کد مطلب: ۴۱۲۱۰۳

بررسی تجارت‌نیوز از روند هفتگی دلار و طلا در بازارهای جهانی

رشد دلار و افت طلا در هفته سوم نوامبر / ادامه ناامیدی‌ها به پایان جنگ تجاری

رشد دلار و افت طلا در هفته سوم نوامبر / ادامه ناامیدی‌ها به پایان جنگ تجاری

کاهش خوش‌بینی‌ها به حصول توافق تجاری، تصویب طرح حمایت از حقوق بشر و دموکراسی هنگ‌کنگ در آمریکا و داده‌های مثبت اقتصادی در ایالات متحده موجب رشد 027 درصدی شاخص دلار و افت 0.47 درصدی طلا در هفته سوم نوامبر شد.

شاخص دلار که در اولین روز از معاملات هفتگی در بازارهای جهانی در سطح 97.80 قرار داشت، در آخرین روز از معاملات یعنی جمعه به 98.27 واحد رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، کاهش امیدها به حصول توافق تجاری میان چین و ایالات متحده آمریکا از مهم‌ترین دلایل رشد شاخص دلار به‌عنوان دارایی امن بوده است.

18 ماه از جنگ تجاری میان ایالات متحده آمریکا و چین می‌گذرد و درحالی‌که در هفته‌های اخیر صحبت از پایان مناقشات اقتصادی پس از شروع فاز اول توافق تجاری بود، هفته گذشته مقامات چینی نسبت به این توافق ابراز بدبینی کردند.

به‌گفته تحلیلگران، پیشرفت قابل توجهی در روند مذاکرات تجاری حس نمی‌شود و به‌نظر می‌رسد، طرفین مشکلی در به تاخیر انداختن فاز اول توافق تجاری ندارند.

شاخص دلار که نرخ برابری آن را در برابر سبدی از ارزهای جهانی اندازه‌گیری می‌کند، در هفته سوم نوامبر با رشد 0.27 درصدی مواجه شد.

نمودار زیر روند هفتگی شاخص دلار را در یک هفته گذشته نشان می‌دهد:

قیمت جهانی دلار

رشد 0.27 درصدی دلار در هفته سوم نوامبر

از دیگر عواملی که دلار، یوان و سایر ارزها را در هفته گذشته تحت تاثیر قرار داد، ادامه ناآرامی‌ها در هنگ‌کنگ بوده است.

طرح حمایت از حقوق بشر و دموکراسی هنگ‌کنگ هفته گذشته از سوی سنای ایالات متحده و مجلس نمایندگان آمریکا تصویب و برای تایید به دونالد ترامپ ارسال شد.

پکن آمریکا را به مداخله در امور داخلی این کشور متهم و اعلام کرده به این اقدام آمریکا پاسخ خواهد داد. چین همچنین در اعتراض به این ایالات متحده، دیپلمات‌های خود را از واشینگتن فراخوانده است.

با رشد شاخص دلار اما قیمت جهانی طلا در هفته سوم نوامبر روند کاهشی به خود گرفت و با افت 0.47 درصدی مواجه شد.

فلز زرد که در اولین روز از معاملات هفتگی با قیمت هزار و 471 دلار معامله می‌شد، روز جمعه به هزار و 461 دلار به‌ازای هر اونس رسید.

داده‌های اقتصادی منتشرشده در ایالات متحده خبر از رشد بخش تولید و خدمات در این کشور می‌دهد. این داده‌ها رشد دلار و افت طلا را در هفته‌ای گذشت موجب شد.

نمودار زیر روند هفتگی طلا را در هفته سوم نوامبر نشان می‌دهد:

قیمت جهانی طلا

افت 0.47 درصدی طلا در هفته سوم نوامبر

گزارش‌ها نشان می‌دهد، تحت تاثیر افزایش عدم قطعیت ناشی از جنگ تجاری، طلا در سال جاری میلادی 14 درصد رشد کرده است. این بهترین عملکرد سالانه فلز زرد طی 9 سال گذشته محسوب می‌شود.

جدیدترین اتفاقات مربوط به طلا را می‌توانید در سلسله اخبار قیمت جهانی طلا تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.