کد مطلب: ۲۸۵۹۹۶

رشد ۸۶ درصدی صادرات غیرنفتی ایران به اندونزی

رشد 86 درصدی صادرات غیرنفتی ایران به اندونزی

رایزن بازرگانی ایران در اندونزی گفت: صادرات غیرنفتی ایران به اندونزی در جنوب شرق آسیا در سه‌ماهه اول امسال 86 درصد رشد داشته است.

رایزن بازرگانی ایران در اندونزی گفت: صادرات غیرنفتی ایران به اندونزی در جنوب شرق آسیا در سه‌ماهه اول امسال 86 درصد رشد داشته است.

به گزارش تجارت‌نیوز، انور کمری روز چهارشنبه افزود: بر اساس آمارهای منتشر شده توسط گمرک جمهوری اسلامی ایران، صادرات غیرنفتی کشور به اندونزی در سه‌ماهه ابتدای سال جاری نسبت به دوره مشابه سال گذشته از نظر ارزشی 86 درصد و از نظر وزنی 52 درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی گفت: طبق این آمارها صادرات ایران به اندونزی در سه‌ماهه ابتدای سال گذشته 134 میلیون دلار بوده که در سه‌ماهه سال جاری به 250 میلیون دلار رسیده است.

کمری توضیح داد: این آمارها نشان می‌دهد که در بیشتر گروه‌های کالایی از جمله فلزات معمولی، صنایع شیمیایی، محصولات معدنی، مواد نساجی، محصولات غذایی، پلاستیک، شاهد رشد صادرات بوده‌ایم.

رایزن بازرگانی ایران در اندونزی گفت: بر اساس این آمارها بیشترین حجم صادرات به اندونزی مرتبط با محصولات معدنی و سوخت‌های معدنی با 158 میلیون دلار و فلزات معمولی از جمله فولاد با 85 میلیون دلار است.

وی افزود: همچنین از نظر متوسط قیمیت هر تن محصولات صادراتی نیز شاهد بهبود وضعیت هستیم به‎گونه‌ای که در سه‌ماهه ابتدای سال گذشته متوسط قیمت هر تن محصولات صادراتی به اندونزی 309 دلار بوده که در سال جاری به 379 دلار رسیده که نشان از متنوع شدن محصولات صادراتی و صادرات محصولات با ارزش افزوده بالاتر است.

بر این اساس «در این دوره زمانی واردت از اندونزی حدود 59 میلیون دلار بوده که 190 میلون دلار تراز تجاری مثبت به سود ایران را نشان می‌دهد».

کمری تاکید کرد: اندونزی به عنوان بزرگترین کشور و اقتصاد جنوب شرق آسیا ظرفیت‌های زیادی برای صادرات محصولات ایران دارد و نگاه ویژه شرکت‌های ایرانی به این بازار و مشارکت فعال در نمایشگاه‌ها می‌تواند باعث گسترش نفوذ کالاهای ایرانی در این بازار شود.

جمهوری اندونزی به پایتختی جاکارتا یکی از کشورهای آسیای جنوب شرقی، چهارمین کشور پرجمعیت دنیا و اولین کشور مسلمان پرجمعیت جهان است.

اندونزی که درسال‌های اخیر با رشد اقتصادی قابل توجهی روبرو بوده در سال جاری نیز رشد قوی اقتصای خود را ادامه خواهد داد.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.