کد مطلب: ۴۶۹۲۴۷

رئیس اتحادیه املاک بابل در گفتگو با تجارت‌نیوز:

عراقی‌ها، مهم‌ترین مشتری ویلا در شمال کشورند

عراقی‌ها، مهم‌ترین مشتری ویلا در شمال کشورند

رئیس اتحادیه املاک بابل می‌گوید: عراقی‌ها، مشهدی‌ها و اصفهانی‌ها افرادی هستند که بالاترین متقاضی خرید ویلا در شمال هستند. کف قیمت یک ویلای 150 متری با 100 متر بنا نیز حدود یک میلیارد تومان است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، کاهش ارزش پول ملی ایران، تقاضای عراقی‌ها برای خرید ملک در ایران را افزایش داده است. رئیس اتحادیه املاک بابل در حالی افزایش معاملات ویلا توسط عراقی‌ها در شهرهای شمالی ایران را تائید می‌کند که چندی پیش دبیر انجمن انبوه‌سازان تهران از سرمایه‌گذاری عراقی‌ها در بازار مسکن ایران سخن گفت.

در همین حال رئیس اتحادیه املاک بابل با اشاره به ردپای ورود عراقی‌ها در بازار ویلای شمال به تجارت‌نیوز گفت: عراقی‌ها، مشهدی‌ها و اصفهانی‌ها بیشترین متقاضی خرید ویلا در شمال هستند اما با افزایش قیمت ویلا در شهرهای شمالی ورود عراقی‌ها در بازار مسکن شمال بیشتر شده است.

رضا صادقی افزود: با افزایش قیمت مسکن خریداران و فروشندگان ویلا ترسو شده‌اند؛ به طوری‌که در یک ماه گذشته فسخ قرارداد خرید و فروش ویلا افزایش یافته بود اما فعلا بازار معاملات خرید و فروش خانه در شمال کشور راکد است.

او با اشاره به سقف و کف قیمت ویلا در شمال ایران اشاره و اظهار کرد: قیمت آپارتمان 100 متری در شمال ایران از متری هشت میلیون تومان آغاز می‌شود. کمترین قیمت یک ویلای 150 متری با 100 متر بنا حدود یک میلیارد تومان است.

صادقی در توصیه‌ای به دولتمردان گفت: دولتمردان باید تدابیری برای افزایش تغییر کاربری اراضی حاشیه شهر داشته باشند و گرنه چنانچه قرار باشد این رویه به همین منوال پیش رود دیگر دهک‌های ضعیف جامعه تا 30 سال آینده توان خرید یک آپارتمان را نخواهند داشت.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • بدبخت

    پسرعموی 18 سالم رفت جبهه شهید شد تا اینا بیان شمال ویلا بخرن

    • ناشناس

      تا بوده همین بوده

    • ناشناس

      ها دگ خودمون با دست خودمون داریم سرزمینمان رو تقدیم میکنیم

  • javeed

    پول عراق دلار هست .ارزش دلار اونها در ایران باعث شده جووناشون براحتی بیان ایران و هر کاری اراده کنند انجام بدهند .از مسعولان خواهش میکنیم جلوی ورود اونها رو بگیرند .و نگذارند از جانب اجنبی به حریم ما دست درازی بشه.بخاطر شهدا.

  • ناشناس

    بنا بود ی وجب خاکمون دست اونا نیفته
    چه دلاورا وچه شیر مردایی بودن که جلوشون ایستادن

  • ناشناس

    تاریخ چگونه یاد خواهد کرد از این دوران؟
    جای تاسف است

  • ناشناس

    بابا بگذارید پول بیاد تو کشور، حالا چند تا عراقی اومدن شمال ویلا خریدن، ترکیه و کلی کشور دیگه صبح تا شب تبلیغ میکنن بیایین خونه و آپارتمان بهترین جاهای ترکیه بخرین، اگر اینطوره ینی اونا هم دارن خاکشونو دودستی تقدیم میکنن در حالی که این ماییم داریم پولمونو دو دستی تقدیم میکنیم، تا چی میشه نباید جنگ رو با هر چیزی قاطی کرد، خیلی از کشورها با هم جنگیدن الان دارن تو کشورهای هم سرمایه گذاری میکنن…

  • ناشناس

    با وضعی اقایون درپیش گرفتن باید شمالو مازندرانو بدیم به عراقی وغیر خودمون بزنیم بچاک ماکه دیگه عمرمون تموم شد

  • ناشناس

    سلام چرا باید یه خارجی زمین مملکت منو بخره؟

  • ایران

    عراقی ها ؟بر اساس کدام قانون ؟

  • ناشناس

    مگه فروش ملک به اتباع بیگانه ممنوع نیست پس چطور اینا میتونن ملک بخرن