کد مطلب: ۵۱۰۷۸۴

توصیه‌ای به متضرران در بورس / چرا در بورس بمانیم؟

توصیه‌ای به متضرران در بورس / چرا در بورس بمانیم؟

از دوران اوج شاخص بورس یعنی مرداد ماه امسال تاکنون بیش از یک سوم از میزان شاخص بورس کاهش یافته است. با این حال برخی از افراد همچنان اصرار بر ماندن در این بازار دارند و به آن خوشبین هستند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، از دوران اوج شاخص بورس یعنی مرداد ماه امسال تاکنون بیش از یک سوم از میزان شاخص بورس کاهش یافته است. با این حال برخی از افراد همچنان اصرار بر ماندن در این بازار دارند و به آن خوشبین هستند. در هفته اخیر نیز با تغییر ریاست سازمان بورس کمی امیدها برای آغاز برخی تغییرات زنده شده است. چرا هنوز برخی اصرار دارند در بورس بمانند؟

دبیر کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با ابراز امیدواری نسبت به اینکه تغییر مدیریت سازمان بورس و اراده مجلس و دولت برای ساماندهی بازار سرمایه شرایط بهتری را برای سهامداران رقم خواهد زد از مردم خواست که فعلا سرمایه خود را از بورس خارج نکنند.

بهزاد رحیمی در گفتگو با ایسنا با اشاره به وضعیت بازار سرمایه گفت: دولت نباید به این بازار ورود پیدا می کرد؛ چرا که روابط اقتصادی در بورس بر اساس عرضه و تقاضا تنظیم می شود و خود سهامداران باید نسبت به چگونگی تنظیم این روابط تصمیم می گرفتند، پس از نظر من ورود دولت به بازار سرمایه اقدامی اشتباه بود.

وی افزود: اگر از ابتدا قرار بود دولت به این بازار ورود کند مردم به سراغ بانک ها می رفتند سرمایه خود را سپرده گزاری بانکی می کردند؛ اگرچه قصد ندارم دولت را مقصر اصلی این شرایط بازار سرمایه بدانم ولی به هر جهت ورود دولت به بازار سرمایه تبعاتی را به دنبال داشت، معتقدم ضعف مدیریت و نبود شفافیت در این بازار از جمله دلایلی است که به ایجاد چنین شرایطی دامن زد.

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس بیان کرد: متاسفانه سیاست مالی دولت برای این بازار دوام نیاورد و چنین شرایطی در بازار سرمایه ایجاد شد، اکنون نیز مردم و سهامداران دچار ضرر و زیان شدند و نگران هستند؛ اگرچه با تغییر مدیریت سازمان بورس و اراده برای بازنگری در مدیریت این بازار امیدواریم با رشد شاخص ها شرایط بهتری را شاهد باشیم.

دبیر کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مردم که تاکنون دچار ضرر شدند حال به آنها توصیه می کنم به این موضوع که هرکجا جلوی ضرر را بگیریم منفعت است توجه نکنند تا ان شاءالله باری دیگر شاهد رشد شاخص ها و بازگشت سرمایه باشیم، باید به این بازار اعتماد کنیم؛ چراکه چاره ای نیست، خود من معتقدم نباید سرمایه ها را از این بازار خارج کرد؛ چرا که امیدواریم با تغییر مدیریت و همچنین اراده مجلس و دولت برای تغییر شرایط، بازار بهتری را تجربه کنیم.

آخرین اخبار از بازار سهام را در صفحه اختصاصی بورس دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • بیتا

    تجارت نیوز چرا نظرمو نمیزاری.چرا جلوی فروش گرفتن

  • ناشناس

    هر موقع به نقطه سر به سر رسیدم اونموقع تصمیم میگیرم دوباره اعتماد بکنم یا …..

  • مستجر

    اخه من کلا ۵۰۰ باکارگری دراوردم وارد بورس شدم خداوکیلی خوردن داره این پول کلا شده ۱۵۰ هرروز منتظرم برگرده ۵۰۰هزارم وردارم الهی بشه اتیش بریزه تو سرتون جیزجگر بگیرید ?

    • رستم سیستان

      قوانین بورس باید عوض بشه چرا دامنه نوسان تومنفی کم نکردن ریزش عمدی بود کار دولت فقط برای ادب کردن مردم بود

    • ناشناس

      برو بابا برو مارو مسخره کردی. من بدبخت خونه زندگی مو فروختم. بیا500تومن ضرر تورو من بدم بیخیال شو?

    • پلنگ خشمگین

      صبر داشته باش

  • علیرضا م

    اگر مجلس سنگ اندازی نکنه بورس رشد میکند
    آخه مجلس بجز مخالفت با دولت کار دیگه ای نمیکنه

    • ناشناس

      مشکل دژپسنده. ده تابه نعل میزنه یکی به میخ.

  • ناشناس

    من اگرچه 50درصد تو ضررم. ولی تو این شش ماه خاک بورس رو خوردم و تازه دارم بازی تو بورس رو یاد میگیرم. این همه ضرر دادم، حالا وقت پیشرفت و سوده. البته من رد حدی نیستم خوام هر روز سود بگیرم. ولی تلاش میکنم روی هم رفته در پایان هر ماه سود قابل قبولی داشته باشم.

  • ناشناس

    اگر اصرار برماندن ما سهامداران را دارد ضرر شش ماه صبر در سهامداری با ضرر 52/حتما از جیب مبارکش میدهد یا دوسال دیگر چه سهم جایزهای شرکتها بابت شش ماه ضرر به سهامدار واقعی دادند

  • ناشناس

    بورس باید بپره روش تا پول من واریز کنه هم سود سهام و سهام عدالت

  • نمیربهارمیاد

    من اصلن اونقددی ک دارم توو بورس، ضرر میدم،پوول نداشتم!!!!!

    • ناشناس

      ایول کلی خندیدم تواین شرایط سخت

  • ناشناس

    آقای تجارت نیوز بی خاصیت مردم الان 60ت70درصد توی ضرر ندچرا اینقدر چرت وپرت می گوید مردم ناامید مکنید مردم سهام رو به مفت بفروشند شما بخرید خدا شما رو نبخشد

  • ناشناس

    هر روز بیشتر ماندن ضرر بیشتر. سریع خارج بشید. و نوسانگیری کنید. همین و بس