کد مطلب: ۳۲۸۹۶۴

دولت الکترونیک جامعه‌ای با کمترین رانت ایجاد می‌کند

دولت الکترونیک جامعه‌ای با کمترین رانت ایجاد می‌کند

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گیلان با اشاره به نقش صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) در راستای ایجاد دولت الکترونیک گفت: دولت الکترونیک می‌تواند فساد را به حداقل رسانده و جامعه آرمانی مطلوب با کمترین رانت ایجاد کند.

سید محمد احمدی در مراسم افتتاح دوازدهمین نمایشگاه الکامپ در گیلان با بیان اینکه هنوز نتوانستیم فهم متقابلی بین بخش دولتی و خصوصی ایجاد کنیم، به اشتغالزایی و کسب‌وکارهای نوین بر بستر اینترنت اشاره و تصریح کرد: به عنوان متولیان امور اقتصادی استان و کشور بایستی ذائقه های خود را نسبت به اشتغال تغییر دهیم چرا که با شیوه‌های سنتی نمی توانیم برای جوانانی که اشتیاق بسیاری برای استفاده از فناوری های جدید دارند ، اشتغال فراهم سازیم.

به گزارش تجارت‌نیوز،احمدی استفاده از ظرفیت استارتاپ ها در نمایشگاه را نوید بخش دانست و گفت: دولت نیز به استفاده از فناوری ها اهتمام دارد و دولت الکترونیک در همین راستاست.

احمدی تصریح کرد: دولت الکترونیک علاوه بر همه خدمات و رفاهی که برای مردم دارد ، در کاهش فساد نیز بسیار موثر است.

وی خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت بخش خصوصی در موضوعات مختلف برای دولت الکترونیک استفاده شود و اگر بتوانیم خوب راهبری کنیم، می‌توانیم فساد را در حد مطلوب مدیریت کنیم و از جامعه ارمانی با کمترین رانت بهره مند شویم.

وی اظهار داشت: دستگاه ها از ظرفیت استان براساس بانک اطلاعاتی که تشکیل خواهد شد ، استفاده کنند چراکه می‌تواند به پیشبرد اهدافمان کمک شایانی کند.

معاون استاندار گیلان در خاتمه گفت: آمادگی داریم از بخش های مختلف، فناوری های جدید و جوانانی که در این راه برای کسب و کار اهتمام دارند ، حمایت و رسالت تسهیل گری خودمان را انجام دهیم.

دوازدهمین نمایشگاه تخصصی الکترونیک، رایانه و تجارت الکترونیک (الکامپ) شامگاه سه شنبه با هدف عرضه و معرفی آخرین دستاوردهای رایانه ای ، تجارت الکترونیک سیستم‌های امنیت تصویری و تبادل و توسعه دانش فنی در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی استان گشایش یافت.

این نمایشگاه تا نهم آذرماه جاری دایر است.

منبع:ایلنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.