کد مطلب: ۳۶۹۳۴۱

دلایل به تاخیر افتادن عرضه «نوری»

دلایل به تاخیر افتادن عرضه «نوری»

مدیرعامل پتروشیمی نوری در حالی از آمادگی عرضه سهام این شرکت خبر می‌دهد که دلایل به تاخیر افتادن عرضه را برای علاقه‌مندان و فعالان بازار سرمایه اعلام کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، پتروشیمی نوری در حالی از سال گذشته در لیست عرضه‌های اولیه بورس تهران قرار داشت که بنا به دلایلی این عرضه در سال 97 قرار نگرفت.

حال، مدیرعامل بورس تهران در نشست خبری روز سه‌شنبه، عرضه سهام مزبور را به دلیل عدم شفافیت، فعلا ممکن نمی‌داند و معتقد است باید صورت‌های مالی شرکت و مسائل مالی آن با شرکت‌های زیرمجموعه و همچنین بالادستی برطرف شود تا بتوانیم این شرکت را مجاز به عرضه سهام در بورس بدانیم.

اما در سمت مقابل مدیرعامل صنایع پتروشیمی خلیج فارس و همچنین مدیرعامل پتروشیمی نوری عرضه سهام را در آینده نزدیک متصور هستند.

به طوری که جعفر ربیعی، مدیرعامل «فارس» معتقد است موانع پیش رو برای عرضه سهام پتروشیمی نوری برطرف شده و تلاش داریم تا قبل از برگزاری مجمع، این شرکت بورسی شود.

در همین راستا تقی صانعی، مدیرعامل «نوری» نیز از آماده سازی صورت‌های مالی سال 97 شرکت خبر داد و تاکید کرد که به زودی این اطلاعات در اختیار شرکت بورس قرار گرفته، منتشر شده و شاهد عرضه سهام خواهیم بود.

عرضه تا قبل از مجمع «نوری»

جعفر ربیعی، مدیرعامل صنایع پتروشیمی خلیج فارس در این راستا توضیح داد: برخی موانع برای عرضه سهام پتروشیمی نوری وجود داشت. اما در حال حاضر این مشکلات برطرف شده و هیچ مانعی برای بورسی شدن این شرکت وجود ندارد.

وی در ادامه با اظهار این مطلب که منتظر ارائه صورت‌های مالی سال 97 «نوری» هستیم، گفت: تلاش می کنیم تا این شرکت نیز مانند عرضه قبلی یعنی پتروشیمی پارس، قبل از برگزاری مجمع وارد بازار سرمایه شود تا سهامداران بتوانند سود مناسبی از مجمع شرکت کسب کنند.

تاخیر در عرضه «نوری» به چه دلیل بوده؟

در همین راستا تقی صانعی، مدیرعامل «نوری» نیز از آماده سازی صورت‌های مالی سال 97 شرکت خبر داد و تاکید کرد که به زودی این اطلاعات در اختیار شرکت بورس قرار گرفته، منتشر شده و شاهد عرضه سهام خواهیم بود.

وی در ادامه به تاخیر پیش آمده در عرضه شرکت اشاره کرد و گفت: همواره شرکت‌ها با مجموعه‌های بالادستی و همچنین شرکت‌های زیرمجموعه اختلافات مالی دارند که این امری طبیعی است. ما نیز موانع خود در این زمینه را برطرف کرده‌ایم، ولی تاخیر در عرضه به دلیل این اختلافات مالی نبوده است.

صانعی ادامه داد: یکی از مهمترین مسائل تاثیرگذار در عرضه، نوسانات شدید نرخ ارز در سال گذشته بود. همچنین نبود قوانین مناسب و ثابت در زمینه قیمت خوراک نیز از جمله دیگر عوامل تاثیرگذار بر تاخیر مزبور بود. این موضوع که محصولات با چه نرخی فروخته می‌شود، با چه نرخی تسعیر می‌شود و با چه نرخی تامین می‌شود، سردرگمی زیادی ایجاد کرده بود. این مسایل محاسبه سود در صورت‌های مالی را با ابهام روبرو ساخته بود.

وی در ادامه افزود: اما این مسائل در حال حاضر برطرف شده و شفاف‌سازی صورت گرفته است. به طوری که در حال آماده سازی صورت‌های مالی سال 97 برای عرضه سهام هستیم.

صانعی در ادامه با اشاره به اینکه مجمع «نوری» در پایان خرداد ماه تشکیل می شود، گفت: تلاش می‌کنیم تا عرضه اولیه سهام شرکت تا قبل از این تاریخ (برگزاری مجمع) باشد.

منبع: دنیای بورس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.