کد مطلب: ۴۱۸۲۵۷

رئیس سازمان ملی استاندارد:

ذرت‌های آلوده موجب مرگ فوری نمی‌شود / ذرت‌های آلوده امحا می‌شود

ذرت‌های آلوده موجب مرگ فوری نمی‌شود / ذرت‌های آلوده امحا می‌شود

رئیس سازمان ملی استاندارد با تاکید بر اینکه بنزین تولیدی کشور آلاینده نیست، در مورد وضعیت ذرت‌های آلوده گفت: این ذرت‌ها همچنان در گمرک مانده‌اند و مقرر شد که امحا شوند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، نیره پیروزبخت امروز در نشست خبری در محل سازمان ملی استاندارد اظهار کرد: طبق آزمایش‌های صورت گرفته، بنزین تولیدی کشور از نظر شاخص‌های گوگرد، بنزن و آروماتیک‌ها که در آلودگی هوا تاثیرگذار هستند، هیچ مشکلی ندارد.

وی با بیان اینکه همزمان با افزایش قیمت بنزین، بررسی نازل‌های سوخت در جایگاه‌ها در دستور کار قرار گرفت که در آبان ماه ۲۱۵ مورد از ۵ هزار و ۱۰۰ مورد نازل بازرسی شد و در آذر ماه نیز ۱۶۳ مورد از ۴ هزار و ۹۷۸ نازل و در یک هفته گذشته هم ۳۵ مورد از هزار مورد بازرسی نازل ها کم فروشی داشتند.

وی افزود: این نازل‌ها توسط کارشناسان سازمان استاندارد و وزارت نفت پلمب شدند.

ذرت‌های آلوده موجب مرگ فوری نمی‌شود

پیروزبخت در ادامه در پاسخ به سوالی در مورد آخرین وضعیت ذرتهای وارداتی آلوده و بحث‌های مطرح شده در فضای مجازی مبنی بر توزیع بخشی از این ذرت ها در کشور نیز گفت: من هم صوت‌های منتشر شده در فضای مجازی را شنیده‌ام، ولی باید توجه داشت که این ذرت‌ها کپک زده‌اند و با این وضعیت در محصولات غذایی قابل استفاده نیستند.

وی اضافه کرد: حتی با فرض استفاده از محصولی آلوده به سم آپلاتوکسین،‌این اتفاق در درازمدت بر یک فرد تاثیر خواهد داشت واین طور نیست که در عرض دو ساعت باعث مرگ و میر شود. هدف اصلی از انتشار این مطالب ایجاد تشنج و آسیب روانی به مردم است و قصد دارند امنیت غذایی مردم را زیر سؤال ببرند.

پیروزبخت تاکید کرد: ذرت‌های آلوده همچنان در گمرک هستند و هیچ مقداری از این محموله وارد کشور نشده است.

وی با بیان اینکه تاکنون خریداری از خارج از کشور برای این ذرت‌ها پیدا نشده است، گفت: قرار است این ذرت‌ها امحا شوند و مراحل انجام این کار در حال بررسی است.

رئیس سازمان ملی استاندارد تاکید کرد: به هیچ وجه امکان ندارد این ذرت‌ها وارد کشور شود و ما کنترل‌های لازم را در این مورد انجام می‌دهیم به طوری که هم در واحدهای تولیدی و هم در بازار کنترل‌هایی را انجام می‌دهیم.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    اون از کیک اینم ذرت