کد مطلب: ۵۶۵۵۲۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

رشد بیش از ۱۲ درصدی بورس / بازارهای طلا و ارز به کدام سمت رفتند؟

رشد بیش از ۱۲ درصدی بورس / بازارهای طلا و ارز به کدام سمت رفتند؟

بررسی روند شاخص کل بورس در یک ماه اخیر نشان می‌دهد که بازار سرمایه در حال به دست آوردن تعادل خود است. در تیر بورس با رشد بیش از ۱۲ درصدی بیشترین بازدهی را نسبت به بازارهای طلا و ارز داشته است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در چهارمین ماه سال بورس با بازدهی بیش از ۱۲ درصدی بیشترین بازدهی را نسبت به دیگر بازارها از آن خود کرد. بازارهای طلا و ارز نیز در ماه اخیر روند صعودی داشتند.

شاخص کل بورس

شاخص کل بورس در تیر ۱۲٫۲ درصد رشد کرده است که بیشترین مقدار طی ماه‌های اخیر است.

براساس داده‌های سازمان بورس و اوراق بهادار، شاخص کل بازار سرمایه در پایان خرداد یک میلیون و ۱۶۸ هزار واحدی قرار داشت که با رشد ۱۴۳ هزار واحدی در تیر به سطح یک میلیون و ۳۱۱ هزار واحدی رسید.

دلار صراقی ملی

دلار در چهارمین ماه امسال ۴٫۳ درصد رشد کرد.

براساس نرخ اعلامی صرافی ملی قیمت دلار در پایان تیر با قرار گرفتن روی نرخ ۲۴ هزار و ۶۳۰ تومان به کار خود پایان داد. این شاخص بازار ارز در یک ماه اخیر بیش از هزار تومان افزایش قیمت داشته است.

دلار در خرداد نیز روند صعودی داشت و در پایان ماه روی نرخ ۲۳ هزار و ۶۰۰ تومان ایستاد.

تیر امسال

طلای ۱۸ عیار

طلای ۱۸ عیار از ابتدای سال تاکنون در کانال یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان نوسان کرده است. این فلز ارزشمند در ماهی که گذشت ۲۷ هزار تومان افزایش قیمت یافت.

قیمت طلا در پایان خرداد یک میلیون و ۲۷ هزار تومان بود که با رشد ۲٫۶ درصدی در یک ماه اخیر به نرخ یک میلیون و ۵۴ هزار تومان رسید.

سکه امامی

دیگر فلز گرانبهای بازار طلا، سکه امامی است که در تیر ماه همانند طلای ۱۸ عیار رشد کرده است.

براساس داده‌های شبکه اطلاع‌رسانی طلا سکه و ارز، قیمت سکه طرح جدید تا یک ماه قبل روی نرخ ۱۰ میلیون و ۲۷۲ هزار تومان قرار داشت اما در تیر ۳۳۴ هزار تومان افزایش قیمت داشت.

تا پایان معاملات روز آخر تیر، سکه با رشد ۳٫۲ درصدی به نرخ ۱۰ میلیون و ۶۰۶ هزار تومان رسید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    خبر را بخوانید وقتی گفتند بورس در طولانی مدت خودش رو نشون میده همینه و حالا معلوم شد از بازارهای موازی جلوزده و بازده بیشتری داره اونها که عجول بودند با زیان فروختند حالا به بورس و سهام و سهامداری ناسزا میگند ولی تقصیر خودشونه