کد مطلب: ۸۱۸۷۵۲

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

امارات؛ بهترین کشور منطقه برای کارگران ساختمانی/ ایران چه وضعیتی دارد؟

امارات؛ بهترین کشور منطقه برای کارگران ساختمانی/ ایران چه وضعیتی دارد؟

عواملی مانند متوسط دستمزد، هزینه‌های زندگی و نرخ حادثه، می‌تواند برای کارگران ساختمانی یک کشور تعیین‌کننده وضعیت زندگی آنها باشد. کشور سوئیس بهترین شرایط را برای کارگران ساختمانی فراهم می‌کند و کشور یمن بدترین شرایط کاری را برای این قشر دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، آینده صنعت ساخت‌وساز در سراسر جهان امیدوارکننده به نظر می‌رسد، پیش‌بینی شده بود تا سال 2023 اندازه این صنعت به 10.5 تریلیون دلار برسد و بیش از 220 میلیون نفر در این صنعت مشغول به کار شوند که هفت درصد از کل اشتغال جهانی را تشکیل می‌دهد. محرک‌های اولیه رشد این بازار، افزایش ساخت‌وساز خانه‌ها و افزایش زیرساخت‌هاست که در نتیجه افزایش شهرنشینی و گسترش جمعیت اتفاق می‌افتد.

وبسایت Work Wear Guru بررسی می‌کند که کدام کشورها بر بازار ساخت‌وساز تسلط دارند و بهترین فرصت‌ها را برای کارگران ساختمانی فراهم می‌کنند و با نگاهی به عواملی مانند متوسط ​​حقوق، هزینه زندگی و ایمنی، در زیر بهترین کشورهای جهان برای زندگی و کار، کارگران ساختمانی را رتبه‌بندی می‌کند. در این رتبه‌بندی که برای 125 کشور جهان انجام شده است، ایران در رتبه 90 تا 115 قرار می‌گیرد و تنها یک پله با گروه کشورهایی با بدترین شرایط برای کارگران ساختمانی فاصله دارد. در بهترین حالت اگر کارگران ساختمانی در ایران تمام روزهای ماه را کار کنند با دستمزد روزانه 300 تا 400 هزار تومان می‌توانند حداکثر 9 تا 12 میلیون تومان درآمد داشته باشند.

در میان همسایه‌های ایران، امارات متحده عربی با حقوق ماهانه سه هزار دلار در رتبه 12 بهترین کشورهای جهان برای کارگران ساختمانی قرار دارد. نرخ حادثه در امارات برای این قشر، 13 درصد است.

نقشه رتبه‌بندی کشورهای جهان از نظر شرایط کار و دستمزد برای کارگران ساختمانی

نقشه رتبه‌بندی کشورهای جهان از نظر شرایط کار و دستمزد برای کارگران ساختمانی

در جدول زیر بهترین کشورها از نظر میزان دستمزد ماهانه پرداختی رتبه‌بندی شده‌اند. عوامل دیگری چون هزینه‌های زندگی و نرخ حادثه برای کارگران ساختمانی نیز در رتبه‌بندی می‌توانند معیار واقع شوند.

بهترین کشورها برای کارگران ساختمانی

بهترین کشورها برای کارگران ساختمانی

با در نظر گرفتن هر سه معیار کشور چین نیز وارد فهرست بهترین کشورها برای کارگران ساختمانی می‌شود. در میان این کشورها، سنگاپور با نرخ حادثه پنج درصد، کمترین خطر و کشور کانادا با 22 درصد بیشترین خطر را برای کارگران دارد. از میان این کشورها هزینه‌های زندگی در سوئیس از همه بالاتر و در چین از همه پایین‌تر است.

کارگران ساختمانی در ایالات متحده آمریکا، سال گذشته افزایش دستمزد حقیقی 2.9 درصدی یعنی بیشترین افزایش حقوق را نسبت به تمام بخش‌های دیگر در این کشور داشتند. دستمزد حقیقی نشان‌دهنده قدرت خرید فرد است که بر اساس تورم تنظیم شده است.

بر اساس همین رتبه‌بندی، کشورهای نیکاراگوئه، ساحل عاج، لیبی، بنگلادش، زامبیا، جمهوری دومینیکن، میانمار، ازبکستان، اتیوپی و یمن بدترین شرایط کار و دستمزد را برای کارگران ساختمانی فراهم می‌کنند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    از دید اداره کار وبیمه ایران بهترینه چونکه شریک دزد ورفیق قافله هستند یک مرد توی این ادارات نیست که بیاد توی کارگاه ها ببینه امثال ما که تو صنعت نفت تو پالایشگاه آبادان با دمای ۵۰ درجه کجا باید استراحت ونهار بخوریم زیر تجهیزات کثیف ترین وبدترین را داریم فقط دنبال پول هستند

  • ناشناس

    حقوق پایین، تورم بسیار بالا، افزایشات سالیانه مضحک
    والان گنجاندن قوانین ضد کارگری در لایحه پیشرو کارگران را به سمت بهره کشی وبا احترام به این اقشار برده داری سوق میده، البته همین الان کارگران کاردراسنپ و دستفروشی ترجیح میدن تا با هر شرایطی
    مجبور باشن برای واسطه گران وسرمایه داران کار کنن