کد مطلب: ۴۶۱۷۳۶

در بازار طلا و سکه چه خبر است؟ / قیمت دلار و یورو امروز ۹۹/۴/۲۱

در بازار طلا و سکه چه خبر است؟ / قیمت دلار و یورو امروز ۹۹/۴/۲۱

قیمت طلا و سکه امروز، بر خلاف ثبات بهای طلای جهانی در روز جمعه، افزایش یافت که بر این اساس قیمت سکه طرح جدید به ده میلیون و ۵۰۳ هزار تومان رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا در معاملات روز جمعه بازار جهانی تغییر چندانی نداشت اما به دلیل افزایش نگرانی‌ها نسبت به افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در آمریکا و تقاضا برای خرید دارایی امن، در آستانه ثبت پنجمین رشد هفتگی متوالی قرار دارد.

به گزارش ایسنا، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جمعه بازار سنگاپور تغییر چندانی نداشت و در ۱۸۰۱ دلار و ۴۷ سنت ایستاد. بهای معاملات این بازار از ابتدای هفته جاری تاکنون ۱.۵ درصد رشد داشته است.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۲ درصد افزایش، به ۱۸۰۶ دلار و ۸۰ سنت رسید.

کایل رویدا، تحلیلگر شرکت آی‌جی مارکتس در این باره گفت: در هفته جاری ریسک‌های فعلی به قوت خود باقی ماندند و عوامل بنیادین تغییر محسوسی نداشتند. با این همه عوامل فنی بلندمدت نشان می‌دهد که روند حرکت قیمت آهسته شده و احتمال عقب‌نشینی کوتاه مدت طلا از محدوده فعلی وجود دارد.

بیش از ۶۰ هزار مورد جدید ابتلا به بیماری کووید ۱۹ روز چهارشنبه در آمریکا گزارش شد که بزرگترین افزایش یک روزه آمار در میان تمام کشورهای جهان از زمان شیوع این پاندمی در اواخر سال ۲۰۱۹ تاکنون بوده است.

آمار نشان داد که خریداران آمریکایی در مناطقی که آلودگی بیشتر بوده، از خرید خودداری می‌کنند و این موضوع به امید برای احیای سریع بزرگترین اقتصاد جهان ضربه زده است.

بر اساس گزارش رویترز، افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا از ارزش دلار به عنوان دارایی امن حمایت کرده و طلا را برای خریداران غیرآمریکایی گران‌تر ساخته است.

آمار روز گذشته نشان داد که تقاضا برای دریافت بیمه بیکاری در آمریکا هفته گذشته به پایین‌ترین میزان در چهار ماه اخیر کاهش پیدا کرد اما بیکاری ۳۲.۹ میلیون نفر در این کشور به معنای آن است که چند سال طول خواهد کشید تا بازار کار احیا شود.

بازارهای سهام آسیایی در معاملات روز جمعه تحت تاثیر نگرانی‌ها نسبت به وضع قرنطینه مجدد در آمریکا، نزول کردند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد کاهش، به ۱۹۳۸ دلار و ۳۰ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری یک درصد سقوط کرد و به ۸۲۵ دلار و ۹ سنت رسید. هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۴ درصد کاهش، ۱۸ دلار و ۶۰ سنت معامله شد.

بر اساس گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار آزاد امروز شنبه ۲۱ تیر ساعت ۱۸ با ۴۳ تومان افزایش نسبت به روز گذشته، ۲۲،۲۴۵ تومان‌ معامله شد.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی‌های بانک‌ها امروز شنبه قیمت دلار را برای فروش به مردم ۲۲ هزار و ۲۵۰ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۲۲ هزار و ۱۵۰ تومان خریداری می‌کنند.

قیمت یورو در بازار آزاد امروز ‌شنبه ۲۱ تیر ساعت ۱۸ با ۱۵۳ تومان افزایش نسبت به روز قبل، ۲۴،۵۵۲ تومان معامله شد.

همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی ۴،۶۸۵ تومان تعیین شد.

بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها، ۲۴ هزار و ۵۵۰ تومان اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۲۴ هزار و ۴۵۰ تومان است.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز تا ساعت ۱۸، قیمت سکه تمام طرح قدیم نُه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید ده میلیون و ۵۰۳ هزار تومان در بازار طلا و سکه است که قیمت سکه امامی نسبت به روز گذشته افزایش یافته است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار، ۹۶۴ هزار و ۶۰۰ تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع‌سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب ۳ میلیون و ۵۰ هزار تومان و یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    سکه این هفته یا هفته بعد وارد کانال 11 تومان می شود

    • ناشناس

      لطفا توضیح بدین بر چه اساسی دلار کاهشی میشه؟ این حدسه یا محاسبه میکنین؟

  • ناشناس

    خبری نیست سلامتی طلا و سکه

  • ناشناس

    این بار هم تکرار خواهد شد

  • ناشناس

    سلام روحانی جان عزیزت طلا ارزون کن براجوانان خودت که کیسه ات پر به فکر دیگران باش

  • ناشناس

    آینده ایرانی فقیر

  • ناشناس

    بالا رفتن دلار یعنی یه عده دارند از این افزایش سود می برند اونم از رده های بالاتر بعد اینکه سودشونو بردند کنار میکشند و مردم عادی هم که وارد این معامله دلار شدند بی خبرند و می بینی که حباب دلار شکسته می سه و یه عده عوام متضرر میشن این است اصل اقتصاد ما

  • ناشناس

    سکه به چهارده میلیون میرسد

  • محسن

    دار کمتر از 24000 تومن نه به نفع منه و به نفع دولته