشت قیمت مسکن به آگهی‌ سایت‌ها، گفته است: این کار باعث التهاب‌آفرینی در بازار مسکن می‌شود.

محمد اسلامی در گفتگو با تسنیم در واکنش به درج مجدد قیمت مسکن در آگهی‌ سایت‌ها اظهار کرد:‌ از دادستانی درخواست کردیم که از درج قیمت در آگهی‌های فروش مسکن سایت‌های اینترنتی جلوگیری کند، نمی‌دانیم چه کسی مجوز بازگشت قیمت‌ها را به سایت‌های اینترنتی داده است.

وی افزود: این اقدام هیچ مبنا و پایه‌ای ندارد، ذهن جامعه را منحرف کرده و برای عده‌ای توهم ایجاد می‌کند.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد:‌ اگر مبنایی برای این کار وجود داشت، می‌گفتیم بازگشت دوباره قیمت‌ها به آگهی‌های خرید و فروش مسکن در سایت‌های اینترنتی شاخص مبنایی دارد.

اسلامی گفت: این کار باعث ایجاد التهاب در بازار مسکن می‌شود، به تازگی بخش مسکن آرام شده و متاسفانه با این کار مجددا التهاب‌آفرینی می‌کنند.

این اتفاق در بخش خودرو نیز رخ داده است.

درحالی‌که از ماه‌های ابتدایی امسال، قیمت خودرو و مسکن به تصمیم وزارت صمت و به دستور مقامات قضایی از پلت‌فرم‌های آگهی آنلاین حذف شده بودند، عصر پنج‌شنبه گذشته، قیمت خودرو به این پلت‌فرم‌ها بازگردانده شد.

علت حذف قیمت از پلت‌فرم‌ها، تاثیر آنها در افزایش نوسانات قیمتی در بازار عنوان شده بود؛ اما بررسی‌هایی که دنیای اقتصاد اخیرا منتشر کرده، نشان داده که این اقدام نه‌تنها تاثیری در کنترل قیمت‌ها نداشته است، بلکه در مدت اخیر قیمت خودرو افزایشی ۳۵ درصدی را تجربه کرده است. در بازار مسکن نیز وضعیت به همین شکل است اما معلوم نیست چرا یک مقام دولتی که پیش از این علت دیگری را برای افزایش قیمت مسکن ذکر کرده بود، این بار انتشار قیمت در آگهی‌ها را عامل تحریک بازار مسکن معرفی می‌کند؟

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • اشکان

    چون ایشون علاقه ندارن عملکرد ضعیف دولت و قیمتای نجومی مسکن رو همگان ببینند.

  • ناشناس

    دولت توانایی کنترل قیمتها را ندارد. و عده ای نیز قیمتها را الکی و نجومی بالا میبرند و عامل فشار بر مردم و دولت میشوند. عدم درج قیمتها ترمز کننده است ولی مشکلاتی هم دارد. اگر دولت بتواند بازار و قیمتها را بدست بگیرد که محاله بگیرد آنموقع درج قیمتها هم خوبه.

  • سیاوش املاکی

    قیمت مسکن تا اواسط سال 1400 . چهل درصد کاهش پیدا میکنه .

    • محمد

      در یک سایت تخصصی نظر عامیانه ندهید . چهل درصد کاهش ؟! تولید اضافه شده ؟ قیمت ها پایین می اید ؟ فقط یک قلم هزینه نیروی کار اقلا 20 درصد افزایش خواهد داشت . البته امیدواریم شاهد کاهش قیمت ها و دسترسی مردم عزیزمان به خانه شخصی باشیم

  • سعید

    مسکن 60 درصد حباب داره.هزینه ساخت هرمتر 3 تومان است .با احتساب زمین متوسط قیمت نباید بیش از 8 تومان در تهران باشه.

  • سعيد

    واقعا اظهار نظرهای مسوولین ما در ابتدای دهه سوم قرن 21 غیر قابل باور هست. یعنی انگار تازه از غار آمدن بیرون.