کد مطلب: ۱۳۶۶۶۹

رشد ۱۱.۸ درصدی اجاره مسکن در تهران به روایت مرکز آمار

رشد ۱۱.۸ درصدی اجاره مسکن در تهران به روایت مرکز آمار

مرکز آمار ایران از افزایش ۶.۶ درصدی قیمت فروش یک متر مربع زیربنای مسکونی و افزایش ۱۱.۸ درصدی متوسط مبلغ اجاره‌بهای مسکن در تهران در زمستان ۹۵ خبر داد.

به گزارش تجارت‌نیوز، مرکز آمار ایران از افزایش 6.6 درصدی قیمت فروش یک متر مربع زیربنای مسکونی و افزایش 11.8 درصدی متوسط مبلغ اجاره به‌علاوه سه درصد ودیعه پرداختی برای یک متر مربع زیربنای مسکونی در زمستان 95 نسبت به زمستان در 94 در شهر تهران خبر داد.

براساس سامانه اطلاعات مدیریت معاملات املاک و مستغلات کشور، بنگاه‌های معاملات ملکی موظف هستند مشخصات کلیه معاملات خرید و فروشی که سند آن‌ها از طریق دفتر ثبت اسناد انتقال پیدا می‌کند را در این سامانه ثبت نمایند.

با توجه به این‌که کاهش یا افزایش حجم (تعداد) معاملات در مناطق شهر تهران باعث کاهش یا افزایش شدید متوسط (حسابی) قیمت در سطح کل شهر می‌شود، از متوسط تعدیل شده (وزنی) که در آن، وزن با استفاده از سهم واحدهای مسکونی دارای سکنه محاسبه می‌شود، استفاده شده تا بتوان با حذف اثر حجم معاملات، تغییرات واقعی قیمت را مشخص کرد.

متوسط قیمت فروش هر مترمربع زمین یا زمین ساختمان مسکونی کلنگی معامله‌شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در شهر تهران 44613 هزار ریال با میانگین مساحت 381 مترمربع بوده است که نسبت به فصل قبل 0.3 درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل 0.5 درصد افزایش داشته ‌است.

متوسط قیمت فروش هر مترمربع زیربنای مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در شهر تهران 43753 هزار ریال با میانگین مساحت 91 مترمربع و متوسط عمر بنای 10 سال بوده است که نسبت به فصل قبل 0.6 درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل 6.6 درصد، افزایش داشته است.

متوسط مبلغ اجاره ماهانه به‌علاوه سه درصد ودیعه پرداختی برای اجاره یک مترمربع زیربنای مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در شهر تهران 221615 ریال با میانگین مساحت 75 متر مربع و متوسط عمر بنای 14 سال بوده است که نسبت به فصل قبل 1.2 درصد کاهش و نسبت به فصل مشابه سال قبل 11.8 درصد، افزایش داشته است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.