خبر مهم:

کد مطلب: ۴۲۰۸۳۰

رمزگشایی از پیغام‌های سامانه حمایت معیشتی

رمزگشایی از پیغام‌های سامانه حمایت معیشتی

با فعال شدن دوباره سامانه رسیدگی به درخواست بسته حمایت معیشتی، سوال‌های مردمی زیاد شده است. افرادی که وارد سایت حمایت شدند پیغام‌های متفاوتی روی صفحه مانیتورشان نمایان شد که معلوم نیست چه کاری باید در برابر آن انجام دهند.

با فعال شدن دوباره سامانه رسیدگی به درخواست بسته حمایت معیشتی ، سوال‌های مردمی زیاد شده است. آنهایی هم که یارانه 45 هزار تومانی نمی‌گرفتند هم می‌خواهند از طریق سایت حمایت، اعتراض خود را ثبت کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، با اینکه بارها عنوان شده یارانه کمک معیشتی با یارانه نقدی 45 هزار تومانی متفاوت است و هر کدام را باید مجزا پیگیری کرد ولی همچنان کسانی که با اصلاح قیمت بنزین تصمیم به گرفتن یارانه 45 هزار تومانی گرفتند، کم نیستند.

از 10 دی‌ماه سایت حمایت باز شد اما با ورود یکباره تعداد زیادی از درخواست کنندگان کمک معیشت، سایت یاد شده از دسترس خارج شد ولی از روز گذشته فعالیت سایت از سر گرفته شد، افرادی که وارد سایت حمایت شدند پیغام‌های متفاوتی روی صفحه مانیتورشان نمایان شد که معلوم نیست چه کاری باید در برابر آن انجام دهند. یکی از پیغام‌ها این است: «اطلاعات ارسال شده معتبر نیست لطفا از صحت اطلاعات وارد شده اطمینان حاصل کنید».

پیام دیگری که برای متقاضیان کمک معیشت می‌آید این است که «اطلاعات خانوار شما قبلا در سازمان هدفمندی یارانه‌ها ثبت شده است و نیازی به ثبت نام جدید ندارید. جهت ورود به سامانه می‌توانید از تاریخ 22 دی ماه 98 مجددا با شماره حسابی که قبلا یارانه شما به آن واریز می‌شده است، مراجعه فرمایید». با توجه به تنوع پیغام‌ها این موضوع را از سخنگوی ستادشناسایی مشمولان حمایت معیشتی پیگیری کردیم.

حسین میرزایی توضیح داد که برخی از پیغام‌ها به علت مشکلات سایت است و متقاضیان کمک معیشت می‌توانند در روزهای آتی وارد سایت شوند. نکته دوم این‌که افرادی که به تازگی سرپرست خانوار شدند، اکنون امکان ثبت نام ندارند این افراد باید صبر کنند تا در روزهای آینده برای تعیین وضعیت آنها اقدام کنیم. نکته سوم این است که در مرحله جدید 666 هزار نفراز سرپرستان خانوار (این افراد یارانه نمی‌گیرند) که از سوم تا 20 آذرماه کد دستوری #۶۳۶۹* را شماره‌گیری و یا از سایت حمایت ثبت‌نام کردند، می‌توانند مابقی فرآیند درخواست خود برای کمک معیشت را در سایت حمایت وارد کنند. این افراد تا 24 دی‌ماه فرصت ثبت نام دارند.

او گفت: برای آن‌که سایت با حجم قابل توجه متقاضیان مواجه نشود ما به صورت دسته‌بندی شده به متقاضیان جواب می‌دهیم. اوادامه داد: 3 میلیون و 700 هزار سرپرست خانوار به دولت اجازه دادند که حساب‌های مالی شان بررسی شود.

میرزایی عنوان کرد: در ورود به سایت توضیحات کاملی آماده است که از مردم می‌خواهیم قبل از ورود به سایت و انتخاب گزینه‌ها آن را مطالعه کنند.

با بررسی سایت حمایت بخشی به عنوان ملاحظات آمده است. در سایت این‌گونه عنوان شده: چنانچه یارانه خانوار شما در سال ۹۴ یا بعد از آن قطع شده است، نیازی به ثبت‌نام جدید ندارید و جهت ورود به سامانه می‌توانید از تاریخ 22 دی ماه 98 مجددا با شماره حسابی که قبلا یارانه شما به آن واریز می‌شده است مراجعه کنید و همچنین در ادامه آمده است چنانچه تاکنون برای دریافت یارانه ثبت‌نام نکرده‌اید یا از اردیبهشت ماه سال 1393 به بعد یارانه دریافت نکرده‌اید، می‌توانید با انتخاب ثبت خانوار، مراحل ثبت نام را انجام دهید.

در این میان حسین میرزائی، سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان حمایت معیشتی به مهر گفته است: پس از ورود به سایت دو بخش «ثبت خانوار جدید» و «ورود به سامانه» وجود دارد. سرپرستان خانوار متقاضی کمک معیشتی که در لیست یارانه‌بگیران قرار ندارند و قبلا کد دستوری را شماره‌گیری کردند، باید گزینه ثبت خانوار جدید را انتخاب و اطلاعات شماره ملی، جنسیت، سال تولد، ماه تولد و روز تولد، تلفن همراه و تصویر امنیتی خود را ثبت کنند.

وی ادامه داد: چنانچه سرپرست خانوار پیش از این برای دریافت یارانه نقدی در سال 93، اطلاعات خود را ثبت کرده باشد، اطلاعات خانوار آنها در پایگاه داده موجود است که این افراد، پس از درج اطلاعات مذکور، مستقیما به بخش«ورود به سامانه» هدایت می‌شوند؛ اما چنانچه هیچ زمانی برای دریافت یارانه نقدی اقدام نکردند، از طریق پیامک، اقدام مقتضی برای آنها اطلاع‌رسانی خواهد شد.
میرزایی تاکید کرد: متقاضیان دقت کنند در زمان ورود به سامانه حمایت، به هیچ وجه فیلترشکن آنها نباید روشن باشد.

سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان حمایت معیشتی گفت: در مورد زمان مراجعه سایر متقاضیان کمک معیشتی که در لیست یارانه‌بگیران قرار ندارند و در گذشته نیز کد دستوری# ۶۳۶۹* را شماره‌گیری نکردند، بعدا اطلاع‌رسانی خواهد شد.

منبع: روزنامه ایران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    مسخره تر از این میشه دیگه؟
    وقتی ثبت میزنم میگه اطلاعاتتون وجود داره نیاز به ثبت ندارین،وقتی ورود میزنم میگه اطلاعاتتون نامعتبره،خیلی بیخوده!

    • ناشناس

      آقا منم مثل شمام یکی اگه بلده توضیح بده

  • ناشناس

    آقای میرزایی تو که می گی برا آن دسته افرادی که یارانه رو جدا کردن و پیغام اطلاعات صحت ندارد صبر کنن تت در روز های آینده ، ما صبر کردیم تا ۸ تیر شد ولی خیری نشد‌. من و خانمم هیچی نداریم یک سال است ازدواج کردیم نه خانه نه ماشین هیچی پس چی شد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  • پروین روحانی

    من الان ۶ماه که وقتی وارد سایت میشوم میگه اطلاعات ارسال شده صحیح نمی باشد لطفا پس از اطمینان از صحت اطلاعات موجود مجدد وارد نمایید . بخدا نمیدونم چیکار کنم .

    • ناشناس

      سلام تونستیدثبت کنیدیانه برای منم همینومیگه

    • ناشناس

      منم همین مشکل رو دارم. کسی و جایی هم کمک نمیکنه و توضیحی نمیده.

  • شیری

    من هرچقدر وارد سامانه میشم میگه تصویر امنیتی درست وارد نشده چیکار کنم باید؟

    • ناشناس

      برای منم همینه توروخدا متوجه شدید بمنم اطلاع بدین

  • صادق

    سلام مدت زیادیست که به این سایت مراجعه میکنم ودرآخرپیام اطلاعات ارسال شدهصحیح نیست میاد و ادامه نمیده وثبت نام نمیشه.
    حالاراهنمایی بفرمایید.ممنونم.

  • Kosar

    سلام من تازه ازدواج کردم هیچی ندارم هیچ درامد انچنانی ندارم چقدر هم ثبت نام کردم برام معیشتی نمیریزن تورو خدا برام بریزین لازم دارم ب خاطر خدا

  • ناشناس

    من بیشتر از چند بار ثبت نام کردی ولی چیزی به حسابم نیومد باید چه کار کنیم لطفا راهنمای کنی

  • ??

    سلام من چندماه پیش ازدواج کردم یارانمو از خانوادم جدا کردم اما در این چند ماه فقد بمون یارانه میدن معیشتی بمون نمیدن توروخدا ی کاری کنید هرچی خاستم ثبت نام کنم میگن اطلاعات درست نیس بااینکه اطلاعاتی ک وارد میکنم همه درستن.

    • ناشناس

      سلام بامن تماس بگیر برات درستش میکنم خانم هستم

  • ناشناس

    سلام من چند ماه هست که یارانم جدا شده و میگیرم اما برای یارانه معیشتی هم که اقدام کردم میزنه شما قبلا ثبت نام شدید ولی هیچ کد رهگیری دریافت نکردم برای ثبت اعتراض هم اطلاعات وارد میکنم میزنه اطلاعات وارد شده صحیح نمی باشد ولی همه اطلاعات درست هست لطفا بگید چکار کنم

  • ناشناس

    همش دروغه سایت میزنه اطلاعات نادرست مگه میشه آخه همه چی گرون شده یارانه هم نمیدن من راضی نیستم خداازتون نگذره خونه اجاره ای هستم خسته شدیم بسه دیگه