کد مطلب: ۶۳۴۵۸۴

مبلغ حقوق سال آینده کارگران مشخص شد/ رقم سبد معیشتی چقدر است؟

مبلغ حقوق سال آینده کارگران مشخص شد/ رقم سبد معیشتی چقدر است؟

نزدیک به روزهای پایانی سال قرار داریم، در حالیکه رقم حقوق کارگران هنوز مشخص نشده است. تکلیف چیست؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، با توجه به مشخص نشدن رقم دقیق حقوق کارگران آیا سبد معیشتی می‌تواند مبنای حقوق قرار بگیرد؟

به نقل از ایسنا ، حدود یک ماه است که حقوق کارکنان دولت مشخص شده؛ اما هنوز رقم حقوق کارگران اعلام نشده و کارگران منتظرند تا شورای حقوق و دستمزد، حقوق کارگران برای سال آینده را مشخص کند.

فرامرز توفیقی، رییس کمیته دستمزد شورای عالی کار، در اینباره گفت: فعلا اتفاق خاصی نیافتاده و نمایندگان کارفرمایان برای جمع‌بندی درخواست زمان بیشتری کرده‌اند و از این رو هنوز هیچ رقمی مشخص نیست.

وی در مورد این موضوع که نمایندگان اعلام کردند رقم دستمزد کارگران هم باید حداقل ۵میلیون و ۶۰۰هزار تومان باشد، توضیح داد: افزایش دستمزد کارگران در شورای عالی کارگر انجام می‌شود و هر عددی که تعیین شود باید در این شورا باشد و افراد خارج از آن فقط می‌توانند نظر دهند و نمی‌توانند بایدی به کار ببرند و تصمیم نهایی در شورای عالی کار و دستمزد اتخاذ خواهد شد.

رییس کمیته دستمزد شورای عالی کار درباره دستمزد مد نظر طرف کارگران گفت: نمایندگان کارگران گفتند سبد معیشت کارگران و تورم باید مبنا قرار گیرد و نماینده کارفرمایان نیز تقاضای زمان بیشتری کردند. اینکه ۸ میلیون محقق شود یا خیر به میل و اراده دولت و نمایندگان کارفرمایی باز می‌گردد. به نظر ما اگر این اتفاق نیافتد، دودش در چشم کارفرما می‌رود. کارگری که امنیت شغلی نداشته باشد و نداند می‌تواند با دستمزدش زندگی کند یا خیر قطعا کارفرماست که اول آسیب می‌بیند. زیرا کارگر در این شرایط بهره‌وری لازم را ندارد.

وی در پایان تصریح کرد: امیدوارم برای کارگران، صنعتگران تصمیم بگیرند نه سوداگران؛ سال‌هاست که سوداگرا برای کارگران تصمیم می‌گیرند؛ باید دست از سر صنعت بردارند و بگذارند صاحبان صنعت برای خود تصمیم بگیرند. به اندازه کافی برای کارگر تصمیم گرفته‌اند و نتیجه آن را هم دیده‌ایم.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.