کد مطلب: ۵۷۱۳۴۹

اتفاق مهم در بازار ارز / دلارهای جدید به بازار آمد

اتفاق مهم در بازار ارز / دلارهای جدید به بازار آمد

دلار در هفته جاری ۱۲۰۰ تومان افزایش قیمت داشته و همچنین در مقابل، ۴۰ میلیون دلار در بازار متشکل نیز عرضه شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بازار ارز درحالی این هفته را آغاز کرد که آخر هفته گذشته در معاملات پشت‌ خطی نسبت به سخنان رئیس دولت جدید واکنش مثبت نشان داده بود اما خبر کشتی مرسر استریت نرخ دلار را صعودی کرد و به ۲۵ هزار و ۶۰۰ تومان رساند.

در ادامه هفته خبرهای منفی از مذاکرات برجامی و پیشروی طالبان گرفته تا تاخیر در اعلام رسمی کابینه رییسی فضای حاکم در بازار را بی‌ثبات کرد و نتیجه این فضا چیزی نبود جز هجوم خریداران به بازار ارز.

این اتفاق روز سه شنبه رخ داد با افزایش تقاضا در بازار قیمت دلار برای دومین بار در سال ۱۴۰۰ وارد کانال ۲۶ هزار تومان شد، آخرین بار در تعطیلات نوروز به این کانال سرک کشیده بود. با ورود دلار به این کانال، نرخ به راحتی سطح مقاومتی ۲۶ هزار و ۳۰۰ تومان را شکست و روز پنج شنبه به ۲۶ هزار و ۷۰۰ تومان رسید، یعنی افزایش ۱۲۰۰ تومانی از ابتدای هفته داشته است.

در سمت بازارساز نیز از ابتدای هفته تا چهارشنبه یعنی طی ۵ روز نزدیک به ۴۰ میلیون دلار در بازار متشکل ارزی عرضه داشته که با این حجم عرضه زیاد نتوانسته افسار افزایش نرخ دلار را بگیرد. با این حال بازار ارز نگران آن است که در هفته جاری فضا برای بازار تنگ شود، به همین دلیل برای حرکت به سمت کانال بالاتر با احتیاط قدم بر می دارد.

منبع: اقتصاد نیوز

آخرین اخبار حوزه ارز را در صفحه طلا و ارز تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • علی

    والا دیگه ملت توان تورم ندارند….مسئولین کاری کنید…هر کاری بجز حرف زدن

  • ناشناس

    هرچه بیشتر دلار بالا رود مردم با فقر بیشتر مواجه می‌شوند

  • سعید

    سعید

  • ناشناس

    مسولیین بترسین از ان روزی که ملت بفهمند در ذات و باطن شما چیست

  • ناشناس

    کجایی رئیسی ، رئیسی کجایی ؟

  • ناشناس

    فکر کردم مردها مونم اون دنیا نشستن هر که تازه مرده میره اون دنیا اولین چیزی که ازش میپرسند قیمت ارز قند و چای و برنجه

  • ناشناس

    رئیسی بیچاره تازه شروع کرده
    مطمئن باشین اصلاح طلبانی که از رانت دلارها رو جمع کردن و هزاران میلیارد پول و سکه را به تاراج برده اند هر کاری می‌کنند که دولت جدید را تحت فشار بزارن و عرصه را بر مردم تنگ تر کنند

  • ناشناس

    باعث بالا رفتن دلار وسکه خرید بالای سکه بانک رفاه از بازار هست بانک رفاه سکه را ۲۰ هزارتومان بالاتر از بازار ازاد میخرد و همین کار باعث بالارفتن نرخ ارز وسکه هست

  • ناشناس

    ماشالله همه شدند دلال. خود مردم پا به پای دلال ها دارند دلار و ماشین و طلا و ….میخرند دانسته و ندانسته. مردم فکر میکنند سود میکنند در صورتیکه ضرر بیشتر متوجه مردمه و سودش با دلالان که اونا هم ادمهای مسئولین دزد هستند .

  • ناشناس

    دشمنان خارجی و دشمنان داخلی…. در مقابل ملت گرسنه و سیری ناپدیر… عده‌ای با جان و مال و قناعت تحمل می‌کنند و عده‌ای فقط و فقط در فکر سود هستنند… دولت باید دلار و ارض را تک نرخی کند تا جلوی این سودجویان گرفته شود.