کد مطلب: ۴۰۷۸۰۵

بررسی تجارت‌نیوز از کارنامه هفتگی بازار سرمایه:

بورس در اولین هفته آبان یک درصد رشد کرد

بورس در اولین هفته آبان یک درصد رشد کرد

بورس اوراق بهادار در هفته‌ نسیتا تعطیلی که پشت سر گذاشت، توانست بازدهی منفی هفته پیشین خود را جبران کند و با رشدی 1.2 درصدی، پایانی مثبت را رقم بزند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بورس اوراق بهادار در هفته‌ نسیتا تعطیلی که پشت سر گذاشت، توانست بازدهی منفی هفته پیشین خود را جبران کند و با رشدی 1.2 درصدی، پایانی مثبت را رقم بزند.

شاخص کل بورس در هفته ابتدایی آبان ماه، با افزایش بیش از 3800 واحد، در کانال 309 هزار کار خود را به پایان رساند.

هفته اول آبان

بازار سهام در روز شنبه

بورس در آغاز هفته نیمه تعطیل جاری، کار خود را با افت به پایان رساند؛ در این روز شاخص کل بورس با افتی بیش از دو هزار واحدی، به کانال ۳۰۳ هزار شود.

در این روز بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص، نمادهای فارس، شبندر و شبریز گذاشتند.

بازار سهام در روز دوشنبه

بورس در دومین روز کاری هفته کار خود را در محدوده مثبت به پایان رساند؛ در این روز شاخص کل با رشدی کمتر از یک درصد، در آستانه ورود به کانال ۳۰۶ هزار واحدی قرار گرفت. همچنین شاخص کل هم وزن نیز رشدی بیش از ۱۷۰۰ واحد را تجربه کرد.

نمادهای نفتی بورس در روز جاری، بیشترین تاثیر منفی و شتران، خودرو و حکشتی، بیشترین تاثیر مثبت را بر دماسنج بازار سهام برجای گذاشتند.

بازار سهام در روز چهارشنبه

بازار سهام در آخرین روز کاری هفته، در محدوده مثبت به پایان رساند؛ در این روز شاخص کل بورس با رشدی نزدیک به ۳۷۰۰ واحد، در کانال ۳۰۹ هزار قرار گرفت. همچنین شاخص کل هم وزن نیز در این روز، رشدی ۲۶۰۰ واحدی را تجربه کرد.

بیشترین تاثیر منفی را در شاخص کل امروز، نمادهای پتروشیمی گذاشتند؛ از نگاه برخی از کارشناسان، علت این مساله هم به خاطر پخش شایعه‌ای مبنی بر افزایش سطح مالیات این گروه در سال آینده عنوان شده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.