کد مطلب: ۵۰۶۳۹۲

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار:

اعلام مجدد ﭘﯿﺶ‌ﺑﯿﻨﯽ ﺳﻮد ﻫﺮ ﺳﻬﻢ / در بازار سرمایه اصل بر شفافیت کامل است

اعلام مجدد ﭘﯿﺶ‌ﺑﯿﻨﯽ ﺳﻮد ﻫﺮ ﺳﻬﻢ / در بازار سرمایه اصل بر شفافیت کامل است

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، از اعلام مجدد ﮔﺰارش ﭘﯿﺶ‌ﺑﯿﻨﯽ ﺳﻮد ﻫﺮ ﺳﻬﻢ (EPS) در شرکت‌های بورسی خبر داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، حسن قالیباف اصل، امروز در جلسه با اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس در بورس تهران گفت: از اسفند یا اواخر بهمن EPSها اعلام خواهد شد.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص نقش حقوقی‌ها در تعادل‌بخشی به بازار گفت: هم‌اکنون حدود ۸۰ درصد معاملات در دست حقیقی‌ها و حداکثر ۲۰ درصد در دست حقوقی‌هاست. با این حال، حقوقی‌ها از مهر ۹۹ حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان مازاد خرید داشته‌اند و البته همچنان باید حضور آنها در تعادل‌‌بخشی به بازار پررنگ‌تر شود.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با تاکید بر اینکه در بازار سرمایه اصل بر شفافیت کامل است، افزود: خرید و فروش‌های حقیقی‌ها و حقوقی‌های بازار به صورت لحظه‌ای در سایت tsetmc قابل مشاهده است.

قالیباف اصل در ادامه این نشست به بازار بدهی و اهمیت آن اشاره کرد و گفت: در دنیا ارزش بازار بدهی حدود دو برابر بازار سهام است ولی هم‌اکنون در کشور ما ارزش بازار بدهی حدود ۳۰۰ هزار میلیارد تومان است که این میزان نسبت به ارزش بازار سهام ناچیز است؛ لذا بازار بدهی در کشور از پتانسیل بالایی برای رشد برخوردار است.

وی جای اوراق شرکتی را هم در بازار سرمایه خالی دانست و گفت: پیش از این شرکت‌ها حتما می‌بایست ضمانت‌نامه بانکی می‌آوردند ولی الان رتبه‌بندی می‌شوند تا بتوانند اوراق بدون ضامن نیز منتشر کنند.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار افزود: تاکنون فولاد مبارکه و هلدینگ خلیج فارس برای انتشار اوراق بدون ضامن از سازمان بورس مجوز گرفته‌اند که این اقدام، هزینه تامین مالی آنها را بسیار کاهش خواهد داد.

وی با اشاره به رشد تامین مالی بنگاه‌ها از طریق بازار سرمایه گفت: سال گذشته ۲۶۰ هزار میلیارد تومان تجهیز منابع مالی از طریق بازار سرمایه انجام شد که امسال تا ۳۰ آذر این رقم به ۴۷۰ هزار میلیارد تومان یعنی حدود دو برابر کل سال گذشته رسیده است و این نوید تامین مالی بیشتر از طریق بازار سرمایه در سال جاری می‌دهد.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه ما مردم را برای ورود به بازار سرمایه تشویق به ورود غیرمستقیم می‌کنیم، افزود: هم‌اکنون ۲۵۶ صندوق سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه فعالند که به افراد جدیدالورود توصیه می‌کنیم از طریق این صندوق‌ها وارد بازار سرمایه شوند.

به گفته قالیباف اصل، ارزش دارایی تحت مدیریت صندوق‌های سرمایه گذاری ۱۹۰ هزار میلیارد تومان بوده که الان این رقم به ۴۷۰ هزار میلیارد تومان رسیده است.

وی افزود: هم‌اکنون ۸ میلیون سرمایه‌گذار از طریق صندوق‌ها در بازار فعالند که البته بعضی از این‌ها در سهام هم فعالیت دارند.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار همچنین از افزایش تعداد سبدگردان‌ها خبر داد و گفت: ابتدای سال تنها ۱۹ سبدگردان داشتیم که الان این رقم به ۳۵ سبدگردان افزایش یافته است. علاوه بر این ۲۶ سبدگردان هم موافقت اصولی گرفته‌اند که آنها هم می‌توانند با طی کردن روال قانونی فعالیت خود را در بازار سرمایه آغاز کنند.

آخرین اخبار بورس را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

منبع: سنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    سلام خیلی خوب این مورد اما تمام شرکتها در سود سه ماهه ونه ماهه وشش ماهه epsتغییر میدهند وتعهدی ندارند خود دولت سهام پالا یشی به خاک کشانده شرکتها چه کنند کی ضرر سهام دار میدهد حتما دولت

  • فلاح

    آقای قالیباف به نظرت مدیر قبلی چرا اخراج شد و شما جایگزین شدید واقعا شما چه قولی به دولت دادید که مدیر قبلی زیر بارش نرفت

    • ناشناس

      اقای قالیباف شما به کجا وصلی اخه دیگه باید چی بشه که شما استعفا بدی یا اخراج شی مگه میشه مگه داریم

  • ناشناس

    دولت روحانی بی وجدان چرا صندوق پالایشت ۱۰۰۰ تومان نمی ارزد ۱۰۰۰۰ هزارتومان به خانواده های بدبخت ما می فروشی.کجا انسانیتتان ، کجا مرودتان.

  • ناشناس

    اقا جان مقاومت کنید ..نون خالی بخورید و لونگ ببندید ..بچه های این بنده خداها ارزو دارن..یه پورش و یه خونه ویلایی حداقل سهم یه اقازاده است

  • محمد

    تو که درباره همه چیز گفتی و توضیح دادی کاش یه توضیحی هم درباره پالایش می‌دادی
    ده هزار تومن رو از کجا در آوردید که ظرف یک ماه اخیر ۴۰ درصد از ارزشش کم شده.
    ای کاش قوه قضائیه ورود میکرد. این کار مصداق گران‌فروشی به مردم ناآگاه هست.
    ما گمان کردیم سی درصد تخفیف میدن یعنی خیلی خوبه

  • فلاح

    آقای قالیباف رییس محترم بورس یک وقت کنار کشیدن از کاری در اصل خدمت و شجاعت حساب می شو د و ادامه در ان کار حماقت
    خود شخص شما به عمل کرد خودت نمره چند می دهی . استعفا بده قبل از اینکه مجبور بشی عاقل باش و یکم ویکم فکر کن

  • ناشناس

    بدبختمون کردین بااین بورستون واقعا ایناانساپ نیستن

  • ناشناس

    یک مجمع صندوق برای حمایت از حقیقیها درمجلس تصویب می شد در بورس اجرا میش بهتر بود از

  • ناشناس

    ماحقیقی ها خودمون هم ازسهام خودمون حمایت نمیکنیم که باضرر ۳۰درصدو۵۰درصد ازسهام خارج میشیم چی میشه اون عده رانت خوردست ازجیب مردم بیرون بکشند اگه سیرشدند تابورس راه خودش رابرود همیشه آقایان دولتی بادعواهای زرگری خود باعث افت شاخص میشوندومدیریت دقیقه ای وقیمتهای دستوری سرمایه حقیقی ها روبه نصف تبدیل کرده بترسید ازروزی که خودتان هم قربانی دیگران شویدوسرمایه تان ازدست برود حق زن وبچه اون مردی که باهزارامیدواردبازارسرمایه شده خوردن نداردحق جوان مجردی که باهزارتحلیل واردبازارشده که سرمایه اش رارشددهد وبتواندازدواج کند وازازدواج جامانده که خودباعث فسادهای گوناگون میشودخوردن نداردهیئت دولت چیزی جزبدبختی برای این مردم باشعوری که همیشه پشتیبانی کردن به ارمغان نیاورد.

  • ناشناس

    سلام منم به شما توصیه میکنم حتما استفاده بدهید