کد مطلب: ۵۸۱۷۸۵

ماجرای دستکاری در کارت واکسن کرونا چیست؟

ماجرای دستکاری در کارت واکسن کرونا چیست؟

مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت، با انتشار اطلاعیه‌ای درباره اصلاح برند واکسن، تاکید کرد: اصلاح هرگونه اشکال در برند واکسن صرفا توسط ستاد مرکزی وزارت بهداشت انجام می‌شود تا از سوء استفاده جلوگیری شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در پی انتشار گزارش‌هایی مبنی بر تغییر برند واکسن افرادی که قصد سفر به خارج از کشور دارند، در کارت واکسن دیجیتال و در ازای دریافت پول، مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت تاکید کرد: دسترسی اصلاح برند واکسن، به خاطر رفع اشکالات ثبت واکسن، تنها در سه دانشگاه علوم پزشکی اخیرا فعال شده بود. این دسترسی از امروز در سراسر کشور غیر فعال شد.

بر اساس این اطلاعیه، کلیه موارد ثبت شده تغییر برند با دقت در حال بررسی هستند و اگر مواردی بر خلاف واقعیت ثبت شده باشد ضمن برگرداندن به حالت اولیه، گزارش پیگیری آن به بازرسی وزارت بهداشت ارائه خواهد شد.

وزارت بهداشت تاکید کرده است: از این پس اصلاح هرگونه اشکال در برند واکسن صرفاً توسط ستاد مرکزی وزارت بهداشت انجام می‌شود تا از هرگونه سوء استفاده جلوگیری شود. همچنین مسافران به خارج از کشور برای دریافت کارت واکسن دیجیتال هیچ پولی نپردازند، تنها مرجع رسمی دریافت کارت واکسن دیجیتال سامانه vcr.salamat.gov.ir است.

کارت‌های خارج از سیستم وزارتخانه اعتبار ندارد

مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزوده است، بعضی افراد یا سازمان‌ها در ازای مبالغی، نامه یا کارت کاغذی، پلاستیکی یا دیجیتال به زبان انگلیسی خارج از سیستم وزارت بهداشت صادر می‌کنند که فاقد اعتبار است.

طبق اطلاعیه‌ای که به تمامی سفارتخانه‌ها ابلاغ می‌‌شود تنها کارت دیجیتال رسمی وزارت بهداشت به آدرس vcr.salamat.gov.ir معتبر است. مسافران به خارج از کشور با مراجعه به این آدرس می‌توانند ظرف کمتر از ۲۴ ساعت کارت بین‌المللی دیجیتال دریافت کنند که در همه‌ کشورها معتبر است.

دریافت کارت واکسن رایگان است

بر اساس این اطلاعیه، تزریق و دریافت کارت واکسن در سراسر کشور کاملا رایگان است و افراد هیچ پولی نباید به هیچ کسی در ازای تزریق یا دریافت کارت واکسن بپردازند.

بنابر اعلام مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت، مردم عزیز لطفا تمامی درخواست‌ها را برای دریافت پول در ازای هر خدمتی از واکسیناسیون، بلافاصله به شماره تلفن ۱۹۰ - بازرسی و پیگیری شکایت‌های مردم وزارت بهداشت - اطلاع دهند.

منبع: ایسنا

آخرین اخبار کرونا را در صفحه ویروس کرونا در تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.