کد مطلب: ۴۳۴۷۵۶

دلار به کمترین سطح ۶ هفته اخیر رسید / طلا ۰.۱ درصد رشد کرد

دلار به کمترین سطح 6 هفته اخیر رسید / طلا 0.1 درصد رشد کرد

افزایش امیدها به اتخاذ سیاست‌های انبساطی از سوی فدرال‌رزرو، موجب شد شاخص دلار در معاملات امروز به کمترین سطح شش هفته گذشته برسد. قیمت جهانی طلا اما 0.1 درصد رشد کرد.

روسای فدرال‌رزرو و بانک مرکزی چین، طی روزهای گذشته سیگنال‌هایی مبنی بر کاهش نرخ بهره داده‌اند. اما با توجه به اینکه در حال حاضر، نرخ بهره در اروپا صفر است، به‌نظر می‌رسد بانک مرکزی این منطقه فضای چندانی برای مانور ندارد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، افزایش امیدها به اتخاذ سیاست‌های انبساطی از سوی فدرال‌رزرو، موجب شد در معاملات روز سه‌شنبه، یورو در برابر دلار رشد کند.

هر یورو امروز به‌ازای 1.1185 دلار مبادله شد؛ این بالاترین ارزش یورو در برابر دلار از ابتدای ژانویه محسوب می‌شود.

شاخص دلار که نرخ برابری آن را در مقابل سبدی از ارزهای جهانی اندازه‎گیری می‌کند، امروز در سطح 97.52 قرار گرفت.

به‌گفته تحلیلگران، احتمالا مقامات بانک مرکزی ایالات متحده در نشستی که در 18 مارس (پنج‌شنبه 28 اسفندماه) برگزار می‌شود، برای کاهش 50 واحدی کاهش نرخ بهره تصمیم‌گیری کنند.

طی هفته‌های گذشته با فراگیرتر شدن ویروس کرونا در کشورهای مختلف از جمله آمریکا، بازارهای مالی تحت تاثیر قابل توجهی قرار گرفته‌اند.

ین ژاپن هم امروز تغییر قابل توجهی در برابر دلار نداشت. پوند اما اندکی رشد کرد. هر پوند انگلیس به 1.2767 دلار رسید.

افزایش نااطمینانی‌ها تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا و احتمال وقوع رکود اقتصادی، موجب شد قیمت جهانی طلا هم با 0.1 درصد رشد به هزار و 592 دلار در هر اونس برسد.

این در حالی است که در معاملات هفته گذشته بسیاری از سرمایه‌گذاران اقدام به فروش دارایی‌ها کرده بودند که در نهایت افت سه درصدی فلز زرد را به‌همراه داشت.

طی دو روز گذشته اما خوش‌بینی‌ها به محرک‌های اقتصادی از سوی بانک‌های مرکزی، ترغیب سرمایه‌گذاران برای خرید طلا را به‌دنبال داشته است.

گزارش‌ها نشان می‌دهد، موجودی اس‌پی‌دی‌آر گلدتراست که بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان محسوب‌ می‌شود، روز دو‌شنبه با 0.3 درصد کاهش به 931.01 تن رسیده است.

بر اساس آخرین گزارش‌ها، در حال حاضر90 هزار و 899 نفر در جهان به ویروس کرونا مبتلا شده و سه هزار و 116 نفر جان خود را از دست داده‌اند.

جدیدترین اتفاقات مربوط به طلا را می‌توانید در سلسله اخبار قیمت جهانی طلا تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.