کد مطلب: ۲۸۶۶۶۴

عضو هیات رئیسه اتاق مشترک بازرگانی ایران و گرجستان در گفتگو با تجارت‌نیوز:

دفتر کارگزاری رسمی اتاق بازرگانی ایران و گرجستان در تفلیس به زودی افتتاح می‌شود

دفتر کارگزاری رسمی اتاق بازرگانی ایران و گرجستان در تفلیس به زودی افتتاح می‌شود

عضو هیات رئیسه اتاق مشترک بازرگانی ایران و گرجستان در آیین افتتاحیه دفتر کارگزاری اتاق مشترک بازرگانی ایران و گرجستان در تهران از تشکیل دفتر کارگزاری در  تفلیس جهت افزایش توسعه روابط اقتصادی ایران و گرجستان خبر داد. او هدف از تشکیل این دفتر را توسعه روابط اقتصادی، شناسایی سرمایه‌گذاران واقعی و حمایت از صادرکنندگان می‌داند. 

به گزارش تجارت‌نیوز؛ در آیین افتتاحیه دفتر کارگزاری اتاق مشترک بازرگانی ایران و گرجستان که با حضور جمعی از مدیران، فعالان اقتصادی و سفیر گرجستان در ایران برگزار شد، اهداف توسعه اقتصادی کشور تبیین شد.

عضو هیات رئیسه اتاق مشترک بازرگانی ایران و گرجستان درباره تاریخچه تاسیس این اتاق بازرگانی به تجارت‌نیوز گفت: اتاق مشترک ایران و گرجستان حدود هفت سالی است که تشکیل شده است. در پروتکل اتاق بازرگانی گرجستان وجود اتاق‌های مشترک تعریف نشده و با هیچ کشوری اتاق مشترک ندارند، به همین دلیل ما یک نماینده رسمی و انحصاری برای تسهیل روابط انتخاب کردیم.

این خلاء مشکلات فراوانی را برای ایرانیان در کشور گرجستان ایجاد کرده بود و مشاوره درستی به آنها داده نمی‌شد.

مریم سلطانی افزود: در یکسال گذشته خیل عظیمی از ایرانی‌ها به کشور گرجستان رفتند. همین مساله باعث شد از سپتامبر سال گذشته این کشور قوانین و مواضع سختگیرانه‌ای را برای افتتاح حساب ایرانی‌ها در نظر بگیرد.

او درباره اهداف تاسیس این دفتر اظهارکرد: یکی از اهداف تاسیس این دفتر کارگزاری، وجود بازوی اجرایی برای اتاق مشترک است. و اصلا هدف ما تشویق ایرانی‌ها و سرمایه‌گذاران به سرمایه‌گذاری در کشور گرجستان نیست. بلکه هدف تشکیل لاین کریدور صادراتی امن، شفاف و سالم است. به‌واقع توسعه روابط اقتصادی، شناسایی سرمایه‌گذاران واقعی و حمایت از صادرکنندگان است.

سلطانی گفت: دفترکارگزاری تفلیس شروع به فعالیت کرده و نمایشگاهی (showroom) را برای نمایش کالاهای ایرانی درنظر گرفتیم تا با ایجاد این نوع نمایشگاه‌ها بتوانیم اقدامات خدماتی و بازاریابی ارزنده‌ای را برای توسعه صادرات محصولات تولید ایران برقرار کنیم. به عبارت‌دیگر مشاوره و تحقیق بازار برای تولیدکنندگان ایرانی از جمله فعالیت‌های این کارگزاری محسوب می‌شود.

خزانه‌دار اتاق مشترک ایران و گرجستان درباره نحوه قوانین تجارت در گرجستان گفت: گرجی‌ها قوانین آسانی را برای تجارت مشترک با سایر کشورها در نظر گرفته‌اند. به‌گونه‌ای که تعرفه واردات و صادرات کالاهای اروپایی به این کشور صفر است. از سوی دیگر قوانین حمایت از سرمایه‌گذاران خارجی نیز بسیار آسان است و قانون ایجاد منطقه آزاد در این کشور وجود دارد. مساله مهم دیگر حق مالکیت صد درصدی اتباع خارجی است.

همچنین با توجه به اینکه این کشور عضو سازمان تجارت جهانی(WTO) است. از این‌رو هیچگونه مالیات یا تعرفه گمرکی را برای کالاهای صادراتی در نظر نمی‌گیرند و ترخیص کالاها و ثبت شرکت در این کشور هم نهایتا یک روزه انجام می‌شود.

سلطانی در بخش دیگر سخنانش در توصیه‌ای به فعالان اقتصادی گفت: فعالان اقتصادی چنانچه در نظر دارند که فعالیت‌های اقتصادی‌شان را با تجار این کشور گسترش دهند، می‌توانند در روزهای آتی به سایت کارگزاری و اتاق مشترک بازرگانی ایران و گرجستان مراجعه کرده تا فرم‌های مربوطه را در زمینه خدمات بازاریابی به‌طور آنلاین دریافت کنند.

وی در پایان اعلام کرد، ارائه خدمات مشاوره در دفتر کارگزاری برای اعضای اتاق مشترک بازرگانی ایران و گرجستان رایگان انجام می‌شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.