کد مطلب: ۴۳۱۴۶۴

شاخص دلار به بالاترین سطح ۴ ماه گذشته رسید

شاخص دلار به بالاترین سطح 4 ماه گذشته رسید

به‌دنبال افزایش نگرانی‌ها از وقوع رکود اقتصادی پس از شیوع ویروس کرونا، پیشتازی دلار امروز هم در بازارهای جهانی ادامه یافت و به بالاترین سطح چهار ماه گذشته رسید.

به‌دنبال نگرانی از وقوع رکود اقتصادی پس از شیوع ویروس کرونا، پیشتازی دلار امروز هم در بازارهای جهانی ادامه یافت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شاخص دلار که نرخ برابری آن را در مقابل سبدی از ارزهای جهانی اندازه‌گیری می‌کند، در معاملات امروز در سطح 99.452 (بالاترین سطح چهار ماه گذشته) قرار گرفت.

در هفته‌های اخیر، ارزش یورو در برابر دلار به‌شکل چشمگیری کاهش یافته است. هر یورو در معاملات امروز بازارهای آسیایی به‌ازای 1.0796 دلار مبادله شد.

از مهم‌ترین دلایل این کاهش قیمت، شیوع ویروس مرگبار کرونا و افت قابل توجه مبادلات تجاری اروپا و آسیاست.

آمار و ارقام نشان می‌دهد، اقدامات دولت چین از جمله لغو سفرها، تمدید تعطیلی کارخانه‌ها و ایجاد محدودیت‌ در جابجایی‌‌ها موجب شده سرعت گسترش این ویروس مرگبار آهسته‌تر شود. با این حال نگرانی‌ سرمایه‌گذاران از این وضعیت همچنان ادامه دارد.

بر اساس آخرین اخبار، تاکنون دو هزار و چهار نفر بر اثر ویروس کرونا کشته شده و تعداد مبتلایان به آن هم 74 هزار نفر گزارش شده است.

دلار استرالیا و دلار نیوزیلند که به‌شدت به مبادلات با چین و اقتصاد این کشور وابسته هستند، از ابتدای سال جاری میلادی در مقابل دلار آمریکا پنج درصد کاهش یافته‌اند.

کمپانی اپل هشدار داده، در صورت ادامه مختل شدن روند تولید، سود سه ماهه ابتدایی سال 2020 را از دست خواهد داد.

در عین حال، منحنی بازده اوراق قرضه سه ماهه و اوراق قرضه 10 ساله آمریکا، طی شبانه‌روز گذشته معکوس شد؛ نشانه‌ ناامیدکننده دیگری از افزایش احتمال وقوع رکود اقتصادی.

همچنین، داده‌های مرکز تحقیقات اقتصادی اروپا نشان می‌دهد، اعتماد سرمایه‌گذران به اقتصاد آلمان، بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا، در ماه ژانویه برای اولین بار طی شش ماه گذشته کاهش یافته است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.