کد مطلب: ۲۰۴۰۵۰

دولت چه طرح‌هایی برای نوسازی اقتصادی و ایجاد اشتغال دارد؟

دولت چه طرح‌هایی برای نوسازی اقتصادی و ایجاد اشتغال دارد؟

معاون اقتصادی رئیس‌جمهور گفت: بازآفرینی شهری، نوسازی ناوگان حمل‌و‌نقل و رونق گردشگری سه طرح مهم دولت برای نوسازی اقتصادی و ایجاد اشتغال فراگیر است که تا پایان امسال دنبال می‌شود.

محمد نهاوندیان در نشست با فعالان و سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری استان یزد افزود: ایجاد فضای مناسب و مساعد سیاسی از جمله وظایف مهم دولت برای رونق گردشگری است که در این زمینه تلاش‌های زیادی صورت گرفته و باید این فضا را حفظ شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، این عضو هیات دولت، رونق گردشگری را در گرو ایجاد فضای مناسب کسب و کار عنوان کرد و افزود: ایجاد زیربنای فنی و ارتباطاتی برای حمایت از گردشگری نیز از نیازهای این بخش است و در کنار آن باید بخش خصوصی تقویت شود و توجیه اقتصادی نیز به این بخش واگذار شود.

وی گفت: گردشگری حتما توجیه اقتصادی دارد از این رو نباید از دولت در این بخش توقع یارانه داشت، زیرا هر جا یارانه باشد آن فعالیت توجیه اقتصادی ندارد.

نهاوندیان با بیان این که همه جای ایران، محور گردشگری محسوب شده و این ظرفیت بزرگی برای کشور است، اظهار کرد: زنجیره‌های گردشگری باید در بخش خصوصی ایجاد شود و همه به آن وصل شوند.

وی با بیان این که وظیفه دولت، سیاست‌گذاری، تسهیل در امور گردشگری است، تصریح کرد: گردشگری، ظرفیت‌های خوبی برای سرمایه‌گذاری دارد و به همین دلیل گردشگری در مأموریت‌ها و اولویت‌های دولت است.

محمود زمانی قمی -استاندار یزد- نیز در این نشست ظرفیت‌های گردشگری استان را یادآور شد و توجه به بخش خصوصی را لازمه رونق اقتصادی و سرمایه گذاری عنوان کرد و گفت: بخش خصوصی نظرات و پیشنهادات خوبی در حوزه گردشگری دارد و تلاش دولت تدبیر و امید استفاده از این نظرات است.

وی سیاست‌های دولت در تقویت و بهبود روابط با سایر کشورها را گامی مهم در رونق گردشگری دانست و گفت: بهبود روابط خارجی و اصلاح نگرش داخلی در رونق این بخش نقش به سزایی دارد.

وی جایگاه استان‌های یزد، اصفهان و فارس به عنوان مثلث طلایی گردشگری کشور را یادآور شد و خواستار تشکیل کمیته‌ای متشکل از استان‌های یاد شده به منظور رونق گردشگری و شناسایی ظرفیت‌های آن با حمایت دولت شد.

زمانی قمی، آمادگی یزد را برای ایجاد دبیرخانه این کمیته اعلام کرد و گفت: امیدواریم با ایجاد این کمیته، زمینه گسترش فعالیت‌های گردشگری فراهم شود.

سید ابوالفضل موسوی -نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی- نیز با اشاره به کمبود منابع آبی در استان، خواستار حمایت دولت برای رفع این مشکل و بهبود حمل و نقل ریلی و هوایی به عنوان زیرساخت‌های صنعت گردشگری در استان شد.

وی افزود: همچنین با توجه به تاریخی بودن شهر یزد و برخی دیگر از شهرهای استان، از شورای عالی معماری و شهرسازی می‌خواهیم توجه ویژه‌ای به بافت‌های تاریخی استان یزد داشته باشد و آن را در طرح جامع شهرهای استان لحاظ کند.

موسوی با بیان این که برخی شرکت‌ها و کارخانه‌های یزد دارای دفتر مرکزی در تهران هستند، خواستار بازگشت حساب‌های این شرکت‌ها در بانک‌های استان یزد شد.

وی یزد را استان تولیدکننده ثروت در کشور خواند و گفـت: اگر دولت در بخش‌های اقتصادی نظارت لازم را داشته باشند بخش خصوصی بهتر عمل خواهد کرد.

وی همچنین اجرای مدیریت واحد شهری را گامی مهم در راستای تحقق شهر هوشمند دانست.
علی نمازی -مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد- نیز با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده برای رونق گردشگری و زیرساخت‌های لازم در این بخش، گفت: راه‌اندازی مرکز خدمات سرمایه گذاری استان از جمله نیازهای اساسی این بخش بود و به عنوان یکی از زیرساخت‌ها، فعالیت خود را آغاز کرد.

وی با بیان این که در سال‌های اخیر اقدامات خوبی برای رونق سرمایه‌گذاری در استان انجام شده است، تصریح کرد: در این مرکز نمایندگان تام‌الاختیار 24 دستگاه دولتی و بخش خصوصی حضور فعال دارند و امور مرتبط با سرمایه‌گذاری را به جد دنبال می‌کنند.

وی توجه مسئولان ارشد اجرایی استان یزد در دولت دوازدهم به سرمایه‌گذاری را خوب ارزیابی کرد و گفت: این توجه و حمایت رونق خاصی به سرمایه‌گذاری در استان بخشیده است.

فاطمه دانش یزدی -مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد- هم ظرفیت‌های بخش گردشگری استان را یادآور شد و گفت: این بخش دارای فرصت‌های خوب سرمایه‌گذاری است.

وی ثبت جهانی بافت تاریخی یزد، گردشگری سلامت و وجود واحدهای اقامتی و پذیرایی را به عنوان ظرفیت‌های این بخش عنوان کرد.

منبع: فصل اقتصاد

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.