کد مطلب: ۶۴۷۸۲۲

رشد ۳۰ درصدی واردات چین از ایران

رشد ۳۰ درصدی واردات چین از ایران

مبادلات تجاری ایران و چین در ۳ ماهه نخست سال جاری میلادی با رشد ۱۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شد و به ۳ میلیارد و ۸۵۰ میلیون دلار رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، گمرک چین اعلام کرد مبادلات تجاری ایران و چین در ۳ ماه نخست سال جاری میلادی به ۳٫۸۵ میلیارد دلار رسیده است.

مبادلات ایران و چین در ماه‌های ژانویه تا مارس امسال با رشد ۱۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شد. مبادلات دو کشور در ماه های ژانویه تا مارس ۲۰۲۱ بالغ بر ۳٫۲۵ میلیارد دلار اعلام شد.

واردات چین از ایران در ۳ ماه نخست سال جاری میلادی به ۱٫۹۳ میلیارد دلار رسید. این رقم با رشد قابل توجه ۳۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شد. چین در ماه های ژانویه تا مارس ۲۰۲۱ بالغ بر ۱٫۴۸ میلیارد دلار کالا از ایران وارد کرده بود.

صادرات چین به ایران نیز در ماه‌های ژانویه تا مارس ۲۰۲۲ رشد ۸ درصدی داشت و به ۱٫۹۲ میلیارد دلار رسید. چین در مدت مشابه سال قبل ۱٫۷۷ میلیارد دلار کالا به ایران صادر کرده بود.

منبع: تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    نفت و مواد اولیه است !!! تو اقتصاد امروز ارشی نداره

  • محسنی

    چینی ها نفت و مواد خام معدنی رو میخرند و جنس های درجه سوم و خودروهای بی کیفیت که حتی تو خود چین هم خریدار ندارد رو توسط یکسری تاجر وارد ایران میکنند….