کد مطلب: ۵۲۲۵۲۵

در گفتگوی تجارت‌نیوز با یک کارشناس اقتصادی مطرح شد:

دلایل رشد فقر در سال ۹۹ / ثروتی تولید نشده که توزیع شود!

دلایل رشد فقر در سال ۹۹ / ثروتی تولید نشده که توزیع شود!

داوود سوری، کارشناس اقتصادی می‌گوید: جامعه‌ای که در آن ثروتی تولید نشود، توزیع ثروتی هم صورت نمی‌گیرد، بنابراین مردم فقیر می‌شوند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، فقر در سال ۹۹ چهره دیگری از خود نشان داد و این بار در طبقه متوسط جامعه نیز اثرات خود را به وضوح نشان داد. درآمدها دیگر جوابگوی تورم و گرانی پیش روی مردم نبود و برخی نیز که بیکار بودند با بحران مالی مواجه شدند. اما دلایل رشد فقر در سال ۹۹ چه بود؟

داوود سوری، کارشناس اقتصادی در این مورد به تجارت‌نیوز می‌گوید: مشخصا رشد تورم در سال ۹۹ از دلایل رشد فقر بوده است.

او می‌گوید: نرخ رشد اقتصادی ما منفی است. جامعه‌ای که در آن ثروتی تولید نشود، توزیع ثروتی هم صورت نمی‌گیرد، بنابراین مردم فقیر می‌شوند.

بر اساس آمارهای منتشر شده از سوی مرکز آمار ایران، تورم نقطه به نقطه یعنی مقایسه بهمن ماه امسال نسبت به بهمن ماه پارسال بیش از ۴۸ درصد اعلام شده است. در ادامه این آمارها نیز آمده که نرخ تورم نقطه‌ای گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی ها و دخانیات» با افزایش ۶,٩ واحد درصدی به ۶۶.٨ درصد رسیده است. بنابراین فشار اقتصادی روی شانه‌های مردم بیشتر شده است.

سهراب دل‌انگیزان، کارشناس اقتصادی هم در این مورد گفته که همه عوامل ایجادکننده فقر در سال ۱۳۹۹ دیده می‌شود. او به کرونا، تورم، تحریم، بیکاری و کاهش خدمات بهداشتی اشاره کرده است.

این کارشناس اقتصادی به از بین رفتن زنجیره‌ای از مشاغل بر اثر کرونا و تحریم اشاره کرد و گفت: وقتی مشاغل از بین برود، تعداد بیکاران افزایش پیدا می‌کند و به طبع فقر نیز رشد پیدا می‌کند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    ثروت‌ازجیب‌فقرارفت‌به‌جیب‌اغنیا،ازکشورکه‌خارج‌نشده!!!

  • ناشناس

    تجارت نیوز صدای مردم باش. هنوز حقوق بازنشستگان کشوری رو ندادن ??

  • محمد

    بلای اقتصادی که سال ها قبل بر سر روسیه چین و … آمد در انتظار ماست ، مسئولین کشور هنوز در پی ماجراجویی های خود هستند و از مردم غافل شده اند