کد مطلب: ۳۵۴۶۰۸

کارنامه بازار سرمایه در روز چهارم اسفند ماه سال ۱۳۹۷

استقبال ۴۷۰۰ واحدی بورس از FATF / فلزات اساسی شاخص‌ساز شدند

استقبال 4700 واحدی بورس از FATF / فلزات اساسی شاخص‌ساز شدند

بازار در اولین واکنش به تمدید چهارماهه مهلت ایران توسط FATF معاملات مثبتی را در اکثر گروه‌ها به ثبت رساند. این مسئله باعث شد بازار در جریان معاملات امروز با رشد بیش از 4700 واحدی معادل سه واحد درصد در کانال 164 هزار واحد قرار گیرد. فلزی‌ها برای چندمین روز متوالی همچنان بزرگترین حامی نماگر اصلی بازار هستند، به‌طوری که این گروه با معاملاتی به ارزش 147 میلیارد تومان برترین گروه‌ صنعتی امروز بود.

بازار سهام اسفند ماه با خوش‌بینی بیشتری نسبت به قبل آغاز به کار کرده است.

بورس امروز را با یک اتفاق مثبت آغاز کرد و آن هم تعلیق اقدامات تقابلی گروه ویژه اقدام مالی علیه ایران به مدت چهار ماه دیگر است، این مسئله باعث شد بازار در شروع جریان معاملات امروز با رشد هزار واحدی شاخص کل همراه شود.

شاخص کل بورس ، در جریان معاملات امروز با رشد بیش از 4700 واحدی معادل سه واحد درصد و جهش از کانال 157 هزار واحد در سطح 164 هزار و 267 واحد قرار گرفت.

به گزارش تجارت‌نیوز، در طول جریان معاملات امروز، چهارم اسفند ماه سال ۱۳۹۷، بیش از 301 هزار معامله به ارزش 949 میلیارد تومان انجام شد و ارزش بازار سهام تا سطح 628 هزار میلیارد تومان افزایش یافت.

همانطور که کارشناسان و تحلیلگران بازار سرمایه در پیش‌بینی هفتگی بورس در هفته جاری به پیشرو بودن گروه فلزات اساسی اشاره کرده بودند، برترین گروه‌های صنعتی امروز، گروه‌های فلرات اساسی و شیمیایی بودند که بیشترین ارزش معاملات امروز را در اختیار داشتند.

گروه فلرات اساسی با سقبت گرفتن از گروه‌های دیگر با معاملاتی به ارزش 147 میلیارد تومان در صدر قرار گرفت.

رشد بورس با تعلیق تمدید FATF

پربازده‌ترین گروه‌های صنعتی در بازار امروز بورس کانه فلزی و فرآورده‌های نفتی و زیان‌ده‌ترین آن‌ها محصولات کاغذی بودند.

رشد بورس با تعلیق تمدید FATF

بیشترین تاثیر مثبت را نمادهای فولاد، فملی و کگل و بیشترین تاثیر منفی را نمادهای های وب، دعبید و آپ بر شاخص کل و ارزش بازار سهام امروز داشتند.

همچنین در میان نمادهای بورسی بیشترین تقاضا معادل 12.9 میلیارد تومان متعلق به نماد افق و بیشترین عرضه نیز با 9.8 میلیارد تومان مربوط به نمادهای وب بود.

رشد بورس با تعلیق تمدید FATF

همچنین شاخص کل بازار فرابورس نیز با رشد 38 واحدی از مرز دو هزار واحدی عبور کرد و در سطح دو هزار و 28 واحد قرار گرفت که نمادهای زاگرس و کگهر بیشترین تاثیر مثبت را بر روی ارزش این بازار داشته‌اند.

واکاوی اتفاقات امروز بورس

ورود نقدینگی تازه به معاملات امروز بازار سهام کاملا مشهود بود. بازار در اولین واکنش به تمدید چهارماهه مهلت ایران توسط FATF معاملات مثبتی را در اکثر گروه‌ها به ثبت رساند.

درگروه فلزات اساسی، معاملات تقریبا یک‌دست سبز در نمادها شکل گرفته بود. نماد فملی به علت افزایش خوب قیمت مس و احتمال بهبود روند صادرات در آینده، معاملات پرحجمی را در بالاترین قیمت روزانه تجربه کرد.

در اکثر نمادهای خودرویی نیز معاملاتی در دامنه مثبت صورت گرفت. ایران خودرو و سایپا در حالی که اعلام کرده بودند تا پایان سال هر روزه فروش فوری دارند، در جریان معاملات امروز در بالاترین قیمت روزانه قرار ذاشتند.

در گروه زارعت، معاملاتی سرتاسر قرمز در جریان بود و خریداران در تمام نمادهای این گروه عقب‌نشینی کردند. نماد زفکا، با بیش از 5 میلیون حجم، بیشترین عرضه را در این گروه داشت.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.