خبر مهم:

کد مطلب: ۲۴۵۲۶۱

معاون وزیر راه و شهرسازی:

راه‌آهن ارومیه در گام‌های پایانی است

راه‌آهن ارومیه در گام‌های پایانی است

معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: کار عمرانی در راه آهن ارومیه تقریبا به پایان رسیده و می‌توان انتظار داشت ظرف هفته‌های آینده به بهره‌برداری برسد.

خیرالله خادمی گفت: خوشبختانه از مجموع طرح‌های اولویت‌دار ریلی کشور، اتصال راه‌آهن به کرمانشاه و همدان به پایان رسید و حرکت قطار در آنها آغاز شد و سه طرح باقی‌مانده نیز در مراحل پایانی خود قرار دارند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به گفته وی می‌توان انتظار داشت با پایان یافتن مراحل عمرانی باقی‌مانده کار راه‌آهن ارومیه تا پایان بهار امسال آماده بهره‌برداری شود.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور درباره راه‌آهن رشت نیز توضیح داد: این پروژه دشوار نیز با نهایی شدن کار ساخت پل ٥٥ که یکی از دشوارترین مراحل اجرایی کار بود به گام های پایانی خود رسیده و به نظر می‌رسد در هفته پیش رو زیرسازی آن تمام خواهد شد.

خادمی ابراز امیدواری کرد راه‌آهن رشت نیز با تکمیل روسازی ظرف هفته‌های آینده وارد مرحله تست خط و بهره‌برداری شود و تا پایان تابستان مورد استفاده مردم قرار گیرد.

راه‌آهن رشت و ارومیه به عنوان دو طرح از پنج پروژه اولویت‌دار ریلی کشور در قالب طرح‌های اقتصاد مقاومتی در دستور کار قرار گرفته که پس از رسیدن ریل به همدان و کرمانشاه، رشت در کنار ارومیه دیگر اولویت‌های ریلی ایران به حساب می‌آید.‬

پس از پایان کار روی این پروژه‌ها شرکت ساخت برنامه‌ریزی کرده تا کار اتصال شهرهایی مانند اردبیل، سنندج و بوشهر به شبکه ریلی کشور را با سرعت بیشتری دنبال کنند.

منبع:ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.