کد مطلب: ۵۶۳۲۹۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

مردم به دنبال دیدن «دینامیت» / چرا سینماها شلوغ شد؟

مردم به دنبال دیدن «دینامیت» / چرا سینماها شلوغ شد؟

در حالی که روزانه بیش از ۲۳ هزار نفر در کشور به کرونا مبتلا می‌شوند و آمار فوتی‌ها رو به افزایش است، بیش از ۱۲۵ هزار نفر برای دیدن تنها یک فیلم به سینماها رفته‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، جشنواره فیلم کن ۲۰۲۱ فعالیت خود را به صورت رسمی از سه شنبه ۱۵ تیر آغاز کرده و قرار است روز شنبه ۲۶ تیر به آن خاتمه دهد.

یکی از فیلم‌هایی که در این دوره از جشنواره اکران شد، فیلم سینمایی «قهرمان» با کارگردانی اصغر فرهادی و بازی امیر جدیدی بود. این فیلم روز گذشته (سه شنبه ۲۲ تیر) روز پرده رفت.

اصغر فرهادی پیش‌تر هم با فیلم سینمایی «فروشنده» در جشنواره کن حضور داشته است. فیلمی که توانسته، فروش خوبی را در گیشه به ثبت برساند.

با توجه به سابقه فروش فیلم‌های اصغر فرهادی در سینمای ایران، انتظار می‌رود که «قهرمان» هم پس از اکران در ایران فروش خوبی در گیشه داشته باشد. تاکنون زمان تقریبی اکران این فیلم اعلام نشده است.

شلوغی سینماها در پیک پنجم کرونا

با توجه به شیوع ویروس کرونا در بیش از یک سال و نیم گذشته، سینماها به حالت نیمه تعطیل درآمده بودند. اما پس از اکران فیلم سینمایی «دینامیت» با کارگردانی مسعود اطیابی، این فیلم در ۱۳ روزی از شروع اکرانش می‌گذرد بیش از دو میلیارد و ۶۸۰ میلیون تومان بلیت فروخته است.

تا امروز ۱۲۵ هزار و ۸۹۱ مخاطب، در شش هزار و ۳۰۳ سانس و در ۲۷۳ سالن به تماشای این فیلم نشسته‌اند. این تعداد افراد در حالی به سالن‌های سینما رفته‌اند که کشور در پیک پنجم کرونا قرار دارد و هر روز آمارها از بحرانی‌تر شدن اوضاع حکایت می‌کنند.

براساس آخرین آمارهای وزارت بهداشت در امروز، ۲۳ هزار و ۳۷۱ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۴۵۷ نفر از آنها بستری شدند.

همچنین تعداد فوتی‌ها بر اثر ابتلا به کرونا در حال افزایش است. براساس آمارهای امروز ۱۸۴ بیمار کرونا جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۸۶ هزار و ۳۹۱ نفر رسید.

همچنین برخی از استان‌های کشور از جمله سیستان و بلوچستان در شرایط بسیار شدید بحرانی قرار دارند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    سینما امن ترین جای کشور هستش لطفا اطلاعاتت رو قوی کن سپس مطلب بنویس و با افکار مردم بازی نکن به خاطر منافع خودتون . سینما باز است . سینما امن است . سینما زنده است.

    • در جوابِ ناشناس

      امن؟ یجوری صحبت میکنید که انگار نه انگار توی پیک پنجمیم!

    • اره ولی سینما تنها جاییه که میگن چن هفته تعطیل بشه تعطیل میکنن!
      همین چند روز گذشته 2 هفته تعطیل بود
      1/4 جمعیت هم بلیت میفروشن!!
      پس قطعا امن تر از جاهای دیگس!
      لطفا خبر هارو با دقت بخونین