کد مطلب: ۶۷۷۴۱۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

رکود سبز بورس؛ رشد کم‌رمق بورس ادامه دارد

رکود سبز بورس؛ رشد کم‌رمق بورس ادامه دارد

بورس تهران امروز نیز مانند روز گذشته به حرکت خود ادامه داد، به عبارتی با توجه به شواهد موجود به نظر می‌رسد فعلا رشد کم‌رمق بورس ادامه دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بورس تهران امروز نیز مانند روز گذشته به حرکت خود ادامه داد، به عبارتی می توان گفت با توجه به شواهد موجود به نظر می‌رسد فعلا رشد کم‌رمق بورس ادامه خواهد داشت.

شاخص کل بورس تهران امروز با رشدی بیش از ۳ هزار واحدی به کار خود پایان داد. شاخص کل با صعود ۳۹۱۲ واحدی به محدوده یک میلیون و ۵۱۱ هزار واحدی رسید و بازار معاملات را در روز سه شنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۱ به پایان رساند.

شاخص هم‌وزن بورس تهران نیز با رشدی ۳۲۳ واحدی در ۴۲۰ هزار واحدی به کار خود پایان داد. این وضعیت که حاکی از تداوم رکودی سبز در بازار سهام است بسیاری از فعالان بورس را نگران کرده است. نگاهی به ارزش معاملات نیز این نگرانی را تشدید کرده و بسیاری این روزها این مولفه بازار سرمایه را به عنوان قطب نمای بورس برای خروج از رکود تحت نظر گرفته‌اند.

رشد کم‌رمق بورس تا چه زمانی ادامه دارد؟

به باور بسیاری از کارشناسان آنچه در بازار سهام می‌گذرد ناشی از وجود ریسک‌های اساسی و بنیادینی بوده که باعث بروز رکود در این حوزه شده است. از برجام و دخالت‌های دولت گرفته تا شائبه دست بردن حقوقی‌در روند بازار که موجبات نگرانی بسیاری را فراهم کرده است. از سوی دیگر روند تغییرات نرخ ارز نیز این ابهامات را تشدید کرده و به نظر می‌رسد برخوردهایی که در این حوزه اتفاق افتاده، نگرانی ها را تشدید کرده است. البته بحث ارز توافقی نیز توانست اندکی از این نگرانی ها بکاهد. اما بسیاری اعتقاد دارند این طرح نیز دردی از بازار سهام دوا نکرده و مشکل شکاف عمیق بین ارزهای بازار آزاد و نیمایی به نحو دیگر ادامه دارد.

شاخص دستکاری می‌شود؟

از سویی هم برخی از سهامداران و فعالان بازار اعتقاد دارند شاخص همین حالا دستکاری می شود. به این معنا که اوضاع کلی بازار مساعد نیست اما با تقویت چند سهم شاخص ساز و بزرگ روند حرکتی بازار مثبت می‌شود. در واقع تحلیلگران بر این باورند که دولت فعلا از سقوط شاخص به کانال پایینتر ممانعت می کند تا نارضایتی سهامداران بیش از این تشدید نشود. از طرفی اما بسیاری از حقیقی‌های بازار اوضاع بسیار نامساعدی دارند. برخلاف روند رشد کم‌رمق بورس اما این دسته از اهالی بازار در ضررهای سنگین و بسیار عمیقی بسر می‌برند و این رویکرد دولت را برخلاف همه وعده‌هایی که ابراهیم رییسی سر داده بود می‌دانند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • علی

    جک نگید قیمتها در بورس با نرخ دلار 15000 تومانی است فعلا دولت در حال سرکوب بورس است و بورس را تبدیل به نهادی دستوری کرده است …!!!!!!!!!!!!

  • ناشناس

    حقوقی بیشرف و بی ناموس و حرامخور از طریق کُددبه کُد کردن و عرضه های آبشاری خودشان باعث سقوط بورس شدند.
    حقوقی بی وجدان از یک طرف به اسم حقیقی می فروشد و عرضه آبشاری می‌کند و از طرفی دیگر که قیمت سهم پایین می آید به اسم حقیقی خرید می‌کند در صورتی که حقوقی هست ولی بهداسم حقیقی !!!!!!!!!!!!!!!!
    قوه ی قضائیه و دادستان کل کشور باید از افراد خبره در این موضوع استفاده کند تا مچ حقوقی و دستکاری کنندگان بورس و فرابورس را گرفته و آنها را رسوا ، محاکمه و مجازات کند و حق و حقوق سهامداران را از حلقوم این حرام خور ها بیرون بکشد.

  • ناشناس

    قیمت کالا دستوری وقتی تعیین بشه بورس کم رمق میشه. البته مردم هم شدن دلال بورسی‌. امروز میخره فردا با ۱ درصد سود میفروشه. این میشه که رمق بورس گرفته میشه

  • بیچاره

    با عنایت به افزایش چند صد درصدی محصولات کارخانجات از سال 98(سال ریزش بورس) به بعد و همچنین افزایش قیمت دارایی و ماشین آلات شرکتها به چه منطقی سهام شرکتها در بورس همچنان سقوط می‌کنند ویا درجا می‌زنند!با وجود تورم بالا در همه بازارهای سرمایه‌ای (مسکن،سکه،ارز) همچنان بازار بورس در کمترین حد خود قرار دارد و سرمایه‌گذاران در زیان هستند! لطفا رونق و اعتمادرا به بورس برگردانید. ادامه بورس بر این منوال به نفع تولید و کشور نیست چرا که مردم را به بازارهای سوداگری سوق می‌دهد. در کشورهای پیشرفته بورس پشتوانه اقتصاد و تولید هست اما در کشور ما این بازار سرکوب می‌شود.

  • مراتی

    ی روز جنگ ی روز تهدید ی روز انتخابات امریکا ی روز انتخابات ایران ی روز نرخ ارز ی روز بودجه دولت ب مجلس ی روز ترور ی روز شایعه فوت ی روز سالگرد ی روز برجام ی روز ارز نیمایی ی روز حقوقی ی روز حقیقی ی روز استعفای مدیر بورس ی روز تحریم ی روز تورم ی روز ی روز خسته شدیم خوب همه رو گذاشتین سر کار دوستان بورس چون پول من و شما توش هست رکود داره وگرنه اگه پول دولت بود الان سر ب فلک میکشید تمام سهمهایی ک دارم بالای ۶۰درصد ضرر هستم سهم دی ۸۰درصد ضرر هستم ب نظر شما شاخص ۷۰۰هزار هست یا یک میلیون پانصد؟

  • ناشناس

    من دارایکم خریدم الان نزدیک سه سال منفی خیر نبینید

  • ناشناس

    من سه سال دارایکم خریدم همش منفی

  • ناشناس

    کالاهای کارخانه ها و شرکت ها بیرون از بورس سر به فلک کشیده ولی توبورس قیمتها منفی صفرشده دولت اگه راست میگه بیاد بیرون جلو قیمتاروبگیره بورس رو ول کنید تورو به هردین و آیینی ک میپرستیددست ازسربورس برداری بزارید راه خودش رو بره

  • عبدالله

    درود
    هنوز۳روزنشده.تحمل کنید بعدازسپری شدن۳روزاونوقت درست میشه

  • ناشناس

    تا موقعی که چوب حراج به سرمایه وسهام های خود بزنیم و مفت بفروشیم‌ بورس از این بدتر هم میشود و بیشتر ضرر میکنیم فقط باید فروشنده نباشید