خبر مهم:

کد مطلب: ۴۱۷۴۰۴

قیمت دلار و طلا در معاملات بازارهای جهانی

دلار به بالاترین سطح یک هفته گذشته رسید / طلا ثابت ماند

دلار به بالاترین سطح یک هفته گذشته رسید / طلا ثابت ماند

افت قابل توجه پوند در معاملات امروز بازارهای جهانی موجب شد شاخص دلار به بالاترین سطح یک هفته گذشته برسد. با افزایش امیدها به پایان جنگ تجاری اما قیمت جهانی طلا ثابت ماند.

مواضع سختگیرانه نخست‌وزیر بریتانیا برای خروج از اتحادیه اروپا موجب شد، قیمت پوند در معاملات روز چهارشنبه با افت قابل توجهی مواجه شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در بازارهای آسیایی پوند انگلیس امروز 1.6 درصد کاهش یافت. این در حالی است که پس از پیروزی بوریس جانسون در انتخابات عمومی بریتانیا، پوند انگلیس با رشد 1.35 درصدی به بالاترین سطح یک سال و نیم گذشته رسیده بود.

افت قیمت پوند در برابر دلار موجب شد، شاخص دلار امروز به بالاترین سطح یک هفته گذشته برسد.

شاخص دلار که نرخ برابری آن را در برابر سبدی از ارزهای جهانی اندازه‌گیری می‌کند، در معاملات روز چهارشنبه در سطح 97.32 واحد قرار گرفت.

هر یورو در معاملات امروز به‌ازای 1.1151 دلار مبادله شد و بدون تغییر باقی ماند.

افزایش خوش‌بینی‌ها به توافق تجاری میان ایالات متحده آمریکا و چین اما موجب شد قیمت طلا باز هم تغییری نکند.

درحالی‌که جنگ 17 ماهه تجاری و افزایش عدم قطعیت موجب شده قیمت جهانی طلا از ابتدای سال تاکنون 15 درصد رشد کند، در هفته‌های اخیر قیمت فلز زرد روند کاهشی به خود گرفته و در چند روز گذشته ثابت باقی مانده است.

در عین حال، با انتشار داده‌های مثبت اقتصادی در آمریکا در ماه نوامبر (ماه گذشته میلادی) احتمالا سیاستگذاران فدرال‌رزرو روند کاهش نرخ بهره را متوقف خواهند کرد. این در حالی است که از ابتدای سال تاکنون بانک مرکزی این کشور در سه نوبت نرخ بهره را کاهش داده است.

هر اونس طلا امروز به‌ازای هزار و 475 دلار و 55 سنت معامله شد.

گزار‌ش‌ها نشان می‌دهد، موجودی اس‌پی‌دی‌آر گلدتراست که بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان است، روز سه‌شنبه با 0.63 درصد کاهش به 880.66 تن رسید.

جدیدترین اتفاقات مربوط به طلا را می‌توانید در سلسله اخبار قیمت جهانی طلا تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.