کد مطلب: ۱۹۱۴۱۴

روند صعودی طلای جهانی آهسته شد

روند صعودی طلای جهانی آهسته شد

طلا در معاملات روز سه‌شنبه بازار آسیا اندکی افزایش یافت و نزدیک به بالاترین قیمت چهار ماه گذشته قرار گرفت که در معاملات روز گذشته ثبت کرده بود.

هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۱ درصد افزایش یافت و به ۱۳۴۱.۲۸ دلار رسید، در حالی که روز دوشنبه تا رکورد ۱۳۴۴.۴۴ دلار صعود کرده بود که بالاترین قیمت از هشتم دسامبر بود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به گفته ادوارد مایر تحلیلگر شرکت INTL FCStone، به نظر می‌رسد طلا تحت تاثیر انتظارات برای رشد فشارهای تورمی و افت شدید ارزش دلار به قیمت بالاتری صعود می‌کند، اما ما مطمئن نیستیم طلا در ادامه سال همچنان سود بالاتری را حفظ خواهد کرد یا خیر؛ به خصوص اگر روند کاهشی دلار معکوس شود. بعلاوه انتظار نداریم افزایش اخیر نرخ تورم آمریکا ادامه پیدا کند.

شاخص دلار که این ارز را در برابر سبدی از ارزها دنبال می‌کند، روز دوشنبه به پایین‌ترین حد از دسامبر سال ۲۰۱۴ سقوط کرده و در ۹۰.۲۷۹ واحد ایستاده بود. این شاخص آخرین بار ۰.۵ درصد کاهش یافت به ۹۰.۴۸۸ واحد رسید.

یورو تحت تاثیر بالا رفتن انتظارات برای تعدیل برنامه محرکه مالی بانک مرکزی اروپا، نزدیک به بالاترین رکورد خود در سه سال گذشته قرار گرفت.

بر اساس گزارش رویترز، ارزش دلار در شرایطی تضعیف شده که بازارها اطمینان فزاینده‌ای پیدا می‌کنند که احیای جهانی از روند رشد آمریکا پیشی خواهد گرفت و باعث می‌شود سایر بانک‌های مرکزی بزرگ که در راس آن‌ها بانک مرکزی اروپا قرار دارد استراتژی تسهیل پولی خود را سریع‌تر از آنچه پیش‌بینی می‌شد، خاتمه دهند. بازارهای آمریکا روز دوشنبه به خاطر تعطیلات عمومی بسته بودند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ۰.۲ درصد کاهش یافت و به ۱۷.۳۱ دلار رسید. هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری روز دوشنبه تا رکورد ۱۱۳۸ دلار صعود کرد و آخرین بار در معاملات روز جاری با ۰.۱ درصد رشد، به ۱۱۲۶.۷۴ دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۴ درصد کاهش، ۹۹۲.۴۹ دلار معامله شد.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.