خبر مهم:

کد مطلب: ۳۱۷۲۳۱

رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارفرمایی ایران مطرح کرد:

درخواست کارگران به حق است؛ اما توان افزایش دستمزدها را نداریم

درخواست کارگران به حق است؛ اما توان افزایش دستمزدها را نداریم

اگرچه درخواست کارگران مبنی بر افزایش دستمزدها برحق است، اما در شرایط کنونی کارفرمایان توان انجام چنین کاری را ندارند و بهتر است که دولت در این زمینه اقدام کند.   

ماه‌هاست که کارگران به دنبال تغییر دستمزدها هستند. نمایندگان کارگران در شورای عالی کار اعتقاد دارند که با توجه به شرایط به وجود آمده و تورم ایجاد شده، لازم است تا تغییر در دستمزدها اعمال شود.

به گزارش تجارت‌نیوز، گزارش‌های بانک مرکزی و مرکز آمار ایران حاکی از افزایش سرسام‌آور تورم در نیمه نخست سال 97 دارد.

براساس گزارش اخیر بانک مرکزی شاخص تورم در ۷ ماهه نخست سال ۹۷ معادل ۲۹٫۴ درصد رشد داشته است. همچنین گزارش بانک مرکزی حاکی از آن است که شاخص تورم در مهرماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۶٫۹ درصد رشد داشته است.

اما محمد عطاردیان، رئیس کانون عالی انجمن صنفی کارفرمایی ایران در گفتگو با تجارت‌نیوز، اظهار می‌کند که اگرچه درخواست کارگران مبنی بر افزایش دستمزدها برحق است، اما در شرایط کنونی کارفرمایان توان انجام چنین کاری را ندارند و باید دولت در این زمینه اقدام کند.

رئیس کانون عالی انجمن صنفی کارفرمایی ایران در خصوص درخواست کارگران برای افزایش دستمزدها می‌گوید: ما به عنوان نمایندگان کارفرمایان در شورای عالی کار با درخواست افزایش دستمزدها موافقت نکردیم. چرا که ما در این شرایط اساسا توانایی افزایش دستمزدها را نداریم.

وی ادامه می‌دهد: حق و درخواست کارگران در این زمینه کاملا درست است. اما کارفرمایان نیز در این شرایط توان افزایش دستمزدها را ندارند. پیشنهاد ما این است که در چنین شرایطی دولت برای حمایت از کارگران اقدام کند.

عطاردیان می‌افزاید: بسیاری از کارفرمایان با همین دستمزد کنونی نیز مدت‌ها است که نتوانسته‌اند دستمزد کارگران را پرداخت کنند. چه برسد به آنکه دستمزدها بخواهد افزایش پیدا کند. هر چند شاید برخی کارفرمایان محدود نیز باشند که مشکلی نداشته باشند. اما اکثرا فعلا توان افزایش دستمزدها را ندارند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    چطوری حقوق کارمندان زیاد میشود ودولت دارد که بدهد اما برای کارگران نمی توانند کاری بکنند بخدا ما هم آدمیم چرا باید شرمنده زن وبچه هامون باشیم این انصاف نیست