کد مطلب: ۶۴۵۴۱۵

کاربرد ردیاب برای ماشین‌‌های حمل سوخت

کاربرد ردیاب برای ماشین‌‌های حمل سوخت

با پیشرفت تکنولوژی شاهد گسترش فناوری‌هایی هستیم که به افزایش امنیت وسایل نقلیه کمک می‌کند. یکی از کاربردی‌ترین تکنولوژی‌هایی که برای تامین امنیت اتومبیل‌ها با استقبال بالایی روبه‌رو شده؛ ردیاب خودرو است.

آیا از جی‌پی‌اس در ماشین‌های سنگین نیز می‌توان استفاده کرد؟ کاربرد ردیاب برای ماشین‌های حمل سوخت چیست؟ اگر می‌خواهید با سازوکار ردیاب خودرو در ماشین‌های حمل سوخت آشنا شوید، تا پایان این مقاله همراه باشید.

تعریف جامع ردیاب خودرو و نحوه عملکرد آن

ردیاب خودرو یک دستگاه کوچک الکترونیکی است که در بخش‌هایی از اتومبیل قرار داده می‌شود. ردیاب‌ها می‌توانند مسیرهای حرکتی وسیله نقلیه را ثبت کرده و این اطلاعات را به پایگاه مرکزی مشخصی ارسال کنند. ردیاب خودرو علاوه بر ثبت مسیرهای حرکتی، اطلاعات مکانی مانند طول و عرض جغرافیایی، سرعت و جهت حرکت خودرو را نیز می‌تواند به پایگاه مرکزی ارسال کند.

استفاده از ردیاب‌ها در هر نوع وسیله نقلیه‌ای کاربردی است. برای افزایش بهره‌وری در ماشین‌های حمل سوخت نیز از ردیاب می‌توان استفاده کرد.

انواع ردیاب‌های خودرو و نحوه استفاده از آن‌ها

ردیاب‌های خودرو انواع متعددی دارند؛ علاوه‌بر اتومبیل‌های شخصی، شرکت‌های حمل و نقل و حمل سوخت نیز می‌توانند از این فناوری برای افزایش بهره‌وری استفاده کنند.

  • ردیاب فندکی خودرو، یک ردیاب‌ کوچک و قوی است که یک سیم‌کارت داخل آن تعبیه شده و به‌راحتی اطلاعات خودرو را به مرکز اطلاعاتی ارسال می‌کند.
  • ردیاب خودرو آهنربایی، دارای آهنرباهای بسیار قدرتمندی است که به‌سرعت به بدنه خودرو چسبیده و نیازی به سیم‌کشی ندارند.
  • ردیاب دیاگ خودرو جزو ساده‌ترین ردیاب‌های خودرو است که به‌راحتی روی سوکت دیاگ برق خودرو نصب شده و نیازی به کار خاص دیگری نیست.

همه این ردیاب‌ها با داشتن ویژگی‌های متعدد سعی در آسان‌تر کردن زندگی روزمره مردم دارند.

کاربرد ردیاب برای ماشین‌های حمل سوخت و ماشین‌های حمل و نقل

در صنعت حمل‌ونقل، مدیریت ناوگان و رانندگان اهمیت بالایی دارد. مدیران این صنعت نیاز دارند تا از موقعیت مکانی و میزان مسافت طی شده خودروهای خود اطلاع داشته باشند.

ردیاب‌های خودرو اطلاعات تکمیلی‌تری مانند فاصله خودرو تا مقصد، مدت زمان رسیدن به مقصد و پایان ماموریت کاری را نیز پردازش می‌کنند. این اطلاعات با استفاده از سیستم‌های تعبیه شده‌ای بر روی ردیاب به مدیریت ناوگان ارسال می‌شود.

این اطلاعات به مدیریت ناوگان حمل‌ونقل کمک می‌کند تا گزارش دقیقی از خودرو‌های در اختیار داشته جمع‌آوری کنند. استفاده درست از این اطلاعات باعث افزایش بهره‌وری بالای شرکت‌های حمل و نقل می‌شود.

00 2

ردیاب ماشین سنگین

مزایای استفاده از ردیاب برای ماشین‌های حمل سوخت

کاربرد ردیاب در ماشین‌های حمل سوخت مزایای بیشتری نسبت به سایر کسب‌وکارها دارد؛ در ادامه به تشریح مزایا استفاده از ردیاب خودرو برای ماشین‌های حمل سوخت خواهیم پرداخت.

اطلاع از موقعیت ماشین حمل سوخت

با استفاده از ردیاب خودرو آهنربایی ، مدیریت ناوگان به‌طور دقیق از موقعیت مکانی ماشین اطلاع پیدا می‌کند. اگر خودرو دچار سانحه شده باشد یا بی‌دلیل توقف کرده باشد، سازمان با دریافت اطلاعات از جی‌پی‌اس در جریان اتفاقات قرار می‌گیرد.

مدیریت شرکت‌های سوخت‌رسانی با وجود ردیاب در ماشین‌ها می‌توانند از پایان ماموریت آن‌ها اطلاع پیدا کنند.. همچنین اگر ماموریتی در نزدیکی مسیر آن‌ها باشد، بدون فوت وقت نزدیک‌ترین ماشین را به محل ماموریت اعزام کنند.

در چنین شرایطی علاوه‌بر اینکه مشتریان سازمان در سریع‌ترین زمان ممکن خدمات دریافت می‌کنند؛ بهره‌وری شرکت نیز به شکل قابل توجهی افزایش پیدا می‌کند.

کاهش هزینه‌های جانبی ماشین‌های حمل سوخت‌

درصد بالایی از هزینه‌های جانبی ماشین‌های حمل سوخت مربوط به فرسودگی و تعمیر قطعات است. با وجود جی‌پی‌اس، رفت‌وآمد این خودروها بهینه شده و با کمترین کارکرد بیشترین بهره‌وری حاصل می‌شود.

محاسبه زمان موردنیاز برای طی مسیر ماموریت در ماشین‌های سوخت

استفاده بهینه از زمان در شرکت‌های حمل و نقل اهمیت زیادی دارد. با وجود ردیاب در ماشین‌های سوخت زمان تقریبی رسیدن به محل مأموریت و پایان آن به‌شکلی دقیق مشخص می‌شود.

ردیاب خودرو می‌تواند اطلاعاتی چون فاصله وسیله نقلیه تا مقصد، سرعت اتومبیل، میزان ترافیک موجود در مسیر راننده را تشخیص دهد. مدیریت سازمان نیز برحسب این اطلاعات برای مشتریان خدمات ارائه دهد.

نقش قابل توجه ردیاب خودرو در کاهش آمار تصادفات در ماشین‌های حمل سوخت

معمولا رانندگان ماشین‌های حمل سوخت مسافت‌های طولانی را برای رسیدن به مقصد طی می‌کنند. با استفاده از ردیاب خودرو زمان شروع حرکت و توقف خودروها مشخص می‌شود. اگر راننده‌ای مدت زمان طولانی‌تری بدون توقف رانندگی کند، مدیریت ناوگان به او اخطار ایست می‌دهد.

داشتن استراحت کافی تا حد زیادی از تصادفات رانندگی پیشگیری می‌کند.

استفاده از ردیاب برای کاهش میزان مصرف سوخت

یکی از هزینه‌های بزرگ شرکت‌های سوخت‌رسانی تامین هزینه سوخت موردنیاز خودروها است. با وجود ردیاب در این ماشین‌ها می‌توان مسیرهای کوتاه‌تری برای رانندگان در نظر گرفت تا در مصرف سوخت صرفه‌جویی شود.

کاربرد ردیاب در حفظ امنیت ماشین‌های حمل سوخت

ماشین‌های حمل سوخت با توجه به محموله‌ای که حمل می‌کنند، همیشه در معرض خطر سرقت قرار دارند. وجود ردیاب در ماشین‌های حمل سوخت به مدیریت ناوگان کمک می‌کند تا متوجه وضعیت اضطراری خودرو شود. اگر خودرو از مسیر منحرف شود، مدیریت ناوگان متوجه این انحراف شده و به‌صورت خودکار با راننده تماس گرفته می‌شود.

اگر حادثه یا سرقتی اتفاق بیفتد با گزارش به پلیس و گروه‌های امداد و دسترسی به‌موقع به راننده و ماشین از ایجاد خسارت جلوگیری می‌شود.

000 3

ردیاب تریلی

نقش کاربردی ردیاب در افزایش بهره‌وری خودروهای حمل سوخت

شرکت‌های حمل سوخت نیز به کمک تکنولوژی ردیاب‌ها می‌توانند علاوه بر افزایش بهره‌وری، رانندگان و محموله آن‌ها را از خطرات احتمالی حفظ کنند. البته برای استفاده از ردیاب در حجم گسترده و مدت زمان طولانی نیاز به ردیاب‌های با قدرت بالا است که در کنار کاربرد آسان بتواند تا مدت زیادی بدون استفاده از برق اطلاعات دقیق را به مرکز مدیریت ردیاب انتقال دهد.

در سایت gpskhodro.com به‌ انواع ردیاب‌های موجود در بازار دسترسی داشته و می‌توانید ویژگی‌ و کارکرد ردیاب‌ها را با یک‌دیگر مقایسه کنید. اگر نیاز به مشاوره حرفه‌ای و رایگان دارید با تلفن ۰۲۱۸۸۸۰۱۳۲۵ تماس بگیرید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.