کد مطلب: ۵۵۰۱۶۲

گودرزی مطرح کرد:

روند بازار سرمایه در روزهای آینده

روند بازار سرمایه در روزهای آینده

معاون بازار سرمایه با بیان اینکه نوسان طبیعت بازار سرمایه است، گفت: به نظر می‌رسد که در آینده یک روند پایداری را در بازار سرمایه شاهد باشیم و این عرضه‌های اولیه نیز شاید بتوانند به این پایداری بازار سرمایه کمک کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، محمود گودرزی، معاون بازار سرمایه در پاسخ به این پرسش که آیا از عرضه اولیه‌های تا به حال به خوبی استقبال شده تا شرکت‌ها اقدام به عرضه سهام خود در بازار سرمایه کنند؟ اظهار کرد: در حال حاضر حدود ۴۰ پرونده شرکت‌‌های پذیرفته شده توسط بورس تهران در حال بررسی است اما فقط ۱۰ شرکت آماده عرضه هستند و قرار است هر هفته متناسب با اوضاع بازار یک عرضه اولیه داشته باشیم.

وی بیان کرد: امروز نیز لیزینگ کارآفرین به عنوان ۵۸۰ شرکت پذیرفته شده در بورس عرضه اولیه شد و طی هفته‌های آینده نیز متناسب با اوضاع بازار سرمایه در خصوص عرضه، عرضه اولیه دیگری تصمیم‌‌گیری خواهد شد.

معاون بازار سرمایه در پاسخ به این پرسش که آیا عرضه اولیه‌ها سبب افزایش ارزش بازار سرمایه می‌شود؟ گفت: امروز ۲۲۵ میلیون برگه معادل ۱۹ درصد سهام شرکت لیزینگ کارآفرین عرضه شد که ۱۵۰ میلیون برگه سهامداران خرد می‌توانند خریداری کنند و ۷۵ میلیون برگه نیز در روز شنبه قیمت ۲۲۰ تومان به سهامداران عمده عرضه خواهد شد و صندوق‌های سرمایه‌گذاری آن‌ها را خریداری می‌کند.

وی بیان کرد: قیمت عرضه اولیه ۲۲۰ تومان بود که ۳۳۰ میلیارد تومان از سهام این شرکت ارز شده است.

گودرزی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که بازار هنوز نزولی است؛ آیا حقوقی‌ها اقدام به خرید سهام و حمایت از سهام می‌کنند؟ اظهار کرد: نوسان طبیعت بازار سرمایه است. ارسال نمونه بورس تهران به عنوان یکی از ارکان بازار سرمایه بر معاملات بازار نظارت دارد و اجازه نمی‌دهد که اشخاص حقیقی و حقوقی با اعمال عرضه‌های غیرطبیعی روند‌ها را نزولی کنند، اما به نظر می‌رسد که در آینده یک روند پایداری را در بازار سرمایه شاهد باشیم و این عرضه‌های اولیه نیز شاید بتوانند به این پایداری بازار سرمایه کمک کند.

معاون بازار در خصوص اوراق تبعی اظهار کرد: در عرضه اولیه ولکار اوراق تبعی نیز با بازدهی ۲۵ درصد منتشر شد.

وی بیان کرد: در چند ماه گذشته با سهامداران عمده شرکت‌ها مذاکراتی از سمت ما صورت‌گرفته که یک نوع اوراق بیمه را بر روی سهامی که فکر می‌کنم ارزنده است منتشر کنند ما اوراق تبعی نیز داریم منتشر می‌کنیم و حتی برنامه‌ای برای تامین مالی توسط حقوقی‌ها نیز در نظر گرفته شده است.

وی افزود: شرکت‌‌های کوچک نیز اگر بخواهند می‌توانند به انتشار اوراق تبعی بپردازند و ما از آنها استقبال خواهیم کرد.

گودرزی در پاسخ به این پرسش که چرا در زمان عرضه عرضه اولیه ها بازار مثبت می‌‌شود؟ گفت: عرضه اولیه زیاد بر روی روند بازار سرمایه اثرگذار نیست.

معاون بازار در خصوص بازگشایی سهام اظهار کرد: سهامداران عمده برخی شرکت‌ها به دلیل اینکه می‌کند از سهام این شرکت ارزنده است اجازه نمی‌‌دهد که سهم شرکت با اُفت زیادی بازگشایی شود و در بازگشایی المنت‌های کوچک نیز حتما پیگیری‌های از سمت بورس تهران و فرابورس صورت خواهد گرفت و متناسب با تشخیص خود بازارگردان و سهامدار عمده سینما در خصوص بازگشایی سهام تصمیم خواهند گرفت.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

آخرین اخبار اقتصادی را از کانال تلگرام تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    آقای معاون آقای رئیس شما معلوم دربازار سرمایه چکاریدالان 10بورس در حال ریزش این بازار رابا خاک یکسان قیمت سهام رسیدن به سال97 چه می‌خواهید از جون مردم چه می‌خواهید 160میلیون سهام خریدم الان شد 60 میلیون مثل سهام خهمر خریدم 750تومان الان رسید به 150 تومان باز هفته گذشته 23درصد منفی خورد آیا بود نبودشما فرقی می کند اگر نباشید صدرصد وضعیت بورس بهتر می‌شود

  • ناشناس

    این همه وقاهت تو وجود مسئولین ما طبیعیه واقعا یا فقط نوسان بورس طبیعیه؟ بعدم نوسان یعنی بالا پایین شدن اینجا که فقط داره میره به سمت نابودی .اگه اینجوریه انتظار مشارکت بالا تو انتخابات هم غیرطبیعیه

  • ناشناس

    یه کمی ته جیب مردم مانده این را هم خالی کنید انشالله دولت آینده مردمی سر کار بیاید دو سوم پول مردم در بورس از بین رفت مطالبه می کنیم الان 10ماه بورس منفی چرا

  • ناشناس

    خدا لعنت کنه کسی که بورس نابودکردن

  • ناشناس

    بزرگ ترین اشتباه زندگیم بورس بود بدون تعارف ولی حدود6ماه یه تک هزاری اضاف نکردم.

  • رضا

    خیلی وقته که عرضه ها ی اولیه به وسیله دستکاری در شاخص بورس توسط بازار ساز برای سبز نشان دادن بازار سرمایه با هدف کتمان منفی بودن بازار و فریب مردم جهت جذب نقدینگی آنان و کلاهبرداری سازمان یافته در بورس بدل شده است.
    شما اگر به قیمت فی هر سهم دقت کنید در روز عرضه بجای ریال، درصد گذاشته بطور مثال اگر قیمت فی هر سهم ولکار ۲۲۰۰ ریال باشد، تعمدا ۲۲۰۰ ۰/۰ مثبت قرار داده میشه که اگر در تعدادسهم تخصیص یافته به هر شخص مثلا ۵۰ سهم ضرب بشه، ۱۱۰۰۰۰ واحد مثبت بطور صوری با منفی های سبد شما جمع میشه تا شما را از واقعیت نامطلوب و منفی سبدتان بی خبر نگه دارند.

  • احسی

    خدالعنتتون کنه امین

  • محمدرضا

    من نمیدونم شما کارشناسان بورس مدرکتون رو کجا گرفتین که اندازه یه بچه کلاس اولی نمیفهمید. یکسره بازار و تجزیه تحلیل میکنید ولی نتیجه عکس میده. قوانین من در اوردی رو اجرا میکنید جواب نمیده ولی متاسفانه بعد چند وقت مجدد دوباره اونا رو اجرا میکنید. برا همین هست فاتحه بورس رو خوندین. یکسال بورس و منفی کردین کجای دنیا همچین چیزی هست

  • محمد

    قیمت های عرضه اولیه را پایین بیارین و عرضه درست حسابی به بازار بیارین چیه اینا

  • محمد

    چخبره این همه سهم صندوق زیاد نیست؟!!!لطفا عرضه کمتر از پانصد هزارتومن ندین ارزش ندارن