کد مطلب: ۴۲۳۱۳۲

تجارت‌نیوز بررسی کرد:

اولین قیمت دلار و طلا در شروع هفته جدید میلادی / دلار رشد کرد و طلا کاهش یافت

اولین قیمت دلار و طلا در شروع هفته جدید میلادی / دلار رشد کرد و طلا کاهش یافت

با افزایش خوش‌بینی‌ها به حصول توافق تجاری میان آمریکا و چین، شاخص دلار در اولین روز از معاملات هفته جدید میلادی 0.1 درصد رشد کرد. قیمت جهانی طلا اما با افت 0.4 درصدی مواجه شد.

به‌دنبال افزایش خوش‌بینی‌ها به امضای توافق تجاری میان ایالات متحده آمریکا و چین، شاخص دلار در معاملات اولین روز از شروع هفته جدید میلادی اندکی رشد کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شاخص دلار که نرخ برابری آن را در مقابل سبدی از ارزهای جهانی اندازه‌گیری می‌کند، روز دوشنبه در سطح 97.410 واحد قرار گرفت. شاخص دلار امروز در برابر دارایی‌های امن از جمله ین ژاپن و فرانک سوئیس با رشد 0.1 درصدی مواجه شد.

این در حالی است که به‌دنبال احتمال کاهش نرخ بهره در انگلیس، ارزش پوند با 0.2 درصد افت به‌ازای 1.3041 دلار مبادله شد.

یوان چین نیز امروز به بالاترین سطح پنج ماه گذشته رسید.

با کاهش تقاضا برای دارایی‌های امن به‌دلیل احتمال دستیابی به توافق تجاری میان دو اقتصاد بزرگ جهان از یک‌سو و کاهش تنش‌ها در خاورمیانه، قیمت جهانی طلا نیز در اولین روز از معاملات هفتگی 0.4 درصد کاهش یافت.

هر اونس طلا امروز با قیمت هزار و 555 دلار و 76 سنت معامله شد.

گزارش‌ها نشان می‌دهد، موجودی اس‌پی‌دی‌آر گلدتراست که بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان است روز جمعه با 0.86 درصد کاهش به 874.52 تن رسید.

افت قیمت طلا در حالی رخ می‌دهد که بازدهی فلز زرد در سال 2019 بیش از 18 درصد گزارش شده است.

همچنین هفته گذشته به‌دنبال افزایش ریسک‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه قیمت جهانی طلا به بالاترین سطح هشت سال گذشته و به بیش از هزار و 600 دلار رسید. در اواسط هفته اما با کاهش تنش‌ها میان ایالات متحده و ایران این روند معکوس شد.

جدیدترین اتفاقات مربوط به طلا را می‌توانید در سلسله اخبار قیمت جهانی طلا تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.