کد مطلب: ۴۶۷۳۵۸

در بازار طلا و سکه چه گذشت؟ / قیمت دلار و یورو امروز ۹۹/۵/۱۴

در بازار طلا و سکه چه گذشت؟ / قیمت دلار و یورو امروز ۹۹/۵/14

قیمت طلا و سکه امروز، بر خلاف ثبات بهای طلای جهانی، کاهش یافت که بر این اساس قیمت سکه طرح جدید به یازده میلیون و ۱۲۹ هزار تومان رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا در معاملات روز سه‌شنبه بازار جهانی با وجود نگرانی‌ها نسبت به پیامدهای اقتصادی افزایش موارد ابتلا به کووید۱۹، به دلیل بهبود ارزش دلار آمریکا نتوانست پیشروی کند.

به گزارش ایسنا، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ثابت بود و در ۱۹۷۶ دلار و ۳۶ سنت ایستاد که هشت دلار و ۳۰ سنت کمتر از رکورد قیمت معاملات روز گذشته بود.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا ۰.۳ درصد رشد کرد و به ۱۹۹۳ دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز دوشنبه با ۴۰ سنت معادل کمتر از ۰.۱ درصد افزایش، در ۱۹۸۶ دلار و ۳۰ سنت بسته شد.

طلا هفته گذشته ۴.۷ درصد رشد قیمت داشت و در ژوییه ۱۰.۳ درصد رشد کرد که بزرگترین رشد ماهانه از فوریه سال ۲۰۱۶ تاکنون بود.

به گفته ادوارد مایر، تحلیلگر بازار، مشکل ویروس کرونا برای مدتی ادامه خواهد داشت و همزمان به نظر می‌رسد اقتصادهای سراسر جهان برای مدت طولانی بسیار شکننده خواهند ماند. این اقتصادها به تدابیر محرک مالی، سیاست پولی تسهیلی و نرخ‌های بهره پایین‌تر برای مقابله با شوک‌ها نیاز دارند. همه این عوامل به نفع بازار طلا خواهند بود.

افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا و در سطح جهان همچنان ادامه دارد. سازمان جهانی بهداشت هشدار داده است که مسیر به سمت عادی شدن طولانی خواهد بود و برخی از کشورها باید در استراتژی خود بازنگری کنند.

بانک‌های مرکزی سراسر جهان برای خنثی کردن صدمات اقتصادی شیوع پاندمی کووید ۱۹ تدابیر محرک مالی گسترده‌ای را به اجرا گذاشته و کمک کرده‌اند طلا از ابتدای سال ۲۰۲۰ تاکنون بیش از ۳۰ درصد رشد قیمت داشته باشد.

در این بین، قانون‌گذاران آمریکایی اعلام کردند که در مذاکرات پیرامون بسته نجات مالی جدید پیشرفت کرده‌اند.

بر اساس گزارش رویترز، عاملی که مانع رشد قیمت طلا شد، صعود ۰.۱ درصدی شاخص دلار در برابر سبدی از ارزهای رقیب بود. دلار قوی‌تر طلا را برای دارندگان ارزهای دیگر گران‌تر می‌کند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد افزایش، به ۲۴ دلار و ۲۹ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد افزایش، به ۹۱۸ دلار و ۱۹ سنت رسید. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری ۰.۶ درصد صعود کرد و ۲۰۹۶ دلار و ۵۶ سنت معامله شد.

بر اساس گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار آزاد امروز سه‌شنبه 14 مرداد ساعت 18 با ۳۹۵ تومان افزایش نسبت به روز گذشته، ۲۲،۲۹۴ تومان‌ معامله شد.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی‌های بانک‌ها امروز ‌سه‌شنبه قیمت دلار را برای فروش به مردم 22 هزار و 300 تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت 20 هزار و 400 تومان خریداری می‌کنند.

قیمت یورو در بازار آزاد امروز سه‌‎شنبه 14 مرداد ساعت 18 با ۳۹۶ تومان افزایش نسبت به روز قبل، ۲۶،۰۹۸ تومان معامله شد.

همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی ۴،۶۸۵ تومان تعیین شد.

بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها، 26 هزار و 100 تومان اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها 24 هزار و 200 تومان است.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز تا ساعت 18، قیمت سکه تمام طرح قدیم ده میلیون و ۵۸۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید یازده میلیون و ۱۲۹ هزار تومان در بازار طلا و سکه است که قیمت انواع سکه نسبت به روز گذشته کاهش یافته است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار، یک میلیون و ۷۵ هزار و ۶۰۰ تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، ۵ میلیون و ۵۶۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع‌سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و یک میلیون و ۷۲۰ هزار تومان است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    طلا تا یک ماه دیگه میترکه