کد مطلب: ۶۲۸۳۲۵

راه حل ساماندهی بازار مسکن چیست؟

راه حل ساماندهی بازار مسکن چیست؟

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: متاسفانه قوانین مصوب مجلس تاکنون آنطور که باید و شاید در ساماندهی بازار مسکن موثر نبوده و لازم است که دولت و مجلس ورود جدی تری به این موضوع داشته باشند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، آیا راه حلی برای ساماندهی بازار مسکن وجود دارد؟

ایسنا نوشت، اسماعیل حسین زهی با اشاره به نابسامانی بازار مسکن، بیان کرد: متاسفانه یکی از مسائلی که امروز در ساماندهی بازار مسکن با آن مواجه هستیم بحث تکثر قوانین است. قوانین متعددی در این حوزه وجود دارد و هر بخشی نیز تفسیر خاصی از قانون برای خود دارد. اگر یک قانون یکپارچه در بحث مسکن وجود داشته باشد نظارت بر اجرای دقیق آن نیز بهتر صورت خواهد گرفت.

وی در ادامه اظهار کرد: قانون جهش تولید مسکن به نوبه خود قانون خوبی است که دولت را مکلف به ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی کرده است. دولت نیز برای اجرای قانون به میدان آمده اما آمادگی و توانایی مردم نیز ملاک است. بخشی از افرادی که در این طرح ثبت نام کردند وجه نقد مورد نیاز را ندارند باید در اعطای تسهیلات و اقساط توجه بیشتری شود.

جلوی فرار مالیاتی صاحبان خانه های خالی گرفته شود

نماینده مردم خاش در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اما در بحث قانون اخذ مالیات از خانه های خالی شاهد هستیم که خانه های خالی شناسایی شده اند که بخشی از آن ها نیز متعلق به ارگان های خاصی هستند. سازمان امورمالیاتی باید ورود کرده و بر اساس قانون مالیات از این خانه ها اخذ کند. از سوی دیگر وزارت راه و شهرسازی و سازمان ثبت اسناد باید در شناسایی خانه های خالی همکاری داشته باشند و سازمان امورمالیاتی نیز باید جلوی فرار مالیاتی مالکان این خانه های خالی بایستد. قانون صرفا نباید روی کاغذ باشد بلکه باید سامانه مربوطه تکمیل گردد و پیگیری های لازم برای اخذ مالیات صورت گیرد.

متاسفانه علی رغم قوانین مصوب در مجلس همچنان نابسامانی در بازار مسکن وجود دارد و نیاز است که دولت و مجلس ورود جدی تری داشته باشند. امروز بخشی از فعالان در حوزه ساخت و ساز و بنگاه های معاملات املاک به صورت سوری در بازار قیمت گذاری کرده و قیمت ها را بالا می برند. باید یک نظارت جامعی در این بخش نیز صورت گیرد. کمیسیون عمران نیز در حال بررسی طرحی است که حق الزحمه و حق کمیسیون بنگاه های معاملات املاک به صورت یکپارچه تعیین شده و نظارت دقیقی بر روی آن اعمال شود.

وی افزود: تاکنون آنطور که انتظار می رفت قوانین مصوب برای ساماندهی بازار مسکن راهگشا نبوده و دولت و مجلس باید ورود جدی تری برای ساماندهی این بازار داشته باشند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • حسن

    شما فعلآ دلالان مسکن را ساماندهی کن تا از آب گل آلود ماهی نگیرند!
    هزینه دلالی را درصدی از مبلغ ملک میگیرند درحالیکه ذره ای مسئولیت معامله را ندارند…..

  • ناشناس

    طرح های به اصطلاح مسکن مهر و ملی فقط جیب یه عده سازنده رو پر میکنه. دولتم خودش اینو میدونه منتها خودش توی همون جبهه است. الان مسکنهای مهر دست بیخونه هاست یا دست یه عده هست که باهاش کاسبی میکنن. توی املاکیای پردیس خودم آدمایی رو دیدم که هر کدوم تا صدتا آپارتمانهای مسکن مهر رو دارن و خرید و فروش میکنن. دولت از روی عمد میخواد یه عده رو که اغلب مثل خود من متولد و بچه ی تهران هستند از آشیانه هاشون بتارونه و بیرون بندازه تا دست اندرکارای دولت و دولتیا که اغلب بچه ی شهرستانن توی تهران جاخوش کنند.

  • رضا

    با سلام و عرض ادب . ضمن تشکر از مسئولین این سایت در خبررسانی صادقانه و با تشکر از کلیه مدیران و افرادی که در ساخت مسکن مهر تلاش کرده اند و باید بگویم ما قدردان تلاش همه مدیران بخصوص مدیران فعلی هستیم اما بعنوان یک خریدار در فاز هشت پردیس وقتی دیدم این همه خانه خالی وجود دارد اما الکی بنگاهها قیمت را بالا برده و حتی حاضر به تخفیف نیستند خیلی افسوس خوردم .افسوس بابت زحماتی که کشیده میشود برای ساخت اما به دست خریداران واقعی نمیرسد . لطفا خود مسئولین مکانیزمی برای کاهش قیمت در فاز 8 پردیس بیابند از جمله عرضه تعدادی واحد با قیمت کمتر یا لااقل یک مرکز برای خرید فروش منطقی و مطمئن تا امثال بنده با خیال راحت و قیمت مناسب بتوانیم خانه دار شویم . واقعا حلقه آخر این تلاشها ضعف دارد . ممنون از همه تلاشها .