کد مطلب: ۳۰۳۰۵۴

بورس مجددا رکورد زد/دلیل رسیدن شاخص به کانال ۱۶۰ هزار واحدی چیست؟

بورس مجددا رکورد زد/دلیل رسیدن شاخص به کانال 160 هزار واحدی چیست؟

شاخص کل بورس در یک ساعت اول جریان معاملات امروز با رشد بیش از سه هزار واحدی به کانال 160 هزار واحد وارد شد.چرا نمادهای فولاد و فملی بیشترین تاثیر مثبت را در شاخص کل دارند؟

به گزارش تجارت‌نیوز؛ هنوز یک ساعت از آغاز فعالیت بازار سرمایه در روز یشنبه ( 31 شهریورماه ۹۷) نگذشته است که بورس تهران شاهد رشدسه هزار و 315 واحدی شاخص کل و ورودبه کانال 160 هزار واحدی شده است.

در جریان معاملات امروز بازار سرمایه برای نمادهای شوینده، شنفت، وساخت، شسپا، تیپیکو، بنیرو، دزهراوی، خبهمن، ونوین، فاسمین، فملی، شیراز، دارو، کبافق، فروس، مرقام، کروی، وتوکا، دالبر، وپترو، سهگمت، شسینا، ولساپا صفوف خرید تشکیل شده است، اما در جریان معاملات امروز بازار سرمایه صفوف خرید پرحجم برای گروه ساختمانی، خودرویی، نفتی و برخی شوینده و دارویی‌ها بیشتر به چشم می‌خورد.

بررسی بازار سرمایه تا به این لحظه حاکی از آن است که نماد‎های «فملی، فولاد، همراه، شبندر، اخابر» بیشترین تاثیر مثبت را در شاخص کل و نمادهای « وبملت، وتجارت،جم، شاراک، وصندوق» بیشترین تاثیر منفی را در شاخص کل امروز دارند.

همچنین تا به این لحظه بیشترین افزایش مالکیت حقوقی‌ها مربوط به نمادهای « وبملت، وتجارت، وصندوق، رمپنا، فولاد » بوده است و نمادهای « وبصادر، ونیروح، پترول، فملی، وسینا » بیشترین کاهش مالکیت حقوقی‌ها را به خود اختصاص داده‎اند.

به گفته معاملگران امروز بازار سرمایه، شاخص دلار ضعیف شده است و قیمت‌های جهانی جهش خوبی کردند تا در آستانه بازگشایی بازار شرایط بازارهای جهانی بهتر باشد. طبق آخرین اعلام از بازارهای جهانی قیمت جهانی مس به 6313 دلار و روی به 2500 دلار رسیده است. همچنین قیمت جهانی سرب 2017 دلار، آلومینیوم 2084 دلار، اوره با 2 دلار رشد 309 دلار و متانول 412 دلار است. افزایش قیمت جهانی مس و روی باعث رشد سنگ آهن و فولاد شده است به همین جهت امروز شاهد گرایش سهامداران به سمت صنایع فلزی از جمله نمادهای فولاد و فملی هستیم.

به نظر می‌رسد گروه روی و مس در بازار مورد توجه هستند که ناشی از رشد مناسب بازارهای جهانی است. رشد شاخص بورس در امروز درحالیست که پیش‌بینی بورس توسط کارشناسان نیز مبین این بود که روند صعودی شاخص بورس همچنان ادامه خواهد داشت.

مجید ملکی، کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه در گفتگو با «تجارت‌نیوز» درباره دلیل رشد بیش از 3315 واحدی شاخص کل بورس در یک ساعت اول معاملات امروز بازار سرمایه، گفت: شرایط بازار در صنایع مختلف به نحوی است که هنوز خیلی از سهم‌های دلاری ارزنده هستند، مخصوصا گروه خودرویی و پالایشی. ضمن اینکه ورود نقدینگی هم به بورس داریم، همین باعث افزایش تقاضا در اکثر نمادها شده است.

همچنین مهدی رضایتی،کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه در گفتگو با «تجارت‌نیوز» درباره دلیل رشد بیش از 3315 واحدی شاخص کل بورس در یک ساعت اول معاملات امروز بازار سرمایه، گفت: شاخص هم وزن نشان‌دهنده رشد ارزش سهام تمام صنایع در جریان معاملات امروز بازار است. انتظار افزایش نرخ محصولات داخلی عمده دلیل جو مثبت امروز بازار سرمایه است و سهم‌های صادراتی نظیر فلزی، فولادی و پتروشیمی هم به لحاظ بنیادی خوب هستند و افزایش نرخ‌های جهانی تاثیر مثبت روی این نمادها گذاشته است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.