کد مطلب: ۶۹۰۸۷۶

رشد سهم بانک‌ها از نقدینگی خرداد ۱۴۰۱

رشد سهم بانک‌ها از نقدینگی خرداد ۱۴۰۱

یکی از شاخص‌های مهم که هر ماه بانک مرکزی آن را منتشر می‌کند روند تراکنش‌های بانکی است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سهم تراکنش بانکی از نقدینگی خرداد برابر با ۱۲٫۷درصد بود و در قله سال جاری قرار گرفته است. بررسی حجم تراکنش بانکی در خرداد در مقایسه با سال قبل نشان از رشد ۳۳درصدی این شاخص دارد.

اکوایران گزارش داد، رقم تراکنش‌های بانکی در هر ماه به صورت مجموع خودپردازها و شعب بانکی را شامل می‌شود و روندی از شاخص کل در کشور ارائه می‌دهد.

در همین رابطه آمارهای این نهاد نشان می‌دهد مجموع تراکنش‌های بانکی در خرداد امسال برابر با ۶۵۰هزار میلیارد تومان است.

روند صعودی گردش پول بانکی در سال ۱۴۰۱

طبق آمارهای بانک مرکزی در خرداد امسال مجموع تراکنش‌های بانکی در خودپردازها و سایر شعب بانکی برابر با ۶۵۰ همت بوده و از ماه قبل از خود ۱۲٫۸درصد بیشتر شده است.

روند آماری این شاخص درکشور نشان دهنده آن است که میزان تراکنش‌ها در هر ماه امسال روندی صعودی داشته است اما رشد سالانه این ترتیب را رعایت نکرد.

ezgif.com gif maker 2

رکورد رشد سالانه تراکنش بانکی در فروردین

به طور کلی مقایسه حجم کل گردش پولی در بانک‌ها در پایان بهار با موقعیت مشابه خود در سال گذشته نشان از رشد ۳۳درصدی این شاخص دارد.

این در حالی است که رشد نقطه‌ای در فروردین امسال برابر با ۳۷٫۲درصد بوده که بالاترین رکورد را در سال جاری داشته است.

ezgif.com gif maker 1 1

رکوردزنی سهم تراکنش از نقدینگی

در خرداد امسال نقدینگی امسال به ۵هزار و ۱۰۵هزار میلیارد تومان رسید. بررسی نسبت این شاخص به کل نقدینگی دراین ماه نشان‌دهنده آن است که سهم تراکنش‌های بانکی در نقدینگی این مقطع در حدود ۱۲٫۷درصد بوده است.

بررسی روند سهم این شاخص از نقدینگی نشان می‌دهد هر ماه این روند صعودی بوده و اکنون در بالاترین سطح خود در سال جاری قرار گرفته است.

ezgif.com gif maker 3

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.