کد مطلب: ۳۵۵۹۷۶

رشد تولید فولاد در جهان آهسته شد

رشد تولید فولاد در جهان آهسته شد

تولید فولاد خام ۶۴ کشور عضو انجمن جهانی فولاد (ورلد استیل) در ژانویه با یک درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته، به ۱۴۶.۷ میلیون تن رسید.

تولید فولاد خام ۶۴ کشور عضو انجمن جهانی فولاد (ورلد استیل) در ژانویه با یک درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته، به ۱۴۶.۷ میلیون تن رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز، آمار ورلد استیل نشان داد بزرگترین افزایش تولید فولاد خام در ژانویه متعلق به آمریکا بود و تولید این کشور با ۱۱ درصد رشد نسبت به ژانویه سال ۲۰۱۸، به ۷.۶ میلیون تن رسید.

بزرگترین کاهش تولید نیز مربوط به ترکیه بود و تولید این کشور با ۱۹.۵ درصد کاهش در مقایسه با ژانویه سال میلادی گذشته، به ۲.۶ میلیون تن رسید.

ایران در ماه میلادی گذشته ۲.۲ میلیون تن فولاد خام تولید کرد که ۲.۶ درصد در مقایسه با ژانویه سال ۲۰۱۸ کاهش داشت.

بنا بر برآورد انجمن آهن و فولاد چین، تولید فولاد خام چین در ژانویه ۴.۳ درصد در مقایسه با ژانویه سال گذشته افزایش یافت و به ۷۵ میلیون تن رسید.

با این حال، بنا بر آمار ورلد استیل، تولید سایر کشورهای آسیایی کاهش داشت. تولید هند با ۱.۹ درصد کاهش، به ۹.۲ میلیون تن رسید. ژاپن ۸.۱ میلیون تن فولاد خام تولید کرد که ۹.۸ درصد کمتر از ژانویه سال گذشته بود. تولید کره جنوبی نیز با ۱.۵ درصد کاهش، به ۶.۲ میلیون تن رسید.

در اتحادیه اروپا، تولید فولاد خام ایتالیا با ۳.۶ درصد کاهش نسبت به ژانویه سال ۲۰۱۸، به ۲ میلیون تن رسید در حالی که تولید فرانسه نیز ۹.۷ درصد سقوط کرد و به ۱.۲ میلیون تن بالغ شد. از سوی دیگر اسپانیا در همین مدت ۱.۲ میلیون تن فولاد خام تولید کرد که ۵.۹ درصد رشد سالانه نشان داد.

اوکراین با ۴.۹ درصد کاهش، ۱.۹ میلیون تن فولاد خام و برزیل با ۲.۳ درصد افزایش، ۲.۹ میلیون تن فولاد خام تولید کرد. تولید روسیه نیز ۴.۵ درصد کاهش داشت و به ۵.۷ میلیون تن بالغ شد.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.