کد مطلب: ۱۷۸۷۶۰

مدیر عامل راه آهن جمهوری اسلامی:

راه آهن تهران-مشهد برقی می‌شود

راه آهن تهران-مشهد برقی می‌شود

مدیر عامل راه آهن گفت: راه آهن تهران مشهد برقی می‌شود.

سعید محمدزاده، بعد از ظهر دوشنبه در جلسه بررسی مشکلات اجرایی قطار شهری جنوب شرق تهران گفت: ۲ خبر خوب دارم اول آن که ال سی برقی کردن راه آهن تهران- مشهد گشایش یافت و در این پروژه هر ۴ خط تهران-گرمسار برقی خواهد شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، محمدزاده افزود: طی ۴ سال آینده قطارهای حومه‌ای و قطارهایی که در مسیر تهران-مشهد تردد می کنند برقی خواهد بود و این قرارداد ۱.۷ میلیارد دلاری است که ۴ سال وقت برای اجرا دارد.

وی بیان داشت: امروز یک قرارداد با مرکز توسعه تجارت روسیه برای تامین مالی ۳ میلیارد دلار است که مشارکت شرکت‌های ایرانی و روسی برای توسعه ناوگان ریلی کشور برای ۵ سال است که اولین قرارداد تولید ۶۰۰۰ واگن است.

مدیر عامل راه آهن در ادامه گفت: در سال ۹۷ بخش توسعه شبکه ریلی راه آهن به ۳۰۰ میلیارد کاهش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: متاسفانه برخی مسئولان که امروز مسئولیت ندارند آن قدر فرآیند اداری ایستگاه‌ها و زیرساخت‌های قطار شهری تهران-پیشوا را طولانی کردند که کار انجام نشد و امروز با کاهش بودجه مواجه هستیم.

محمدزاده بیان داشت : راه آهن در کشور ۱۳ هزار خط ریلی و ۴۰۰ تقاطع غیر همسطح دارد که تنها برای دو تقاطع غیر همسطح ۱۰۰ میلیارد تومان بدهکار هستیم.

وی ادامه داد: اگر قرار باشد همه خواسته‌ها در حد ایده آل جلو برود انجام نمی شود، باید ابتدا پروژه را اجرایی کنیم و سپس توسعه دهیم.

محمدزاده با بیان اینکه مروز قطار شهری تهران-پیشوا ۱۵ معضل دارد که حدود ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد، گفت: اگر وعده انجام را بدهم غیرواقع خواهد بود، لذا مدیران شهری ابعاد پروژه‌ها را بزرگ نکنند و در حد توان هم کمک کنند و راه آهن قول می دهد که به تمام وعده‌ها عمل کند.

وی افزود: اما نباید پروژه‌ها را بزرگ کرد چرا که باید برای انجام وعده ابتدا آن‌ها را اولویت بندی کرد، طرفین کمک کنند و خواسته ها را حداقلی کنند.

مدیر عامل راهن اظهار داشت: ما تمام تلاش خود را در خصوص پل امام رضا گذاشتیم تا یک خط این پل راه افتاد و سپس خط دوم انجام شد و در خصوص پل ۱۵ خرداد نیز همه توان خود را به کار بستیم، باید همین الگو را ادامه دهیم و روی اتمام پروژه‌ها تمرکز کنیم.

وی با بیان اینکه باید جلوی پروژه ها را بگیریم گفت: باید بر اساس توان هر قسمتی که قابل حل است را انجام دهیم و در ایستگاه قرچک با کندی مواجه هستیم و دلیل هم کمبود بودجه است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به این که ما قصد نداریم افرادی که از قطار شهری تهران-گرمسار استفاده می‌کنند در تهران رها شوند، افزود: قصد ایجاد اتصال بین این افراد با خطوط مترو در ایستگاه شهرری و جوانمرد قصاب داریم و برای این امر در حال تملک زمین در ایستگاه شهرری هستیم.

وی گفت: به این منظور در شهرری با موافقت رییس شورای شهر تهران هم خط یک و هم خط ۶ مترو به قطار شهری تهران-گرمسار وصل می‌شود و این اتفاق ممکن است امسال انجام نشود اما به زودی حل خواهد شد.

محمدزاده افزود: باید بگویبم که ما در بخش مسافری راه آهن ضرردهی داریم اما از نظر ملی وظیفه ما است که خدمات را انجام بدهیم.

مدیر عامل راه آهن بیان داشت: اینکه روزی ۲.۵ میلیون سفر رفت و برگشت به تهران انجام می‌شود دردناک است و این امر سبب آلودگی هوای تهران می‌شود و متاسفانه تنها ۲درصد سفرهای حومه‌ای به تهران توسط خطوط ریلی انجام می‌شود.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.