کد مطلب: ۳۳۴۱۳۵

روزی که بورس خریدار قوی نداشت/بهترین استراتژی سهام‌داران چیست؟

روزی که بورس خریدار قوی نداشت/بهترین استراتژی سهام‌داران چیست؟

امروز شاخص با ریزش 882 واحدی در کانال 165 هزار واحدی قرار گرفت، دلیل ریزش امروز بازار چه بود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، امروز چهار‌‌شنبه (21 آذرماه ۹۷) ارزش معاملات بورس اوراق بهادار تهران به 3239 میلیارد ریال رسید و شاخص با ریزش 882 واحدی در رقم 165352 واحد جای گرفت. همچنین ارزش معاملات فرابورس به 5245 میلیارد ریال رسید و شاخص با کاهش شش واحد در رقم 1851 واحد جای گرفت.

در جریان معاملات امروز بازار سرمایه برای نمادهای وبشهر، پدرخش، کفپارس، وتوکا، ثنوسا، بنیرو، غبشهر، وپترو، سیلام، شوینده، خساپا، خودرو، غپینو صفوف خرید تشکیل شد و در فرابورس نمادهای کتوکا، شلیا، مادیرا، ثپردیس و ساینا صف خرید بودند.

بررسی بازار سرمایه حاکی از آن است که نماد‎های «وتجارت، ومعادن، مبین، وبشهر، فارس» بیشترین تاثیر مثبت را در شاخص کل و نمادهای «فولاد، فملی، فخوز، پارسان، شبندر» بیشترین تاثیر منفی را در شاخص کل امروز داشتند.

همچنین بیشترین افزایش مالکیت حقوقی‌ها مربوط به نمادهای «وبملت، فولاد، شپنا، فملی، تاپیکو» بود و نمادهای «وبشهر، پارسیان، وتجارت، کاوه، کهمدا» بیشترین کاهش مالکیت حقوقی‌ها را به خود اختصاص دادند.

در جریان معاملات امروز بورس بیشترین حجم عرضه مربوط به نمادهای وتوکا، وامید، سدشت، وساپا، شپنا بود و نمادهای وبشهر، خاذین، کهمدا، پاسا، کفپارس بیشترین حجم تقاضا را به خود اختصاص داد.

شاخص کل بورس

شاخص کل بورس به دلیل با ریزش 882 واحدی در رقم 165352 واحد جای گرفت.

پیش از شروع معاملات امروز بازار سرمایه اعلام شد که به دلیل اختلال رخ‌داده در معاملات روز گذشته فرابورس کلیه سفارش‌ها و اقدامات صورت‌گرفته در نمادهای این بازار در روز گذشته به صورت کامل حذف شده است. همچنین اتفاق دیگر امروز بازار سرمایه، عرضه اولیه زکشت در بازار دوم فرابورس بود که زکشت در قیمت 3150 ریال به هر کد ۸۰ سهم اختصاص داده شد.‏

پیش‌بینی هفتگی بورس بیانگر آن بود که بازار در هفته جاری همچنان متعادل خواهد بود و تک‌سهم‌ها پیشتاز بازار این هفته هستند، به همین جهت در روز شنبه (17 آذرماه 97) با وجود انتشار سه خبر مثبت توافق اوپک، تنظیم کانال مالی ایران با اروپا و افزایش قیمت کارخانه‌ای خودرو شاخص کل بورس تنها 223 واحد رشد پیدا کرد و در رقم 167 هزار واحد جای گرفت.

همچنین شاخص کل بورس در روز یکشنبه (18 آذرماه 97) با کاهش 191 واحدی در رقم 166 هزار واحد جای گرفت.

شاخص کل بورس در روز دوشنبه (19 آذرماه 97) تنها با افزایش 24 واحدی در رقم 166 هزار واحد جای گرفت و روز سه‌شنبه (20 آذرماه 97) هم شاخص کل بورس با ریزش 680 واحدی در رقم 166 هزار واحد قرار گرفت.

امروز هم شاخص کل بورس با ریزش بیش از 800 واحدی در رقم 165 هزار واحد قرار گرفت.

محمد خبری‌زاد، کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه در گفتگو با «تجارت‌نیوز» گفت: شرایط معاملات بازار در روزهای اخیر، کمی سهام‌داران را خسته کرده است. نبود خریدار قوی در بسیاری از نمادها باعث شده است تا برخی سهام‌داران ناامید شده و اقدام به فروش سهام خود کنند.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: در حال حاضر بهترین استراتژی سهام‌داری کردن بر روی سهم‌های بنیادی با لحاظ کردن جمیع عوامل موثر بر سودسازی شرکت‌ها در سال آینده است که این عوامل شامل نرخ دلار، نرخ‌های جهانی، مقدار فروش شرکت‌ها، نرخ سربار شرکت‌ها است.

خبری‌زاد تصریح کرد: معقول است در این شرایط با تحلیل مناسب این عوامل، اقدام به سهام‌داری در نمادهایی کرد که شرایط خوبی برای سال مالی آینده خواهند داشت.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    بازار خوبی نبود
    امروز حجم معاملات کم و معاملات بی رمق و نزولی بورس تو بسیاری از نمادا. جو کلی بازار منفی بود. البته نکته مثبت عدم خروج پول از گروه های بانکی و خودروییه.