کد مطلب: ۳۹۷۰۱۰

رئیس سازمان امور مالیاتی:

تمام دریافتی پزشکان از مهرماه با کارتخوان خواهد بود / در کشور ما همه از شفافیت فرار می‌کنند

تمام دریافتی پزشکان از مهرماه با کارتخوان خواهد بود / در کشور ما همه از شفافیت فرار می‌کنند

رئیس سازمان امور مالیاتی با بیان اینکه در کشورمان همه از شفافیت فرار می‌کنند، گفت: پزشکان تا پانزدهم شهریور ماه باید شناسه دریافت کنند و از مهرماه هم تمام دریافت‌هایی که دارند باید از طریق کارتخوان باشد.

رئیس سازمان امور مالیاتی با بیان اینکه در کشورمان همه از شفافیت فرار می‌کنند، گفت: منشی پزشکان می‌توانند نسبت به نصب و استفاده از کارتخوان اقدام کنند و آموزش آن حداکثر ۱۵ دقیقه زمان می‌برد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، امیدعلی پارسا درباره مقاومت برخی از پزشکان برای استفاده از دستگاه‌های کارتخوان برای عدم پرداخت مالیات اظهار داشت: کلیه معاملات کالا و خدمات در تمام اصناف و حرف باید به سامانه امور مالیاتی متصل شوند و این حکم قانون است که از ابتدای سال مشاغل پزشکی، پیراپزشکی، دندان پزشکی، دام‌پزشکی و داروسازی باید به این سامانه متصل شوند که البته تا آماده شدن بسترها به طول انجامیده است.

وی با بیان اینکه این اقدام و سیاست تنها شامل حال جامعه پزشکان نمی‌شود و به تدریج تمام معاملات باید متصل به سامانه امور مالیاتی شوند،‌ گفت: این الزام و تکلیف قانون است که تمام معاملات در کشور شفاف و روشن باشند و مالیات بپردازند.

رییس سازمان امور مالیاتی با اشاره به مقاومت پزشکان برای نصب و استفاده از کارتخوان تاکید کرد: در کشورمان همه از شفافیت فرار می‌کنند اما برای توسعه کشور هیچ راهی جز شفافیت وجود ندارد.

پارسا ادامه داد: پزشکان تا پانزدهم شهریور ماه باید شناسه دریافت کنند و از مهرماه هم تمام دریافت‌هایی که دارند باید از طریق کارتخوان باشد.

وی درباره اظهارات برخی از پزشکان مبنی بر بحث آموزش نصب و استفاده از کارتخوان گفت: تمام پزشکان می‌توانند از شرکت‌هایی که دستگاه پز و کارتخوان را خریداری می‌کنند، آموزش‌های لازم برای نصب و استفاده از آن را ببیند. منشی پزشکان می‌توانند نسبت به نصب و استفاده از کارتخوان اقدام کنند و آموزش آن حداکثر ۱۵ دقیقه زمان خواهد برد.

رئیس سازمان امور مالیاتی با اشاره به آخرین رقم فرار مالیاتی در کشور گفت: در حال حاضر رقم فرار مالیاتی در کشور به ۴۰ هزار میلیارد تومان رسیده است. برآوردی از این که چه مشاغل و چه قشری بیشترین فرار مالیاتی را دارند انجام نشده است اما نهادسازی و اقدامات لازم برای اینکه فرار مالیاتی را در همه بخش‌ها به حداقل برسانیم را دنبال می‌کنیم.

منبع: ایلنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.