کد مطلب: ۱۹۹۱۲۶

راهبرد منطقه آزاد چابهار ایفای نقش در اقتصاد ملی

راهبرد منطقه آزاد چابهار ایفای نقش در اقتصاد ملی

مدیرعامل منطقه آراد چابهار گفت: ایفای نقش در اقتصاد ملی، جلب مشارکت جوامع محلی، تقویت مناسبات بین‌المللی، تقویت اقتصاد منطقه‌ای و انتقال تکنولوژی را از جمله دیگر راهبردهای منطقه آزاد چابهار عنوان کرد.

عبدالرحیم کردی گفت: پتروشیمی، فولاد، شیلات، شهرک تخصصی شیلات، فرآوری و بسته‌بندی و صادرات محصولات شیلاتی و بسته‌بندی و فرآوری ماهیان غیرماکول می‌تواند نقش بسزایی در اقتصاد محلی مردم منطقه ایفا کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، کردی اظهار کرد: یکی از راهبردهای منطقه آزاد چابهار جلب مشارکت جوامع محلی است.

وی در اینباره تصریح کرد: در این زمینه توفیقات خوبی داشتیم به صورتی که با خدمات آموزشی و فرهنگی به دنبال آموزش مهارت به 1000 بیکار بومی هستیم تا از بیکار بدون مهارت به بیکار ماهر برای به کارگیری در صنایع محلی تبدیل شوند. همچنین در حوزه فرهنگی و آموزش و پرورش نیز برنامه‌های متنوعی انجام داده‌ایم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری- صنعتی چابهار گفت: با توجه به تاکیدات رهبر انقلاب بر توسعه سواحل مکران و ضرورت توجه به گنج پنهان نهفته در این سواحل، نگاه‌های مسئولین کشور به سواحل مکران و چابهار معطوف شده و دولت هم برنامه‌های توسعه‌ای برای جنوب و سواحل مکران در نظر گرفته است.

وی ادامه داد: راه‌اندازی و توسعه صنایع دریایی نیز در طرح پهنه‌بندی سواحل مکران لکه‌گذاری شده است اما هنوز اقدامی برای اجرایی شدن آن انجام نشده که اصلی‌ترین دلیل آن نیز نبود سرمایه‌گذار و یا مراجعه نکردن سرمایه‌گذار در این حوزه است.

کردی با اشاره به اینکه برای بهره‌مندی بیشتر جامعه محلی بر صنایعی که مبتنی بر مزیتهای رقابتی هستند، تمرکز کردیم، گفت: در همین رابطه نخستین مجموعه پرورش ماهی در قفس را در ساحل تیس راه‌اندازی کردیم که فعالیت خود را آغاز کرده و در حال پرورش ماهی است.

کردی در خصوص همکاری با کشورهای همسایه نیز ادامه داد: با عمان مذاکرات خوب اقتصادی داشتیم و یکی از اهداف ما در چابهار توسعه مناسبات اقتصادی با این کشوراست. از این رو یک کنسرسیوم لجستیک را تشکیل داده‌ایم و یک شرکت عمانی در این کنسرسیوم حضور دارد. هدف از تشکیل این کنسرسیوم کاهش قیمت تمام شده بار در چابهار است.

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار تاکید کرد: مجموعه این اقدامات چابهار را در مسیر صنعتی شدن قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه یکی از وظایف و مسئولیت‌های مدیران در مناطق آزاد تسهیل روند راه اندازی کسب و کار است، گفت: امروز فرایند اداری شروع کسب و کار و ثبت شرکت در چابهار دو روزه به اتمام می‌رسد.

انتهای پیام

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.