کد مطلب: ۵۸۴۹۴۳

آخرین وضعیت راه‌اندازی هسته معاملات بومی بورس

آخرین وضعیت راه‌اندازی هسته معاملات بومی بورس

مدیرعامل شرکت مدیریت فناوری بورس با بیان اینکه سامانه معاملات موجود نسبت به سامانه اصلی که از شرکت فرانسوی خریداری شده بود ظرفیت‌های به مراتب بالاتری دارد، آخرین وضعیت راه‌اندازی هسته معاملات بومی بازار سرمایه را اعلام کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، روح‌الله دهقان، مدیرعامل شرکت مدیریت فناوری بورس با تاکید بر این‌که برای ارتقای ظرفیت سامانه معاملات از اوایل اوج گرفتن بازار سرمایه اقداماتی انجام شد، اظهار کرد: سامانه معاملات موجود نسبت به سامانه اصلی که از شرکت فرانسوی خریداری شده بود ظرفیت‌های به مراتب بالاتری دارد و شاید بیش از ۱۰ برابر سامانه فرانسوی در این سامانه ظرفیت سازی شده که این امر به دلیل توسعه‌هایی است که روی سامانه انجام گرفته است.

وی افزود: باید به این نکته توجه کرد که هر سامانه مبتنی بر فناوری اطلاعات تا حدی قابل گسترش و قابل توسعه است و تا یک میزان مشخص از ظرفیت را می‌تواند پوشش دهد به همین دلیل در بحث‌های بلندمدت و میان‌مدت بحث سامانه معاملات بومی و تولید داخل را مطرح کردیم.

مدیرعامل شرکت مدیریت فناوری بورس ادامه داد: با سامانه معاملات بومی می‌توانیم ظرفیت‌های بالاتری را پوشش دهیم. این سامانه در حال حاضر تولید شده و از خردادماه سال جاری کارهای آن نهایی شده است اما بهره‌برداری از این سامانه نیازمند مشارکت سازمان بورس و بورس‌های کشور یعنی بورس تهران و فرابورس است.

دهقان با تاکید بر این‌که برای بهره‌برداری از سامانه نیاز به مشارکت نهادهای مذکور است، توضیح داد: به هر حال نمادهای معاملاتی باید به این سامانه منتقل شود و مدیریت نمادهای معاملاتی در اختیار بورس‌ها و سازمان بورس است. در این راستا نامه‌نگاری‌های لازم را با سازمان انجام داده‌ایم و منتظر تصمیم‌گیری سازمان برای تعیین نحوه بکارگیری سامانه هستیم، زیرا سازمان باید تصمیم بگیرد کدام نمادها به سامانه جدید منتقل شود.

وی ادامه داد: در واقع هنوز تصمیم‌گیری در سازمان بورس و شرکت‌های بورس و فرابورس صورت نگرفته و به شرکت مدیریت فناوری اعلام نشده است تا بتوانیم برای بهره‌برداری اقدام کنیم. پیش بینی می‌شود بعد از فرآیندهای قراردادی و تصمیم‌گیری شش ماه زمان برای زیربار بردن سامانه نیاز داریم.

منبع: ایسنا

آخرین اخبار حوزه بورس را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    کارشناس استخراج ارز دیجیتال هم استخدام کنید لازم میشه .

  • ناشناس

    دو ساعت حرف میزنه تازه میگه باید تصمیم گرفته شود بعد اندی میگن تصمیم گرفته شد بعد از اندی کو تا عملیاتی شود این حر کتهای لاکپشتی برای بورس کشور که نیاز به عجله و جبران عقب ماندهگی در تولید و اقتصاد کشور دارد بی فایده است ما هنوز قدر وقت و سرعت و عقب مانده گی از تولید و بورس را نمی دانیم باید برنامه ها و تصمیم گیری ها شده باشد که عملیاتی شود ولی بد بختی هر در مرحله تصمیم گیری هستیم پس کی عمل می کنید باز حرف و عقبدمانده گی ؟ خوب است نظام اقتصادی و تولید و بورس کشور به اورژانسی بود اقتصاد و سرعت در جهش تولید اعتراف دارد و این است وای بحال ابنکه اورژانسی هم نبود همان حرکت لاکپشتی هم لابد نبود

  • ناشناس

    عمو تا شما بیاید این تصمیمات سخت را به خیال خودتان برای سیستم معاملاتی بورس بعد از اینهمه وقت بگیرید دیگه سهامداری تو بورس نمونده

  • ناشناس

    فردا شنبه است هنوز تعطیلات تموم نشده؟ تایید نظرات ؟
    خودت میدونی اگر چهار تا مخاطب هم که داری برای قسمت نظراته نه خبرهای تکراری و باتاخیر و گاهی بی اهمیت مثلا سهام عدالت قیمت پرایده؟ هههه

  • ناشناس

    اقای دهنوی راست گفتین تو بورس فرانسه دستگاههای
    ماینر تو هسته بورس استفاده نمیشه ولی تو بورس ایران
    بله!

  • ناشناس

    از پارسال کفتید شهریور 1400 تمام میشه و زیر بار میره سامانه! ایرانی! دانشگاه تهران
    چی میزنی ایرانی!؟

  • ناشناس

    مردم از این هسته معاملات بومی بترسید
    ببینید کی بهتون گفتم

    • ناشناس

      به نظر من هم در شرایط فعلی، بعضی برنامه های تولید داخل که ممکنه آلوده به سایر مقاصد باشند، گزینۀ ایده آلی نیستند.