کد مطلب: ۵۰۸۴۸۳

دیزل ژنراتور محصولی وارداتی از شرکت رادوکو

دیزل ژنراتور محصولی وارداتی از شرکت رادوکو

شرکت رادوکو یکی از شرکت‌های فعال در زمینه واردات ژنراتورهای دیزلی می‌باشد که با داشتن چندین سال سابقه فروش محصولات صنعتی نیاز مشتریان را در حوزه صنعت به خوبی شناخته و در جهت رفع آن برآمده است.

امروزه استفاده از مولدهای برق در سراسر جهان رواج پیدا کرده است. کاربردی بودن این محصول در تمامی صنایع و حتی منازل مسکونی باعث شده است تا برندهای متنوعی از این محصول در سراسر جهان موجود باشند. مولدهای برق در نمونه‌های متنوعی تولید و به بازار عرضه می‌شوند، که با توجه به نوع کاربرد می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. یکی از انواع پرکاربرد مولدهای برقی ژنراتورهای دیزلی می‌باشند که در ادامه راجع به ساختار و انواع آن بیشتر صحبت می‌کنیم.

شرکت رادوکو یکی از شرکت‌های فعال در زمینه واردات ژنراتورهای دیزلی می‌باشد که با داشتن چندین سال سابقه فروش محصولات صنعتی نیاز مشتریان را در حوزه صنعت به خوبی شناخته و در جهت رفع آن برآمده است. این شرکت با برند‌های مختلفی در سراسر جهان همکاری داشته و همچنین نمایندگی چندین شرکت معتبر خارجی را دارد. دیزل ژنراتور یکی از محصولات بسیار پرفروش این شرکت می‌باشد. این محصول در شرکت رادوکو با برند‌های مختلفی شامل: دیزل ژنراتور پرکینز، دیزل ژنراتور لوول، دیزل ژنراتور ولوو، بنز، کامینز، پرکینز موتورسازان تبریز عرضه می‌شود. همگی این برند‌ها جزو سرشناس‌ترین برند‌های محصولات صنعتی در جهان و ایران می‌باشند که کیفیت آن‌ها زبانزد خاص و عام است. در ادامه راجع به این محصول و برند‌های نامبرده شده بیشتر صحبت می‌کنیم.

از ژنراتور چه می‌دانید؟

اگر بخواهیم در یک جمله و به آسان‌ترین شکل ممکن ژنراتور را تعریف کنیم باید بگوییم که این وسیله یک مولد برق است که از انرژی شیمیایی به عنوان سوخت استفاده می‌کند. در واقع این دستگاه انرژی شیمیایی مانند سوخت گازوئیل را مصرف می‌کند و آن را به انرژی الکتریکی که همان برق باشد تبدیل می‌کند، از این رو به عنوان یک مولد برق شناخته می‌شود که استفاده‌های گوناگونی از آن می‌شود.

تا اینجا متوجه شدیم که مولد برق چیست؟ اما بهتر است راجع به کارایی مولد برق نیز صحبت کنیم. مولدهای برق که یکی از انواع آن‌ها دیزل ژنراتور می‌باشد، در تولید برق اضطراری نقش بسیار مهمی دارند. امروزه تقریبا تمامی افراد در مکان‎‌های مختلف به نعمت برق دسترسی دارند که از آن به عنوان برق شهری یاد می‌شود. اما در برخی از مکان‌ها مانند بیمارستان‌ها نیاز به برق اضطراری ضروری می‌شود. این نیاز اغلب در در مواقعی که برق شهری در دسترس نباشد حس می‌شود. برای داشتن برق اضطراری از مولد‌ها استفاده می‌شود که ژنراتور‌ها مهم‌‌‌ترین مولد‌های برق می‌باشند. در ادامه راجع به انواع مولدها و کاربردهای متنوع آن‌ها بیشتر صحبت می‌کنیم.

IMG 20210120 093143

در مواقع قطعی برق حضور دیزل ژنراتور برای تامین برق اضطراری ضروری می‌باشد.

انواع متفاوت ژنراتور را بشناسیم

واژه ژنراتور از کلمه انگلیسی generate می‌آید که به معنای تولید کردن می‌باشد و به طور کلی به تمامی وسیله‌هایی که بتوانند انرژی مکانیکی را به برق تبدیل کنند ژنراتور می‌گویند. اما یک ژنراتور انواع متفاوتی دارد که با توجه به میزان مصرف و وسعت مکانی که قرار است در آن استفاده شود انتخاب می‌شود. برای مثال: موتور برق برای مصارف خیلی کم مانند مصارف خانگی، ژنراتورهای گازسوز و دیزل ژنراتور برای مصارف در حجم بالاتر مانند مجتمع‌های بزرگ تجاری و یا مسکونی بزرگ به کار برده می‌شوند.

یکی از انواع دسته‌بندی ژنراتور‌ها بر اساس توان خروجی‌شان می‌باشد که به دو دسته تقسیم می‌شوند. دسته اول تک فاز هستند که برای مناطق مسکونی و روستایی استفاده می‌شوند. دسته دوم سه فاز هستند که برای مکان‌های تجاری و تاسیسات برقی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

از طرفی دیگر ژنراتورها با توجه به مدت زمان استفاده نیز تقسیم‌بندی متفاوتی دارند و به انواع مولد‎های اضطراری، مولد‎های پایه، مولد‎های دائم، مولد‎های چند منظوره تقسیم می‌شوند.

۱. ژنراتور برق اضطراری (Standby):

این مولد‌ها همانطور که از نامشان مشخص است برای تامین برق اضطراری برخی مکان‌ها مانند بیمارستان‎‎ها و … در زمان قطعی برق استفاده می‌شوند.

۲. ژنراتور برق پایه (Prime):

برای استفاده‌های موقتی در مکان‌هایی مانند نمایشگاه‌ها و معادن به کار می‌روند.

۳. ژنراتور برق دائم کار (Continuous):

این نوع ژنراتور‌ها به صورت دائم روشن بوده و برق تولید می‌کنند.

۴. مولد‎های چند منظوره:

مولد‌های چند منظوره ترکیبی از مولد‌های مختلف می‌باشد.

از دیگر انواع دسته‌بندی ژنراتور‌ها بر اساس نوع سوخت می‌باشد، ژنراتور‌ها با سوخت دیزلی (که با نام دیزل ژنراتور شناخته می‌شود)، گازی و هم چنین به صورت دوگانه‌سوز کار می‌کنند.

هر آنچه باید راجع به دیزل ژنراتور بدانید.

ژنراتورهای دیزلی از انواع پرکاربرد ژنراتورها می‌باشند. همان‌طور که قبلا نیز اشاره کردیم این نوع ژنراتور از دیزل به عنوان سوخت استفاده می‌کند که در واقع همان گازوئیل می‌باشد. البته استفاده از سوخت دیزل در این نوع ژنراتورها چندین مزیت را برای آن به همراه دارد. اولین مزیت آن این است که سوخت گازوئیل به نسبت بقیه سوخت‌ها حرارت کمتری تولید می‌کند و این امر در بلندمدت موجب این می‌شود که عمر دستگاه طولانی‌تر شود. مزیت دیگر استفاده از سوخت دیزل در این نوع ژنراتورها این است که سوخت دیزل قدرت بیشتری نسبت به انواع دیگر سوخت‌ها دارد و می‌تواند انرژی بیشتری تولید کند. مزیت سوم نیز مربوط به قیمت آن می‌باشد که نسبت به بقیه سوخت‌ها ارزان‌تر است. مجموع عوامل ذکر شده باعث شده است که ژنراتورهای دیزلی طرفداران زیادی داشته باشند و برای مصارف طولانی‌مدت و به صرفه از آن‌ها استفاده شود. از دیزل ژنراتور در صنعت حمل و نقل، مخابرات، کشتی‌‌سازی و … استفاده‌های فراوان می‌شود.

IMG 20210120 091400

در خرید دیزل ژنراتور به میزان حجم مخزن آن توجه داشته باشید.

قطعات مختلف دیزل ژنراتور و کارایی آن‌ها

شاید برای شما نیز جالب باشد تا قطعات مختلف دیزل‌های ژنراتوری را بشناسید و بدانید که هر کدام چه نقشی را در تولید برق ایفا می‌کنند. پس با ما همراه باشید تا قطعات مختلف آن را معرفی و کاربرد هر یک را بیان کنیم.

_موتور: مهم‌‌‌ترین جزء یک ژنراتور محسوب می‌شود که مسئول تبدیل انرژی شیمیایی حاصل از سوخت به انرژی مکانیکی می‌باشد. بعد از این که انرژی مکانیکی در موتور تولید شد این انرژی توسط موتور به آلترناتور وارد می‌شود و باعث می‌شود آلترناتور حرکت کند که در ادامه و با حرکت آن برق تولید می‌شود. البته اغلب این موتور‌ها به باتری متصل هستند. این امر از آن جهت ضروری است که هر موتور ژنراتور برای شروع کار نیاز به جریان الکتریکی مستقیم دارد و آن را از باتری تامین می‌کند. از جمله نکات مهم راجع به موتور دیزل ژنراتور میزان توان مکانیکی موتور، میزان گنجایش مخزن سوخت و قدرت آلترناتور می‌باشد.

_دومین جزء مهم یک ژنراتور دینام آن می‌باشد که به آن آلترناتور نیز گفته می‌شود. در این قسمت برق تولید می‌شود. همانطور که تا اینجا متوجه شدیم موتور انرژی حرکتی را وارد آلترناتور یا همان دینام می‌کند. در دینام این انرژی مکانیکی با کمک میدان مغناطیسی به انرژی الکتریکی که همان برق باشد تبدیل می‌شود. اصولا دینام‌ها با توجه به میزان توان خروجی موتور انتخاب می‌شوند.

_سیستم سوخت یکی دیگر از اجزای یک ژنراتور دیزلی می‌باشد که از تانک، لوله از مخزن به سوخت، لوله سرریز سوخت، پمپ، جداکننده آب و سوخت، انژکتور تشکیل شده است. مجموعه عوامل ذکر شده با کمک به همدیگر مانع از این می‌شوند که آب و سوخت باهم مخلوط شوند و سوخت را کاملا تمیز نگه می‌دارند و سپس با انتقال سوخت از مخزن به موتور و پمپاژ آن به داخل محفظه احتراق، ژنراتور را به کار می‌اندازند. معمولا ظرفیت مخزن‌ها در دیزل ژنراتور به اندازه کار کردن موتور تا ۸ ساعت می‌باشد.

_تنظیم کننده ولتاژ که به آن تنظیم کننده خودکار ولتاژ (Automatic Voltage Regulation) نیز می‌گویند با نام اختصاری AVR شناخته می‌شود. همان‌طور که از نام این جزء می‌توان حدس زد این قسمت وظیفه دارد تا میزان ولتاژ خروجی از ژنراتور را کنترل کند.

_سیستم خنک کننده از مهم‌‌‌ترین قسمت‌ها در یک ژنراتور می‌باشد که باعث خنک شدن کل سیستم می‌شود و از این طریق عمر مفید دستگاه را افزایش می‌دهد. این سیستم از مایع‌های خنک کننده و یا از گاز‌هایی مانند گاز هیدروژن استفاده می‌کند.

_سیستم اگزوز شامل لوله اگزوز‌هایی از جنس آهن و… بوده که از آن دودهای سمی حاصل از فعالیت دستگاه خارج می‌شود.

_باتری و شارژر آن جزء جدانشدنی یک ژنراتور می‌باشند. شاید از خود بپرسید که مولد برق به باتری چه نیازی دارد؟ مولد برق در واقع برای روشن شدن موتور و استارت اولیه به باتری نیاز دارد تا برق مستقیم را برای روشن شدن موتور فراهم آورد. شارژر باتری هم که وظیفه آن کاملا مشخص بوده و مانند هر وسیله دیگری هنگامی که شارژ باتری دیزل ژنراتور رو به اتمام بود می‌توان از شارژر باتری استفاده کرد. دقت کنید که همواره می‌بایست توان خروجی مولد برق با توان شارژر متناسب باشد، در غیر این صورت شارژر کارایی لازم را نخواهد داشت.

_سیستم کنترل یک ژنراتور دیزلی بر عملکرد صحیح ژنراتور، موتور و سیستم اتوماتیک خاموش روشن مولد نظارت دارد. در قسمت ژنراتور سیستم کنترل بیشتر روی ولتاژ جریان نظارت دارد و در قسمت موتور سیستم کنترل روی سرعت و مدت زمان روشن بودن موتور و همچنین میزان درجه حرارت سیستم نظارت می‌کند.

_شاسی یک جزء دیگر مولد برق بوده که موتور را به آلترناتور وصل می‌کند. در یک مولد برق، موتور و آلترناتور و تابلو کنترل روی شاسی سوار می‌شوند که به این عمل کوپله کردن گفته می‌شود. برخی از برندها مستقیما یک مولد برق را تولید نمی کنند بلکه تنها قطعات آن را از شرکت‌های مختلف خریداری کرده و به اصطلاح کوپله می‌کنند. اصطلاح کوپله فابریک از دیگر اصطلاحات رایج در این زمینه بوده که به معنی این است که قطعات مختلف دیزل ژنراتور در خارج از ایران سرهم شده‌اند و بنابراین دارای کیفیت بالایی هستند.

دیزل ژنراتور پرکینز

این نوع ژنراتور دیزلی از برند معروف پرکینز متعلق به کشور انگلستان می‌باشد که از سال ۱۹۳۲ فعالیت خود را آغاز کرده است و همواره یکی از باکیفیت‌‌‌ترین نوع ژنراتور‌ها را تولید کرده است. ژنراتور‌های این برند از ۱۰ کاوا تا ۲۰۰۰ کاوا می‌باشند. شرکت رادوکو انواع متفاوتی از ژنراتور با برند پرکینز را به مشتریان عرضه می‌دارد و امکان خرید از این برند را به صورت عمده و تکی برای مشتریان دارد. تمامی انواع ژنراتور‌ها با برند پرکینز در سایت رادوکو با جزئیات هرچه تمام‌‌تر معرفی شده‌اند و قیمت آن‌ها نیز بیان شده است تا امکان مقایسه به راحتی وجود داشته باشد.

دیزل ژنراتور لوول

این برند نیز در تولید ژنراتور دیزلی پیشتاز می‌باشد. برند لوول متعلق به کشور چین است که از سال ۱۹۸۸ شروع به کار کرده اما محصولات آن از محصولات با کیفیت چینی می‌باشند که همواره مورد توجه مشتریان قرار داشته است. دیزل ژنراتور‌های تولید شده توسط این شرکت در واقع کپی برداری شده از برند پرکینز می‌باشند بنابراین بسیار شبیه به محصولات پرکینز می‌باشند. شرکت رادوکو قادر است انواع ژنراتور‌ها با مارک لوول را به صورت عمده و تک برای مشتریان فراهم آورد. سایت این شرکت انواع متفاوت ژنراتور‌های دیزل با مارک لوول را معرفی و آن‌ها را از نظر توان موتور، ظرفیت مخزن سوخت، ولتاژ خروجی و … مورد بررسی قرار داده است.

IMG 20210120 091423

برند لوول یک برند معروف چینی در عرضه دیزل ژنراتور می‎باشد.

دیزل ژنراتور ولوو

یکی دیگر از برند‌های معروف در میان انواع برند‌های تولید کننده ژنراتور، برند ولوو می‌باشد. از مزایای این برند مطرح این است که بسیار کم صدا کار کرده و باعث ایجاد آلودگی صوتی نمی‌شود. شرکت رادوکو نمایندگی برند ولوو را در ایران به عهده داشته و تمامی محصولات این برند را با ضمانت ۱۰ سال پس از فروش، به فروش می‌رساند. مولدهای برق با برند ولوو که توسط شرکت رادوکو عرضه می‌شوند در توان‌های ۷۵ کیلووات الی ۸۵۰ کیلووات می‌باشند. این برند دیزل ژنراتور مشابه چینی نداشته و تمامی محصولات این برند تولید اروپا می‌باشند. علاوه بر عدم ایجاد آلودگی صوتی در این برند مهم‌‌‌ترین نقطه قوت شناخته شده در آن قابلیت FAST START می‌باشد. این قابلیت در موقع قطع برق بسیار کارآمد بوده و سریعا روشن شده و برق را وارد مدار می‌کند. جزئیات این برند نیز در سایت شرکت رادوکو به تفصیل بیان شده است و امکان خرید با توجه به نیاز‌های خریدار در این سایت فراهم آمده است.

نصب، تعمیر و خرید دیزل ژنراتور از شرکت رادوکو

شرکت رادوکو با داشتن بیش از ۳۰ خط ویژه، در اسرع وقت آماده خدمت‌رسانی به هموطنان می‌باشد. کارشناسان این شرکت با داشتن تجربه و مهارت کافی در جهت نیاز سنجی مشتریان عمل می‌کنند و با توجه به نیاز مشتری کالا و محصول مورد نظر را به مشتری پیشنهاد می‌دهند. کارشناسان این شرکت پاسخگو تمامی سوالات مربوط به تمامی انواع محصولات صنعتی از جمله انواع متفاوت دیزل ژنراتور ، تفاوت کیفیت و قیمت در انواع متفاوت مارک‌های محصولات صنعتی و … به مشتریان هستند. یقینا مشاوره‌های قبل از خرید می‌تواند به مشتریان در جهت انتخاب صحیح‌‌تر و به صرفه‌‌تر کمک شایانی کند از این رو این نوع خدمت‌رسانی جزو نقاط قوت مجموعه رادوکو محسوب می‌شود. کارشناسان این مجموعه در نصب و راه‌اندازی ژنراتور نیز ماهر بوده و می‌توانند تمامی انواع ژنراتور‌ها در برند‌های مختلف را با گارانتی خدمات پس از فروش ۵ سال پس از نصب، برای مشتریان نصب کنند.

علاوه بر فروش و نصب، این مجموعه با داشتن کارشناسان با تجربه می‌تواند انواع متفاوت ژنراتور را با حضور کارشناس مورد نظر در محل تعمیر کند. لازم به ذکر است که تمامی تعمیرات انجام شده توسط کارشناسان این مجموعه دارای ضمانت تعمیر می‌باشد. این ضمانت نشانگر این است که در تعمیر دستگاه مورد نظر بهترین ابزار و بروز‌‌‌ترین دانش به کار گرفته شده است و تعمیر با دقت کامل توسط فردی ماهر انجام شده است، بنابراین از صرف هزینه چندین باره جلوگیری می‌شود.

*تجارت‌نیوز مسئولیتی در برابر صحت مطالب تبلیغاتی ندارد و راستی‌آزمایی محتوای تبلیغ بر عهده مخاطب می‌باشد*

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.