کد مطلب: ۵۸۷۸۳۸

رئیس جمهور:

می‌خواهیم سفره مردم به دلار و یورو وابسته نباشد

می‌خواهیم سفره مردم به دلار و یورو وابسته نباشد

رئیس‌جمهور گفت: اگر به دنبال استقلال هستیم و می‌خواهیم سفره مردم وابسته به واردات و دلار و یورو نباشد، باید در زمینه تولید و از جمله تولید و تأمین نهاده‌های دامی، به طور کاملاً جدی اقدام کنیم. 

به گزارش تجارت‌نیوز ، سیدابراهیم رئیسی که در هفتمین سفر استانی به فارس وارد شد، در جمع مردم روستای کناره مرودشت اعلام کرد: اجرای طرحی را دنبال می‌کنیم که در ماه‌های آینده می‌تواند دست دلالان و واسطه‌ها را از بازار تأمین نهاده‌های دامی قطع کند.

وی در بازدید سرزده از یک واحد دامداری روستای کناره مرودشت فارس افزود:‌ با اجرای این طرح، یارانه‌ای که صرف تأمین نهاده‌های دامی می‌شود، مستقیم به دست تولیدکنندگان می‌رسد تا با تولید به صرفه‌تر محصول، سود نهایی آن هم به مصرف‌کنندگان برسد.

عدم وابستگی سفره مردم به دلار و یورو

رئیسی در ادامه با دعوت از کشاورزان و دامداران برای جدیت و تلاش‌ در مسیر تولید، گفت: اگر به دنبال استقلال هستیم و می‌خواهیم سفره مردم وابسته به واردات و دلار و یورو نباشد، باید در زمینه تولید و از جمله تولید و تأمین نهاده‌های دامی در داخل کشور به طور کاملاً جدی اقدام کنیم. دولت و مجلس در این مسیر همه تلاش خود را برای حل مشکلات تولیدکنندگان به کار گرفته‌اند.

رئیس‌جمهوری با اشاره به سخنان مسئولان محلی درباره دو مشکل کم‌آبی و تکمیل بیمارستان درحال ساخت روستای کناره گفت: این دو طرح جزو طرح‌های مصوب سفر به استان فارس است که بلافاصله پس از پایان سفر وارد مرحله اجرا خواهد شد.

پیش از سخنان رئیس جمهور، امام جمعه مرودشت، نماینده این شهرستان در مجلس و فرماندار نیز در سخنانی یادآور شدند که مرودشت یکی از قطب‌های تولید محصولات کشاورزی، دامداری و صنایع دستی است و از ظرفیت‌های گردشگری قابل توجهی نیز برخوردار است که در صورت حل برخی مشکلات ز جمله کم‌آبی، می‌تواند سهم قابل توجهی در تولید و رونق اقتصادی استان فارس و کشور داشته باشد.

مرودشت در ۴۵ کیلومتری شمال شیراز است.

منبع: ایرنا

مهم‌ترین اخبار حوزه اجتماعی و سیاسی را در صفحه جامعه تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    یالا زود باش آقای ریسی مردم کمرشون شکست مخصوصا ما کارگرا واقعا کم آوردیم

  • ناشناس

    شما اولین نفر نیستید که در این خیال زندگی می کنید ، قبل از شما هم مسئولین زیادی در ایران و کشورهای دیگر همین خیال را داشتند و بعد از هزینه های بسیار متوجه شدند که شدنی نیست چون جوامع انسانی به هم مرتبط هستند ، به جای انزوا گزینی به فکر تعامل با دنیا باشید ، ما هم حق داریم مثل همه دنیا در آرامش و رفاه زندگی کنیم ، بدور از شعار و توهم افتخار .

  • ناشناس

    بورس بورس بازی بایدجمع بشه چون اقتصادرابه چالش کشیده بانک بانکداری هم باید جمع بشه چون یک امپراتوری نامتعارف ایجادکرده پولهاباید درصندوق خزانه داری به امانت گذاشته بشه وکلیدش هم دست کسی باشه که امین هستندوآن هم حتما داخل کشورباشه دورش نگهبان های راستین باشندودوربین کارگذاشته جایگاه دست کسی بهش نرسه

  • یوسف

    سلام بله درست گفتیدولی کی گوش شنوادولارمیربالا انتظارداری طلابیاد پایین.

  • ناشناس

    پس کی بایدسفره ها رنگی بشه شایدمنظورشون مردم سفره رنگی بخرن

  • ناشناس

    وقتی قیمت گندم با دلار نرخ گذاری میشه وقتی پول بنزین ولاستیک و اهنی که کامیون حمل گندم از ان ساخته شده با دلار مشخص میشه ..نمیدونم رو چه مبنای عقلی ومنطقی کسی این حرفو میزنه…ملت ملت صد سال قبل نیستن. که سواد نداشته باشند …

  • ناشناس

    عالیییییی

  • ناشناس

    بعله با ریال ک ارزش پاپاسی هم نداره باید زندگی کرد خاک بر سر اقتصاد دانه‌ای بی سواد

  • آرمان

    سفره مردم رو خالی تر نکنیدسفره رو به هر چی دوست دارید پیوند بزنید
    یوان چین یا هر چیز دیگه

  • ناشناس

    مگه میشه با کدوم اب دیدید که در خود کفایی کشاورزی نه ابی مانده نه برقی حتی برای ساخت افتابه دستگاه تزریق پلاستیک ساخت خارج کشور هستش اونم ارز دلار یا یور وووو می خواد